Show simple item record

Comparison of Educational System of the Czech Republic and France with Focus on Teaching of Social Sciences at Grammar Schools
dc.contributor.advisorHavlínová, Ivana
dc.creatorKrbcová, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-26T20:47:56Z
dc.date.available2017-04-26T20:47:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32523
dc.description.abstractPrvním cílem této diplomové práce je komparace dvou vzdělávacích systémů, a to českého a francouzského. Při porovnávání obou systémů jsem věnovala pozornost jak společným rysům, tak především prvkům, ve kterých se tyto dva systémy odlišují. Provedla jsem analýzu obou vzdělávacích systémů a to jak obecně, tak konkrétně a pokusila se odhalit jejich podstatu. Dalším cílem diplomové práce je poukázat na problémy či lépe řečeno nedokonalosti, které současný český vzdělávací systém vykazuje. Přitom jsem se pokusila nastínit některá řešení, která vycházejí právě z francouzského modelu. Třetím cílem je analýza jednoho z problémů českého vzdělávacího systému, a to konkrétně přijímacích zkoušek na vysoké školy. Současný model používaný v České republice vykazuje značné nedokonalosti, a to hlavně v oblasti spolupráce vysokých škol se soustavou sekundárního vzdělávání. Provedla jsem výzkum, v němž jsem použila modelové přijímací testy na vybrané vysoké školy a odbornou literaturu, která slouží na českých gymnáziích jako učebnice v oblasti základů společenských věd. Výsledky tohoto výzkumu ukázaly, že absolventi českých gymnázií nejsou pro přijímací řízení na vysoké školy dostatečně vybaveni. Tento závěr rovněž svědčí o potřebě právě probíhající reformy školského systému v České republice.cs_CZ
dc.description.abstractThe first aim of this thesis is a comparison of two educational systems, the French one and the Czech one. I tried to compare these two systems and to show certain mutual and certain differing elements. I accomplished an analysis of both educational systems, both in general terms and concretely, and I tried to reveal their principle. The next aim of this thesis is to show the problems or, to be more precise, the imperfections occurring in the Czech system. I also tried to outline some solutions, particularly with the help of the French model. In concrete terms and the last aim is the system of entrance exams for universities in Czech Republic, which presents considerable imperfections, especially in the area of cooperation with the secondary education. I carried out a research for which I used model entrance tests for some universities and scientific literature concerning education in the area of the basics of social sciences at czech grammar schools. The results of my work, which have shown an inadequate preparedness of the grammar school graduates for the university entrance exams, should persuade the reader about the importance of the Czech educational system reform, which is in progress right now.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKomparace vzdělávacího systému České republiky a Francie se zaměřením na výuku základů společenských věd na gymnáziíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-13
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90778
dc.title.translatedComparison of Educational System of the Czech Republic and France with Focus on Teaching of Social Sciences at Grammar Schoolsen_US
dc.contributor.refereeJirásková, Věra
dc.identifier.aleph001289628
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Sciensesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPrvním cílem této diplomové práce je komparace dvou vzdělávacích systémů, a to českého a francouzského. Při porovnávání obou systémů jsem věnovala pozornost jak společným rysům, tak především prvkům, ve kterých se tyto dva systémy odlišují. Provedla jsem analýzu obou vzdělávacích systémů a to jak obecně, tak konkrétně a pokusila se odhalit jejich podstatu. Dalším cílem diplomové práce je poukázat na problémy či lépe řečeno nedokonalosti, které současný český vzdělávací systém vykazuje. Přitom jsem se pokusila nastínit některá řešení, která vycházejí právě z francouzského modelu. Třetím cílem je analýza jednoho z problémů českého vzdělávacího systému, a to konkrétně přijímacích zkoušek na vysoké školy. Současný model používaný v České republice vykazuje značné nedokonalosti, a to hlavně v oblasti spolupráce vysokých škol se soustavou sekundárního vzdělávání. Provedla jsem výzkum, v němž jsem použila modelové přijímací testy na vybrané vysoké školy a odbornou literaturu, která slouží na českých gymnáziích jako učebnice v oblasti základů společenských věd. Výsledky tohoto výzkumu ukázaly, že absolventi českých gymnázií nejsou pro přijímací řízení na vysoké školy dostatečně vybaveni. Tento závěr rovněž svědčí o potřebě právě probíhající reformy školského systému v České republice.cs_CZ
uk.abstract.enThe first aim of this thesis is a comparison of two educational systems, the French one and the Czech one. I tried to compare these two systems and to show certain mutual and certain differing elements. I accomplished an analysis of both educational systems, both in general terms and concretely, and I tried to reveal their principle. The next aim of this thesis is to show the problems or, to be more precise, the imperfections occurring in the Czech system. I also tried to outline some solutions, particularly with the help of the French model. In concrete terms and the last aim is the system of entrance exams for universities in Czech Republic, which presents considerable imperfections, especially in the area of cooperation with the secondary education. I carried out a research for which I used model entrance tests for some universities and scientific literature concerning education in the area of the basics of social sciences at czech grammar schools. The results of my work, which have shown an inadequate preparedness of the grammar school graduates for the university entrance exams, should persuade the reader about the importance of the Czech educational system reform, which is in progress right now.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV