dc.contributor.advisor | Květoňová, Lea | |
dc.creator | Dvořák, Vladimír | |
dc.date.accessioned | 2017-04-26T20:27:26Z | |
dc.date.available | 2017-04-26T20:27:26Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/32424 | |
dc.description.abstract | Postmoderní doba, založená na informačních, výpočetních a komunikačních technologiích, přináší s sebou mnohá ulehčení, která se dají aplikovat prakticky do všech sfér života běžného jedince. Samozřejmě, že i člověk z těžkým zrakovým postižením je schopen využívat téměř všech dostupných výhod spojených s používáním informační techniky, nicméně, jeho práce na počítači vyžaduje nejen jistá specifika v oblasti osvojování si nutných dovedností, kterými musí zrakově postižený člověk disponovat, ale také a především vyžaduje speciální vybavení a úpravy počítačů tak, aby je mohl využívat i například člověk nevidomý. Protože jsem sám nositelem progresivní zrakové vady a informační a komunikační technika mě provází od brzkého mládí, rozhodl jsem se, že problematice výpočetní techniky a jejího používání zrakově postiženými, zasvětím téma své diplomové práce. Celou řadu poznatků, které jsou prezentovány v této diplomové práci, jsem nabyl vlastní praxí zrakově postiženého člověka, pracujícího v oblasti IVT pro zrakově postižené. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s obecnými a historickými souvislostmi, týkajícími se samotného vzniku počítačů a jejich následného vývoje, představit překážky a specifika spolupráce zrakově postiženého s informační a komunikační technikou. Popsat legislativní rámec upravující... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Postmoderní doba, založená na informačních, výpočetních a komunikačních technologiích, přináší s sebou mnohá ulehčení, která se dají aplikovat prakticky do všech sfér života běžného jedince. Samozřejmě, že i člověk z těžkým zrakovým postižením je schopen využívat téměř všech dostupných výhod spojených s používáním informační techniky, nicméně, jeho práce na počítači vyžaduje nejen jistá specifika v oblasti osvojování si nutných dovedností, kterými musí zrakově postižený člověk disponovat, ale také a především vyžaduje speciální vybavení a úpravy počítačů tak, aby je mohl využívat i například člověk nevidomý. Protože jsem sám nositelem progresivní zrakové vady a informační a komunikační technika mě provází od brzkého mládí, rozhodl jsem se, že problematice výpočetní techniky a jejího používání zrakově postiženými, zasvětím téma své diplomové práce. Celou řadu poznatků, které jsou prezentovány v této diplomové práci, jsem nabyl vlastní praxí zrakově postiženého člověka, pracujícího v oblasti IVT pro zrakově postižené. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s obecnými a historickými souvislostmi, týkajícími se samotného vzniku počítačů a jejich následného vývoje, představit překážky a specifika spolupráce zrakově postiženého s informační a komunikační technikou. Popsat legislativní rámec upravující... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Stav a perspektivy počítačové gramotnosti zrakově postižených v ČR | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-22 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 92226 | |
dc.title.translated | State and Perspectives of Computer Literacy in People with VisualImpairment in the Czech Republic. | en_US |
dc.contributor.referee | Švec, Dmitrij | |
dc.identifier.aleph | 001452496 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Postmoderní doba, založená na informačních, výpočetních a komunikačních technologiích, přináší s sebou mnohá ulehčení, která se dají aplikovat prakticky do všech sfér života běžného jedince. Samozřejmě, že i člověk z těžkým zrakovým postižením je schopen využívat téměř všech dostupných výhod spojených s používáním informační techniky, nicméně, jeho práce na počítači vyžaduje nejen jistá specifika v oblasti osvojování si nutných dovedností, kterými musí zrakově postižený člověk disponovat, ale také a především vyžaduje speciální vybavení a úpravy počítačů tak, aby je mohl využívat i například člověk nevidomý. Protože jsem sám nositelem progresivní zrakové vady a informační a komunikační technika mě provází od brzkého mládí, rozhodl jsem se, že problematice výpočetní techniky a jejího používání zrakově postiženými, zasvětím téma své diplomové práce. Celou řadu poznatků, které jsou prezentovány v této diplomové práci, jsem nabyl vlastní praxí zrakově postiženého člověka, pracujícího v oblasti IVT pro zrakově postižené. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s obecnými a historickými souvislostmi, týkajícími se samotného vzniku počítačů a jejich následného vývoje, představit překážky a specifika spolupráce zrakově postiženého s informační a komunikační technikou. Popsat legislativní rámec upravující... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Postmoderní doba, založená na informačních, výpočetních a komunikačních technologiích, přináší s sebou mnohá ulehčení, která se dají aplikovat prakticky do všech sfér života běžného jedince. Samozřejmě, že i člověk z těžkým zrakovým postižením je schopen využívat téměř všech dostupných výhod spojených s používáním informační techniky, nicméně, jeho práce na počítači vyžaduje nejen jistá specifika v oblasti osvojování si nutných dovedností, kterými musí zrakově postižený člověk disponovat, ale také a především vyžaduje speciální vybavení a úpravy počítačů tak, aby je mohl využívat i například člověk nevidomý. Protože jsem sám nositelem progresivní zrakové vady a informační a komunikační technika mě provází od brzkého mládí, rozhodl jsem se, že problematice výpočetní techniky a jejího používání zrakově postiženými, zasvětím téma své diplomové práce. Celou řadu poznatků, které jsou prezentovány v této diplomové práci, jsem nabyl vlastní praxí zrakově postiženého člověka, pracujícího v oblasti IVT pro zrakově postižené. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s obecnými a historickými souvislostmi, týkajícími se samotného vzniku počítačů a jejich následného vývoje, představit překážky a specifika spolupráce zrakově postiženého s informační a komunikační technikou. Popsat legislativní rámec upravující... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014524960106986 | |