Show simple item record

Sociální témata v dílech In-Yer-Face Theatre
dc.contributor.advisorChalupský, Petr
dc.creatorSedláková, Jitka
dc.date.accessioned2017-04-26T18:48:35Z
dc.date.available2017-04-26T18:48:35Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32039
dc.description.abstractIn-Yer-Face je název nového dramatického směru, který vznikl ve Velké Británii v 90. letech 20. století. Tento směr s sebou přinesl nový způsob pohledu a vnímání reality. První část této práce seznamuje čtenáře s tímto konceptem a pojednává o životech a dílech dvou jeho autorů. Hlavní pozornost je věnována dvěma divadelním hrám Blasted (1995) a Shopping and Fucking (1995) (první autorky Sarah Kane a druhé autora Marka Ravenhilla, kteří oba patří k hlavním představitelům směru In-Yer-Face), na kterých budou demonstrována témata typická pro in-yer-face dramatiku devadesátých let v Británii.cs_CZ
dc.description.abstractIn-Yer-Face theatre is a new kind of theatre which was established in Britain in the 1990s. With it, a new sensibility arrived into the theatre. The first part of this diploma thesis is aimed to bring to the reader's attention the concept of In-Yer-Face Theatre and investigate the life and work of two of its playwrights. The main attention will be paid to two plays, Blasted (1995) by Sarah Kane and Shopping and Fucking (1995) by Mark Ravenhill who belong to the major representatives of In-Yer-Face Theatre of the socalled 'New Writing'. The in-yer-face themes in the context of 1990s British theatre will be demonstrated on these plays.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSocial Themes in In-Yer -Face Theatre Playsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-17
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId79472
dc.title.translatedSociální témata v dílech In-Yer-Face Theatrecs_CZ
dc.contributor.refereeŽeníšek, Jakub
dc.identifier.aleph001283521
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csIn-Yer-Face je název nového dramatického směru, který vznikl ve Velké Británii v 90. letech 20. století. Tento směr s sebou přinesl nový způsob pohledu a vnímání reality. První část této práce seznamuje čtenáře s tímto konceptem a pojednává o životech a dílech dvou jeho autorů. Hlavní pozornost je věnována dvěma divadelním hrám Blasted (1995) a Shopping and Fucking (1995) (první autorky Sarah Kane a druhé autora Marka Ravenhilla, kteří oba patří k hlavním představitelům směru In-Yer-Face), na kterých budou demonstrována témata typická pro in-yer-face dramatiku devadesátých let v Británii.cs_CZ
uk.abstract.enIn-Yer-Face theatre is a new kind of theatre which was established in Britain in the 1990s. With it, a new sensibility arrived into the theatre. The first part of this diploma thesis is aimed to bring to the reader's attention the concept of In-Yer-Face Theatre and investigate the life and work of two of its playwrights. The main attention will be paid to two plays, Blasted (1995) by Sarah Kane and Shopping and Fucking (1995) by Mark Ravenhill who belong to the major representatives of In-Yer-Face Theatre of the socalled 'New Writing'. The in-yer-face themes in the context of 1990s British theatre will be demonstrated on these plays.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV