Zobrazit minimální záznam

Impact of D5 highway on Rokycany development
dc.contributor.advisorMarada, Miroslav
dc.creatorPlecitá, Monika
dc.date.accessioned2020-07-07T18:58:30Z
dc.date.available2020-07-07T18:58:30Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32374
dc.description.abstractVýstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak. V periferních oblastech mohou spíše dále prohlubovat rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra Rokycan bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají. Rozvoj Rokycan způsobený dálnicí D5 však potvrdit nelze. Klíčová slova: dálnice, regionální rozvoj, Rokycany, dotazníkové šetřenícs_CZ
dc.description.abstractHighways building and expressways in general has been taking place all over the world for tens of years. As one of the major advantages of this building up is almost automatically, except an improvement of traffic situation, mentioned the benefit to the regional development in concerned areas. However, there are a few executed studies of highways impact on the regional development and most of them are from abroad. The studies show that presence of highway has a different impact on each region. In peripheral regions highways rather further deepen the disparities between the core and the periphery. The town of Rokycany acts as a relatively strong centre for its hinterland and thanks to D5 highway as a suburban area of the nearby and ten times larger city of Pilsen. The traffic diverting out of the Rokycany centre was necessary even if the local shopkeepers can experience a drop of incomes. The local authorities and the major firms welcome the presence of highway. But we can't ratify development of Rokycany caused by highway D5. Key words: highway, regional development, Rokycany, questionnaire enquiryen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectdálnicecs_CZ
dc.subjectregionální rozvojcs_CZ
dc.subjectRokycanycs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.subjecthighwayen_US
dc.subjectregional developmenten_US
dc.subjectRokycanyen_US
dc.subjectquestionnaire enquiryen_US
dc.titleVliv dálnice D5 na rozvoj Rokycancs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-31
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId108422
dc.title.translatedImpact of D5 highway on Rokycany developmenten_US
dc.contributor.refereeVondráčková, Petra
dc.identifier.aleph001425952
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csVýstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak. V periferních oblastech mohou spíše dále prohlubovat rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra Rokycan bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají. Rozvoj Rokycan způsobený dálnicí D5 však potvrdit nelze. Klíčová slova: dálnice, regionální rozvoj, Rokycany, dotazníkové šetřenícs_CZ
uk.abstract.enHighways building and expressways in general has been taking place all over the world for tens of years. As one of the major advantages of this building up is almost automatically, except an improvement of traffic situation, mentioned the benefit to the regional development in concerned areas. However, there are a few executed studies of highways impact on the regional development and most of them are from abroad. The studies show that presence of highway has a different impact on each region. In peripheral regions highways rather further deepen the disparities between the core and the periphery. The town of Rokycany acts as a relatively strong centre for its hinterland and thanks to D5 highway as a suburban area of the nearby and ten times larger city of Pilsen. The traffic diverting out of the Rokycany centre was necessary even if the local shopkeepers can experience a drop of incomes. The local authorities and the major firms welcome the presence of highway. But we can't ratify development of Rokycany caused by highway D5. Key words: highway, regional development, Rokycany, questionnaire enquiryen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014259520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV