Zobrazit minimální záznam

State and Perspectives of Computer Literacy in People with VisualImpairment in the Czech Republic.
dc.contributor.advisorKvětoňová, Lea
dc.creatorDvořák, Vladimír
dc.date.accessioned2017-04-26T20:27:26Z
dc.date.available2017-04-26T20:27:26Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32424
dc.description.abstractPostmoderní doba, založená na informačních, výpočetních a komunikačních technologiích, přináší s sebou mnohá ulehčení, která se dají aplikovat prakticky do všech sfér života běžného jedince. Samozřejmě, že i člověk z těžkým zrakovým postižením je schopen využívat téměř všech dostupných výhod spojených s používáním informační techniky, nicméně, jeho práce na počítači vyžaduje nejen jistá specifika v oblasti osvojování si nutných dovedností, kterými musí zrakově postižený člověk disponovat, ale také a především vyžaduje speciální vybavení a úpravy počítačů tak, aby je mohl využívat i například člověk nevidomý. Protože jsem sám nositelem progresivní zrakové vady a informační a komunikační technika mě provází od brzkého mládí, rozhodl jsem se, že problematice výpočetní techniky a jejího používání zrakově postiženými, zasvětím téma své diplomové práce. Celou řadu poznatků, které jsou prezentovány v této diplomové práci, jsem nabyl vlastní praxí zrakově postiženého člověka, pracujícího v oblasti IVT pro zrakově postižené. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s obecnými a historickými souvislostmi, týkajícími se samotného vzniku počítačů a jejich následného vývoje, představit překážky a specifika spolupráce zrakově postiženého s informační a komunikační technikou. Popsat legislativní rámec upravující...cs_CZ
dc.description.abstractPostmoderní doba, založená na informačních, výpočetních a komunikačních technologiích, přináší s sebou mnohá ulehčení, která se dají aplikovat prakticky do všech sfér života běžného jedince. Samozřejmě, že i člověk z těžkým zrakovým postižením je schopen využívat téměř všech dostupných výhod spojených s používáním informační techniky, nicméně, jeho práce na počítači vyžaduje nejen jistá specifika v oblasti osvojování si nutných dovedností, kterými musí zrakově postižený člověk disponovat, ale také a především vyžaduje speciální vybavení a úpravy počítačů tak, aby je mohl využívat i například člověk nevidomý. Protože jsem sám nositelem progresivní zrakové vady a informační a komunikační technika mě provází od brzkého mládí, rozhodl jsem se, že problematice výpočetní techniky a jejího používání zrakově postiženými, zasvětím téma své diplomové práce. Celou řadu poznatků, které jsou prezentovány v této diplomové práci, jsem nabyl vlastní praxí zrakově postiženého člověka, pracujícího v oblasti IVT pro zrakově postižené. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s obecnými a historickými souvislostmi, týkajícími se samotného vzniku počítačů a jejich následného vývoje, představit překážky a specifika spolupráce zrakově postiženého s informační a komunikační technikou. Popsat legislativní rámec upravující...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleStav a perspektivy počítačové gramotnosti zrakově postižených v ČRcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-22
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId92226
dc.title.translatedState and Perspectives of Computer Literacy in People with VisualImpairment in the Czech Republic.en_US
dc.contributor.refereeŠvec, Dmitrij
dc.identifier.aleph001452496
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPostmoderní doba, založená na informačních, výpočetních a komunikačních technologiích, přináší s sebou mnohá ulehčení, která se dají aplikovat prakticky do všech sfér života běžného jedince. Samozřejmě, že i člověk z těžkým zrakovým postižením je schopen využívat téměř všech dostupných výhod spojených s používáním informační techniky, nicméně, jeho práce na počítači vyžaduje nejen jistá specifika v oblasti osvojování si nutných dovedností, kterými musí zrakově postižený člověk disponovat, ale také a především vyžaduje speciální vybavení a úpravy počítačů tak, aby je mohl využívat i například člověk nevidomý. Protože jsem sám nositelem progresivní zrakové vady a informační a komunikační technika mě provází od brzkého mládí, rozhodl jsem se, že problematice výpočetní techniky a jejího používání zrakově postiženými, zasvětím téma své diplomové práce. Celou řadu poznatků, které jsou prezentovány v této diplomové práci, jsem nabyl vlastní praxí zrakově postiženého člověka, pracujícího v oblasti IVT pro zrakově postižené. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s obecnými a historickými souvislostmi, týkajícími se samotného vzniku počítačů a jejich následného vývoje, představit překážky a specifika spolupráce zrakově postiženého s informační a komunikační technikou. Popsat legislativní rámec upravující...cs_CZ
uk.abstract.enPostmoderní doba, založená na informačních, výpočetních a komunikačních technologiích, přináší s sebou mnohá ulehčení, která se dají aplikovat prakticky do všech sfér života běžného jedince. Samozřejmě, že i člověk z těžkým zrakovým postižením je schopen využívat téměř všech dostupných výhod spojených s používáním informační techniky, nicméně, jeho práce na počítači vyžaduje nejen jistá specifika v oblasti osvojování si nutných dovedností, kterými musí zrakově postižený člověk disponovat, ale také a především vyžaduje speciální vybavení a úpravy počítačů tak, aby je mohl využívat i například člověk nevidomý. Protože jsem sám nositelem progresivní zrakové vady a informační a komunikační technika mě provází od brzkého mládí, rozhodl jsem se, že problematice výpočetní techniky a jejího používání zrakově postiženými, zasvětím téma své diplomové práce. Celou řadu poznatků, které jsou prezentovány v této diplomové práci, jsem nabyl vlastní praxí zrakově postiženého člověka, pracujícího v oblasti IVT pro zrakově postižené. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s obecnými a historickými souvislostmi, týkajícími se samotného vzniku počítačů a jejich následného vývoje, představit překážky a specifika spolupráce zrakově postiženého s informační a komunikační technikou. Popsat legislativní rámec upravující...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014524960106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV