Show simple item record

Group and Community Methods in the Residential Institute".
dc.contributor.advisorStrnadová, Iva
dc.creatorSmolka, Jan
dc.date.accessioned2020-11-26T17:50:54Z
dc.date.available2020-11-26T17:50:54Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31986
dc.description.abstractSmolka, J. : Group and Community Methods in the Residential Institute The aim of the thesis is the evaluation of the re-educational programme for adolescent boys with ADHD who are placed in residential care by the court. The thesis provides a detailed description of the re-educational programme TAAN and its methodological approach called social skills training. The author focuses on a theoretical models of the programme and methods used for social skills practice, such as group and community methods, experiential education and group therapy. The TAAN programme has four phases and lasts one school year. The important part of the thesis clarifies the research methodology and phenomenological thought process which led the author to use the method of realistic evaluation. The effectiveness of the TAAN re-educational programme is validated through the case study of the social group, observations and interviews. The adolescents achieved positive results in a self-control, cooperative behaviour and respect for their parents. Negative results were measured on emotional competence and a respect for the rules. At the end author compares the TAAN re-educational programme with other approaches and social skills training models. The author provides information on how the programme functions, describes the...en_US
dc.description.abstractSmolka, J. : Skupinové a komunitní formy práce ve výchovném zařízení. Cílem rigorózní práce je ověření efektivity reedukačního programu pro adolescenty - chlapce s ADHD, kteří jsou soudně umístěni ve výchovném zařízení. Práce obsahuje detailní popis reedukačního programu TAAN, metod výcviku sociálních dovedností a teoretických východisek. Jedná se o skupinové a komunitní formy práce, aktivity zážitkové pedagogiky a speciálněpedagogické terapeutické metody. Program TAAN má čtyři fáze, trvá jeden školní rok. Důležitá část práce je věnována metodologii výzkumu a fenomenologickému myšlenkovému postupu, který autora dovedl k využití metody realistické evaluace. Efektivita reedukačního programu TAAN byla zkoumána pomocí případové studie sociální skupiny, pozorování a rozhovorů. Adolescenti dosahovali pozitivních výsledků v oblasti autoregulace chování, kooperativního chování a respektování autority rodičů. Negativní hodnoty byly naměřeny v oblasti emočních kompetencí a respektování pravidel. V závěru práce autor srovnává program TAAN s různými přístupy a modely výcviku sociálních dovedností. Informuje o fungování programu, popisuje kontext, ve kterém byl realizován a přináší návrhy změn, které mohou vést k jeho inovaci. Přináší také doporučení změn legislativy, které umožní rozšíření programu a využití...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSkupinové a komunitní formy práce ve výchovném zařízenícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-02-04
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId98917
dc.title.translatedGroup and Community Methods in the Residential Institute".en_US
dc.contributor.refereeŠotolová, Eva
dc.identifier.aleph001395163
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csSmolka, J. : Skupinové a komunitní formy práce ve výchovném zařízení. Cílem rigorózní práce je ověření efektivity reedukačního programu pro adolescenty - chlapce s ADHD, kteří jsou soudně umístěni ve výchovném zařízení. Práce obsahuje detailní popis reedukačního programu TAAN, metod výcviku sociálních dovedností a teoretických východisek. Jedná se o skupinové a komunitní formy práce, aktivity zážitkové pedagogiky a speciálněpedagogické terapeutické metody. Program TAAN má čtyři fáze, trvá jeden školní rok. Důležitá část práce je věnována metodologii výzkumu a fenomenologickému myšlenkovému postupu, který autora dovedl k využití metody realistické evaluace. Efektivita reedukačního programu TAAN byla zkoumána pomocí případové studie sociální skupiny, pozorování a rozhovorů. Adolescenti dosahovali pozitivních výsledků v oblasti autoregulace chování, kooperativního chování a respektování autority rodičů. Negativní hodnoty byly naměřeny v oblasti emočních kompetencí a respektování pravidel. V závěru práce autor srovnává program TAAN s různými přístupy a modely výcviku sociálních dovedností. Informuje o fungování programu, popisuje kontext, ve kterém byl realizován a přináší návrhy změn, které mohou vést k jeho inovaci. Přináší také doporučení změn legislativy, které umožní rozšíření programu a využití...cs_CZ
uk.abstract.enSmolka, J. : Group and Community Methods in the Residential Institute The aim of the thesis is the evaluation of the re-educational programme for adolescent boys with ADHD who are placed in residential care by the court. The thesis provides a detailed description of the re-educational programme TAAN and its methodological approach called social skills training. The author focuses on a theoretical models of the programme and methods used for social skills practice, such as group and community methods, experiential education and group therapy. The TAAN programme has four phases and lasts one school year. The important part of the thesis clarifies the research methodology and phenomenological thought process which led the author to use the method of realistic evaluation. The effectiveness of the TAAN re-educational programme is validated through the case study of the social group, observations and interviews. The adolescents achieved positive results in a self-control, cooperative behaviour and respect for their parents. Negative results were measured on emotional competence and a respect for the rules. At the end author compares the TAAN re-educational programme with other approaches and social skills training models. The author provides information on how the programme functions, describes the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013951630106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV