Show simple item record

Play and toy in contemporary art
dc.contributor.advisorHůla, Zdenek
dc.creatorNováková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-26T19:36:45Z
dc.date.available2017-04-26T19:36:45Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32215
dc.description.abstractSvou práci jsem zaměřila na hru, hravost a hračku. Nejprve jsem hledala, kde se tyto témata nejvíce objevují a to jak nás v životě ovlivňují. Uvedla jsem i některé definice. Dále jsem tyto témata více rozváděla a hledala jejich spojitosti s uměním a pedagogikou. Ve výtvarném umění jsem se zaměřila na jednotlivé body na hru, hravost a hračku. Uvedla jsem několik umělců, kteří při své tvorbě používají hru nebo hravost. Hračku jsem uvedla spíše, jako motiv uměleckých děl. Poslední část mé práce se věnuje výtvarnému projektu, který je zaměřen na děti od osmi do dvanácti let. Jednu z řad blíže představuji. Uvádím i jednotlivé hodiny, znichž jednu podrobně rozepisuji. Tuto hodinu jsem nazvala Malba mýdlovými bublinami a odučila jsem ji na Základní umělecké škole Na Proseku. Po představení této hodiny jsem napsala i reflexi. Celá práce je doplněna obrázky. V závěru se snažím shrnout k čemu jsem dospěla.cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis concentrates on the game, the playfulness and the toy. At first, I was searching for where these topics were most common and how they effected our lives generally. I presented some of the definitions. Then I worked more with these definitions and I put them into a connection with the art and the padegogy. Later I made a separated point of the role of the game, the playfulness and the toy in the visual art. I introduced some artist, who have been using the topics of mainly the game and the playfulness in their art work. The toy was presented more like the theme of the art works. The final part concentrates on the visual art project, which is prepared for children at age eight to ten years. One of the range was introduced deeply. n this range present individual lessons, one of them is showed in detail. This lesson is named The painting by the soap bubbles and I had been taught it at The basic art school Na Proseku. After this lesson I wrote reflection of it. Whole thesis is ilustrated by the pictures. In the conclusion I try to summarize knowledge I reached.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjecthravostcs_CZ
dc.subjecthračkacs_CZ
dc.subjectdítě umění manipulacecs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjecthodinacs_CZ
dc.subjectumělecké dílocs_CZ
dc.subjectkýčcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjectpočítačcs_CZ
dc.subjectzvířecs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectdospělícs_CZ
dc.subjectživotcs_CZ
dc.subjectAA gameen_US
dc.subjecta playen_US
dc.subjecta playfulnessen_US
dc.subjecta toyen_US
dc.subjecta childen_US
dc.subjectan arten_US
dc.subjecta manipulatingen_US
dc.subjecta developmenten_US
dc.subjecta familyen_US
dc.subjecta schoolen_US
dc.subjecta teacheren_US
dc.subjecta lessonen_US
dc.subjectan art worken_US
dc.subjecta kitschen_US
dc.subjecta mediaen_US
dc.subjecta televisionen_US
dc.subjecta computeren_US
dc.subjectan animalen_US
dc.subjectan educationen_US
dc.subjectan adultsen_US
dc.subjecta lifeen_US
dc.titleHra, hravost a hračka ve výtvarném uměnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-14
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90638
dc.title.translatedPlay and toy in contemporary arten_US
dc.contributor.refereeŠpičková, Kateřina
dc.identifier.aleph001357413
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csSvou práci jsem zaměřila na hru, hravost a hračku. Nejprve jsem hledala, kde se tyto témata nejvíce objevují a to jak nás v životě ovlivňují. Uvedla jsem i některé definice. Dále jsem tyto témata více rozváděla a hledala jejich spojitosti s uměním a pedagogikou. Ve výtvarném umění jsem se zaměřila na jednotlivé body na hru, hravost a hračku. Uvedla jsem několik umělců, kteří při své tvorbě používají hru nebo hravost. Hračku jsem uvedla spíše, jako motiv uměleckých děl. Poslední část mé práce se věnuje výtvarnému projektu, který je zaměřen na děti od osmi do dvanácti let. Jednu z řad blíže představuji. Uvádím i jednotlivé hodiny, znichž jednu podrobně rozepisuji. Tuto hodinu jsem nazvala Malba mýdlovými bublinami a odučila jsem ji na Základní umělecké škole Na Proseku. Po představení této hodiny jsem napsala i reflexi. Celá práce je doplněna obrázky. V závěru se snažím shrnout k čemu jsem dospěla.cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis concentrates on the game, the playfulness and the toy. At first, I was searching for where these topics were most common and how they effected our lives generally. I presented some of the definitions. Then I worked more with these definitions and I put them into a connection with the art and the padegogy. Later I made a separated point of the role of the game, the playfulness and the toy in the visual art. I introduced some artist, who have been using the topics of mainly the game and the playfulness in their art work. The toy was presented more like the theme of the art works. The final part concentrates on the visual art project, which is prepared for children at age eight to ten years. One of the range was introduced deeply. n this range present individual lessons, one of them is showed in detail. This lesson is named The painting by the soap bubbles and I had been taught it at The basic art school Na Proseku. After this lesson I wrote reflection of it. Whole thesis is ilustrated by the pictures. In the conclusion I try to summarize knowledge I reached.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV