Ochrana základních lidských práv, vzdělanostní společnost a jejich vzájemné vztahy
Protection of human rights, educated/developed society and the relations betwwen them
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32230Identifikátory
SIS: 90601
Kolekce
- Kvalifikační práce [17104]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havlínová, Ivana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
13. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce "Ochrana lidských práv, vzdělanostní společnost a jejich vzájemné vztahy" definuje a popisuje vývoj a význam ochrany lidských práv ve společnosti a nastiňuje důležitost vzdělávání společnosti a vzdělání ve společnosti ve vztahu k dodržování lidských práv. "Vyspělost lidské společnosti je poměřována lidskými právy. Jejich dodržování a respektování determinuje skutečnou úroveň demokratizace společnosti, právní stát a blaho jednotlivce."1 Tato práce se dále zabývá aktuální problematikou kolize zvyšování stupně dosaženého vzdělání s uplatněním na trhu práce v naší společnosti. Problematiku popisuje jednak z pohledu historického, právního, ale také z ekonomického a snaží se najít optimální řešení. V jedné části se také věnuje problematice zavedení Rámcově vzdělávacích programů ve vztahu k výchově k lidským právům. 1 Cit. ŠIŠKOVÁ, Naděžda. Dimenze ochrany lidských práv v Evropské Unii. Praha: Linde, 2008. ISBN 978-80- 7201-710-2, s. 13
This thesis defines and describes the evolution of human rights in society and its meaning. It indicates the importance of education, both general level of education of the society and education specific to the human rights. "Maturity of the human society is measured with human rights. Compliance and enforcement of human rights determine the level of democratization of the society, legally consistent state and welfare of the individual". This thesis further deals with the challenges and competition for university level education which is in high demand in the employment market. Those challenges are described from a historical, legal, and economic view and a possible solution is presented. One part of this thesis is a didactic view with an introduction to "Framework education programs".