Show simple item record

Topical issues of the regulation of international air transport
dc.contributor.advisorPauknerová, Monika
dc.creatorVlčková, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-26T19:58:31Z
dc.date.available2017-04-26T19:58:31Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32318
dc.description.abstractZÁVĚR Ohlédnu-li se za právě napsanou diplomovou prací, nezbývá mi než shrnout, že téma této práce by si zasloužilo ještě mnoho a mnoho dalších popsaných stran. Abych však byla schopna proniknout alespoň detailněji k podstatě vybraných problémů, byla jsem nucena zúžit, limitována stanoveným počtem stran, mou práci na témata pojednávající podle mého názoru o mezinárodní letecké přepravě ze všech nejlépe. Asi jako každá oblast práva, i oblast mezinárodního leteckého práva v sobě skrývá nesčetné množství situací a nejasných otázek. Mezinárodní letecká přeprava je upravena úmluvami starými několik desítek let, ale také úmluvami datovanými až téměř jedno století zpět. Porovnám-li ji s právem vesmíru, ke kterému má velmi blízko, jedná se rozhodně o oblast práva s velkou historií a vývojem, o oblast práva, která díky své atraktivitě a finanční prosperitě vždy hrála a hraje velký prim v zájmech jednotlivých států. V úvodních ustanoveních mé diplomové práci jsem nejdříve představila oblast mezinárodního letectví a vytyčila cíle, kterých jsem chtěla dosáhnout, spolu s prezentací jednotlivých kapitol vztahující se samozřejmě k problematice mezinárodní letecké přepravy. Druhá kapitola byla věnována vývoji letectví. Podala jsem vysvětlení, kde hledat počátky prvních letů a prvních úprav spojených s tímto technickým...cs_CZ
dc.description.abstractCurrent issues in regulation of international carriage by air - Summary The purpose of my thesis is to analyze the basic questions relating to international carriage by air. This term provides a wide range of situations and possible scenarios but I have primarily focused on the liability of carriers and liability limits. Thanks to the quick progression and technological improvements to which the transportation by air of past years had to face, this issue gained very fast an international character. The air law community was forced to handle the newly born task of coming issues as soon as possible. Warsaw Convention 1929 was the first uniform instrument which offered an acceptable body of rules governing the liability of carriers in international carriage by air and became a guarantee for passengers. But because its provisions regarding the liability quit promptly did not meet the practical needs of the modern air world, additional protocols and conventions started to operate in this field as the result of those old-fashioned provisions and sometimes too much extended requirements on transport documents. The main problems of the frontier Convention were too much protective provisions of airlines. Montreal convention is the main international instrument of these days bringing certainty into the principles of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.titleAktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-22
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId91279
dc.title.translatedTopical issues of the regulation of international air transporten_US
dc.contributor.refereeKučera, Zdeněk
dc.identifier.aleph002021113
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZÁVĚR Ohlédnu-li se za právě napsanou diplomovou prací, nezbývá mi než shrnout, že téma této práce by si zasloužilo ještě mnoho a mnoho dalších popsaných stran. Abych však byla schopna proniknout alespoň detailněji k podstatě vybraných problémů, byla jsem nucena zúžit, limitována stanoveným počtem stran, mou práci na témata pojednávající podle mého názoru o mezinárodní letecké přepravě ze všech nejlépe. Asi jako každá oblast práva, i oblast mezinárodního leteckého práva v sobě skrývá nesčetné množství situací a nejasných otázek. Mezinárodní letecká přeprava je upravena úmluvami starými několik desítek let, ale také úmluvami datovanými až téměř jedno století zpět. Porovnám-li ji s právem vesmíru, ke kterému má velmi blízko, jedná se rozhodně o oblast práva s velkou historií a vývojem, o oblast práva, která díky své atraktivitě a finanční prosperitě vždy hrála a hraje velký prim v zájmech jednotlivých států. V úvodních ustanoveních mé diplomové práci jsem nejdříve představila oblast mezinárodního letectví a vytyčila cíle, kterých jsem chtěla dosáhnout, spolu s prezentací jednotlivých kapitol vztahující se samozřejmě k problematice mezinárodní letecké přepravy. Druhá kapitola byla věnována vývoji letectví. Podala jsem vysvětlení, kde hledat počátky prvních letů a prvních úprav spojených s tímto technickým...cs_CZ
uk.abstract.enCurrent issues in regulation of international carriage by air - Summary The purpose of my thesis is to analyze the basic questions relating to international carriage by air. This term provides a wide range of situations and possible scenarios but I have primarily focused on the liability of carriers and liability limits. Thanks to the quick progression and technological improvements to which the transportation by air of past years had to face, this issue gained very fast an international character. The air law community was forced to handle the newly born task of coming issues as soon as possible. Warsaw Convention 1929 was the first uniform instrument which offered an acceptable body of rules governing the liability of carriers in international carriage by air and became a guarantee for passengers. But because its provisions regarding the liability quit promptly did not meet the practical needs of the modern air world, additional protocols and conventions started to operate in this field as the result of those old-fashioned provisions and sometimes too much extended requirements on transport documents. The main problems of the frontier Convention were too much protective provisions of airlines. Montreal convention is the main international instrument of these days bringing certainty into the principles of...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV