Zobrazit minimální záznam

The role of education in the process of development of poor countries
dc.contributor.advisorNovotný, Josef
dc.creatorKocová, Tereza
dc.date.accessioned2020-07-07T21:58:06Z
dc.date.available2020-07-07T21:58:06Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32185
dc.description.abstractCílem předkládané diplomové práce je diskutovat úlohu vzdělání v procesu rozvoje chudých zemí. Práce je koncepčně rozdělena do dvou částí. První část se pokouší ilustrovat vztah mezi vzděláním a rozvojem na globální úrovni. Kvantitativně je hodnocen současný stav světového vzdělání včetně vývoje vybraných globálních iniciativ zaměřených na vzdělání. Úvodní část rovněž poukazuje na souvislosti mezi vzděláním a dílčími ukazateli rozvoje. Druhá a stěžejní část práce se pak snaží na základě poznatků získaných rešerší dostupné vědecké literatury diskutovat a utřídit "mikromechanismy", které mohou stát za "makro-souvislostmi" mezi vzděláním a rozvojem doloženými v první částí práce. Hlavní identifikované mechanismy lze rozdělit do následujících oblastí: ekonomické chování, demografické chování, zdravotní stav, genderová nerovnost, implementace technologií v zemědělství, environmentální chování, migrace. Zatímco makro-souvislost mezi vzděláním a rozvojem na úrovni celých společností je zcela evidentní, diskuze v předkládané práci ukazuje, že konkrétní mechanismy, které uvedený makrovztah podmiňují, jsou velmi různorodé a závislé na kontextu, ve kterém se uplatňují. Klíčová slova: vzdělání, rozvoj, ekonomické chování, demografické chování, zdraví, nerovnost, chudoba, migracecs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to discuss the role of education in the process of development of poor countries. The thesis is divided into two sections. The first, introductory section, attempts to illustrate the relationship between education and development at the global level. The current state of global education, including the development of selected global initiatives on education, is evaluated quantitatively. Introductory section also highlights the connection between education and individual indicators of development. The second section which is the main part of the work focuses on discussing and evaluating knowledge gained through research of scientific literature on "micro-mechanisms" underlying and explaining "macro-relations" between education and development discussed in the first section of the work. The main identified mechanisms can be divided into the following areas: economic behavior, demographic behavior, health quality, gender inequality, the implementation and use of technology in agriculture, environmental behavior, and migration. Overall, it has been illustrated that while the macrorelationship between education and development at the level of overall societies is quite evident, the discussion presented in this thesis suggests that the specific individual mechanisms which enable...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleRole vzdělání v procesu rozvoje chudých zemícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-21
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId56448
dc.title.translatedThe role of education in the process of development of poor countriesen_US
dc.contributor.refereeSkalická, Petra
dc.identifier.aleph001275771
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem předkládané diplomové práce je diskutovat úlohu vzdělání v procesu rozvoje chudých zemí. Práce je koncepčně rozdělena do dvou částí. První část se pokouší ilustrovat vztah mezi vzděláním a rozvojem na globální úrovni. Kvantitativně je hodnocen současný stav světového vzdělání včetně vývoje vybraných globálních iniciativ zaměřených na vzdělání. Úvodní část rovněž poukazuje na souvislosti mezi vzděláním a dílčími ukazateli rozvoje. Druhá a stěžejní část práce se pak snaží na základě poznatků získaných rešerší dostupné vědecké literatury diskutovat a utřídit "mikromechanismy", které mohou stát za "makro-souvislostmi" mezi vzděláním a rozvojem doloženými v první částí práce. Hlavní identifikované mechanismy lze rozdělit do následujících oblastí: ekonomické chování, demografické chování, zdravotní stav, genderová nerovnost, implementace technologií v zemědělství, environmentální chování, migrace. Zatímco makro-souvislost mezi vzděláním a rozvojem na úrovni celých společností je zcela evidentní, diskuze v předkládané práci ukazuje, že konkrétní mechanismy, které uvedený makrovztah podmiňují, jsou velmi různorodé a závislé na kontextu, ve kterém se uplatňují. Klíčová slova: vzdělání, rozvoj, ekonomické chování, demografické chování, zdraví, nerovnost, chudoba, migracecs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to discuss the role of education in the process of development of poor countries. The thesis is divided into two sections. The first, introductory section, attempts to illustrate the relationship between education and development at the global level. The current state of global education, including the development of selected global initiatives on education, is evaluated quantitatively. Introductory section also highlights the connection between education and individual indicators of development. The second section which is the main part of the work focuses on discussing and evaluating knowledge gained through research of scientific literature on "micro-mechanisms" underlying and explaining "macro-relations" between education and development discussed in the first section of the work. The main identified mechanisms can be divided into the following areas: economic behavior, demographic behavior, health quality, gender inequality, the implementation and use of technology in agriculture, environmental behavior, and migration. Overall, it has been illustrated that while the macrorelationship between education and development at the level of overall societies is quite evident, the discussion presented in this thesis suggests that the specific individual mechanisms which enable...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990012757710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV