Výchovně vzdělávací projekt v muzeích- inspirace francouzským pohledem na moderní přístup k problematice otevírání muzeí návštěvníkům
Educational program in museums - ispiration by Frensch point of view to the modern approach facing the opening of museums to the public
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32232Identifiers
Study Information System: 90421
Collections
- Kvalifikační práce [17541]
Author
Advisor
Referee
Havlínová, Ivana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce se zabývá fenoménem muzea a jeho stavem v dnešní době. Tato instituce dnes prožívá určitou renesanci díky rozvoji muzejního vzdělávání. Muzea se snaží otevírat veřejnosti ve smyslu komunikace s návštěvníkem a usnadnění jeho přístupu k vystaveným předmětům. Na příkladu Francie, jako země s nesmírně rozvinutou muzejní kulturou, autorka ukazuje, jak přínosná mohou muzea být v dnešní společnosti. Dále se práce věnuje podrobnému rozboru dvou konkrétních příkladů francouzských muzeí (Louvre, Quai Branly), na nichž se autorka snaží ukázat všechny stránky tohoto nového fenoménu.
The thesis is concentrated to a today position of museum in our society. Thanks to the development of museum education, we find some kind of a renascence of this institution. Museums try to be more opened to the public in accordance with ideas of communication with visitors or facilitation of their access to showed objects. The author proves the acquisition of museum for today society; she uses the France as an example of a country with highly developed museum system. Furthermore the thesis devotes to the detail analysis of two concrete examples of French museums (Louvre, Quai Branly) to show all the aspects of this new phenomenon.