Show simple item record

The possibilities of individualisation, differentiation and personalization in teaching and learning strategies
dc.contributor.advisorMojžíšová, Jarmila
dc.creatorKalinová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-26T20:48:09Z
dc.date.available2017-04-26T20:48:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32524
dc.description.abstractMarkéta Kalinová ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Možnosti individualizace, diferenciace a personalizace vyučování a učení se zabývá problematikou vyučovacích strategií, metod a forem vhodných pro práci učitele s třídou žáků různých schopností a zájmů. Teoretická východiska vycházejí z předpokladu, že každý člověk a potažmo i žák je jiný a má tudíž i jiné vzdělávací potřeby. Práce pojednává o tom jak v rámci hromadného vyučování tyto potřeby naplňovat. Zabývá se i vývojem diferencované výuky v dějinách pedagogiky. Danou problematiku popisuje také ve spojitosti se současnou reformou českého školství. Empirická část je pak sondou do výuky druhého stupně jedné české základní školy, kdy cílem bylo zjistit jaké prvky diferencované se na škole objevují. Klíčové pojmy: diferenciace, individualizace, učební styl žáka, individuální pokrok žáka, princip zvládnutého učení, úspěch každého žáka Abstract The thesis titled The possibilities of individualisation, differentiation and personalization in teaching and learning strategies deals with teaching and learning strategies, forms and methods suitable for teacher's work in a mixed ability classroom. Theoretical basis results from the presupposition that every human being and naturally also every pupil is different and has their own educational needs. The thesis tries...cs_CZ
dc.description.abstractMarkéta Kalinová Abstract The thesis titled The possibilities of individualisation, differentiation and personalization in teaching and learning strategies deals with teaching and learning strategies, forms and methods suitable for teacher's work in a mixed ability classroom. Theoretical basis results from the presupposition that every human being and naturally also every pupil is different and has their own educational needs. The thesis tries to find opportunities how to fulfil these needs within the framework of collective schooling. It also concerns the development of differentiated teaching in the history of education. The subject matter is also described in connection with the recent Czech educational reform. The empirical research describes a situation in one Czech basic school. The aim was to find out elements of differentiated instruction. Key words: differentiation, individualisation, pupil's learning style, individual student progress, mastery learning, success for all learnersen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti individualizace, diferenciace a personalizace vyučování a učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-07
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId70235
dc.title.translatedThe possibilities of individualisation, differentiation and personalization in teaching and learning strategiesen_US
dc.contributor.refereeNováková, Daniela
dc.identifier.aleph001269972
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMarkéta Kalinová ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Možnosti individualizace, diferenciace a personalizace vyučování a učení se zabývá problematikou vyučovacích strategií, metod a forem vhodných pro práci učitele s třídou žáků různých schopností a zájmů. Teoretická východiska vycházejí z předpokladu, že každý člověk a potažmo i žák je jiný a má tudíž i jiné vzdělávací potřeby. Práce pojednává o tom jak v rámci hromadného vyučování tyto potřeby naplňovat. Zabývá se i vývojem diferencované výuky v dějinách pedagogiky. Danou problematiku popisuje také ve spojitosti se současnou reformou českého školství. Empirická část je pak sondou do výuky druhého stupně jedné české základní školy, kdy cílem bylo zjistit jaké prvky diferencované se na škole objevují. Klíčové pojmy: diferenciace, individualizace, učební styl žáka, individuální pokrok žáka, princip zvládnutého učení, úspěch každého žáka Abstract The thesis titled The possibilities of individualisation, differentiation and personalization in teaching and learning strategies deals with teaching and learning strategies, forms and methods suitable for teacher's work in a mixed ability classroom. Theoretical basis results from the presupposition that every human being and naturally also every pupil is different and has their own educational needs. The thesis tries...cs_CZ
uk.abstract.enMarkéta Kalinová Abstract The thesis titled The possibilities of individualisation, differentiation and personalization in teaching and learning strategies deals with teaching and learning strategies, forms and methods suitable for teacher's work in a mixed ability classroom. Theoretical basis results from the presupposition that every human being and naturally also every pupil is different and has their own educational needs. The thesis tries to find opportunities how to fulfil these needs within the framework of collective schooling. It also concerns the development of differentiated teaching in the history of education. The subject matter is also described in connection with the recent Czech educational reform. The empirical research describes a situation in one Czech basic school. The aim was to find out elements of differentiated instruction. Key words: differentiation, individualisation, pupil's learning style, individual student progress, mastery learning, success for all learnersen_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV