Zobrazit minimální záznam

Arnošt Lustig and experience of the Holocaust in light of theory of narration
dc.contributor.advisorMálek, Petr
dc.creatorStiboříková, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-26T18:21:49Z
dc.date.available2017-04-26T18:21:49Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31931
dc.description.abstractArnošt Lustig a zkušenost holokaustu z naratologické perspektivy Abstrakt Prostředkem realizace nacistického programu na vyhlazení židů, který byl navržen a uskutečňován v průběhu druhé světové války, byl koncentrační tábor, který pro vězně neznamenal pouze smrt, ale i organizované znehodnocení jejich života. Mluví se o něm jako o "modelové podobě vlády", racionálně propracovaném systému, v němž mají být vězni na jednu stranu přesvědčeni, že jejich život nemá smysl, na druhé straně jsou vystaveni "mezním situacím", které vytvářejí tlak na jejich pud sebezáchovy, a tím ovlivňují jejich chování. Vězni si z prostředí stálé přítomnosti smrti přinášeli zkušenost, o níž mnozí nemohli a jiní potřebovali mluvit. Narážejí však na nemožnost tuto zkušenost vyjádřit. Vzniká diskuse, jestli holá fakta nejsou banalizující. Hrozba zlehčení je však spatřována i u umělecké reprezentace. Jako jedna z možností zachycení zkušenosti holokaustu bývá zmiňováno soustředění na vnitřní prožitek individua, který dokáže ztvárnit především umělecká literatura, která k "vyslovení nevyslovitelného" traumatu hledá nové výrazové a formální prostředky. Mezi tvůrce umělecké literatury, kteří vycházejí ze své vlastní táborové zkušenosti patří Arnošt Lustig, v jehož díle je navíc možné určité prvky spojit s konkrétními zážitky autora. V...cs_CZ
dc.description.abstractArnošt Lustig and experience of the Holocaust in light of theory of narration Abstract. Means of implementation Nazi program of exterminating the Jews, which was designed and implemented during the Second World War, had an instrument of realization in a concentration camp, where prisoners not only of died, but there was organized devaluation of their lives. We talk about it as a "model form of government", reasonably elaborate system, in which prisoners should believe, that their life has no meaning, and on the other hand they are exposed to "limit situations", that create pressure on their survival instinct, and thus affect their behavior. From world of ever-present death prisoners brought experience, about which many could not and others needed to talk. However, they meet with an inability to express this experience. There grow up a debate whether the facts are trivializing. The threat of trivializing is seen also in artistic representation. As one of the options for capture the experience of the Holocaust is mentioned concentration on the internal experience of the individual, which can by displayed mainly by art literature, whch is looking for new expressive and formal means to "communicate an incommunicable" trauma. Among the writers of literature, who comes from their own camp experiences is ranked...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectponíženícs_CZ
dc.subjectstrachcs_CZ
dc.subjecttraumacs_CZ
dc.subjectsvědectvícs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectatmosféracs_CZ
dc.subjectsubjektivitacs_CZ
dc.subjectperspektivacs_CZ
dc.subjectprožitekcs_CZ
dc.subjectzobrazenícs_CZ
dc.subjecthumiliationen_US
dc.subjectfearen_US
dc.subjecttraumaen_US
dc.subjecttestimonyen_US
dc.subjectarten_US
dc.subjectatmosphereen_US
dc.subjectsubjectivityen_US
dc.subjectperspectiveen_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.subjectdisplayen_US
dc.titleArnošt Lustig a zkušenost holokaustu z naratologické perspektivycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-30
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId94891
dc.title.translatedArnošt Lustig and experience of the Holocaust in light of theory of narrationen_US
dc.contributor.refereeHolý, Jiří
dc.identifier.aleph001364009
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csArnošt Lustig a zkušenost holokaustu z naratologické perspektivy Abstrakt Prostředkem realizace nacistického programu na vyhlazení židů, který byl navržen a uskutečňován v průběhu druhé světové války, byl koncentrační tábor, který pro vězně neznamenal pouze smrt, ale i organizované znehodnocení jejich života. Mluví se o něm jako o "modelové podobě vlády", racionálně propracovaném systému, v němž mají být vězni na jednu stranu přesvědčeni, že jejich život nemá smysl, na druhé straně jsou vystaveni "mezním situacím", které vytvářejí tlak na jejich pud sebezáchovy, a tím ovlivňují jejich chování. Vězni si z prostředí stálé přítomnosti smrti přinášeli zkušenost, o níž mnozí nemohli a jiní potřebovali mluvit. Narážejí však na nemožnost tuto zkušenost vyjádřit. Vzniká diskuse, jestli holá fakta nejsou banalizující. Hrozba zlehčení je však spatřována i u umělecké reprezentace. Jako jedna z možností zachycení zkušenosti holokaustu bývá zmiňováno soustředění na vnitřní prožitek individua, který dokáže ztvárnit především umělecká literatura, která k "vyslovení nevyslovitelného" traumatu hledá nové výrazové a formální prostředky. Mezi tvůrce umělecké literatury, kteří vycházejí ze své vlastní táborové zkušenosti patří Arnošt Lustig, v jehož díle je navíc možné určité prvky spojit s konkrétními zážitky autora. V...cs_CZ
uk.abstract.enArnošt Lustig and experience of the Holocaust in light of theory of narration Abstract. Means of implementation Nazi program of exterminating the Jews, which was designed and implemented during the Second World War, had an instrument of realization in a concentration camp, where prisoners not only of died, but there was organized devaluation of their lives. We talk about it as a "model form of government", reasonably elaborate system, in which prisoners should believe, that their life has no meaning, and on the other hand they are exposed to "limit situations", that create pressure on their survival instinct, and thus affect their behavior. From world of ever-present death prisoners brought experience, about which many could not and others needed to talk. However, they meet with an inability to express this experience. There grow up a debate whether the facts are trivializing. The threat of trivializing is seen also in artistic representation. As one of the options for capture the experience of the Holocaust is mentioned concentration on the internal experience of the individual, which can by displayed mainly by art literature, whch is looking for new expressive and formal means to "communicate an incommunicable" trauma. Among the writers of literature, who comes from their own camp experiences is ranked...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013640090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV