dc.contributor.advisor | Šotolová, Eva | |
dc.creator | Lošťáková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-26T18:12:07Z | |
dc.date.available | 2017-04-26T18:12:07Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/31887 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou dětí z dětských domovů. Obsah teoretické části práce tvoří legislativní rámec dané problematiky, vysvětlení základních pojmů, popis historického vývoje ústavní výchovy a působnost orgánů a institucí sociálně-právní ochrany dětí. Hlavním cílem práce je zmapování situace klientů dětských domovů s nařízenou ústavní výchovou. Přiblížení jejich situace před samotným nařízením ústavní výchovy, během pobytu v zařízeních ústavní výchovy, tedy nejen v dětském domově samotném, ale i v diagnostickém ústavu, a také poté, co zařízení opustí a musí se zařadit do běžného života. Praktická část pojednává o tom, jak pobyt dětí v dětském domově dále ovlivňuje jejich životy. Klíčová slova Dětský domov, ústavní výchova, náhradní rodinná výchova, sociálně-právní ochrana dětí, diagnostický ústav. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with children from orphanages. The content of the theoretical part consists of the legislative framework of the issue, explaining basic concepts, description of historical development of institutional care and the scope of institutions of social and legal protection of children. The main objective is to monitor the situation of children's home of clients in the institutional education. Approach the situation before the regulation of institutional care during their stay in institutional care, not only in the orphanage itself, but also diagnostic facilities, and also after leaving the facility and must be included in everyday life. The practical part deals with how children stay in foster homes also affects their lives. Key terms Children's home, Institutional Education, alternative family care, socio-legal protection of children, family, Diagnostic Institute. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Dětský domov | cs_CZ |
dc.subject | ústavní výchova | cs_CZ |
dc.subject | náhradní rodinná výchova | cs_CZ |
dc.subject | sociálně-právní ochrana dětí | cs_CZ |
dc.subject | diagnostický ústav | cs_CZ |
dc.subject | Children's home | en_US |
dc.subject | Institutional Education | en_US |
dc.subject | alternative family care | en_US |
dc.subject | socio-legal protection of children | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | Diagnostic Institute | en_US |
dc.title | Děti z dětského domova | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-05-31 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 108411 | |
dc.title.translated | Children from children's home | en_US |
dc.contributor.referee | Mlčková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001364707 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá problematikou dětí z dětských domovů. Obsah teoretické části práce tvoří legislativní rámec dané problematiky, vysvětlení základních pojmů, popis historického vývoje ústavní výchovy a působnost orgánů a institucí sociálně-právní ochrany dětí. Hlavním cílem práce je zmapování situace klientů dětských domovů s nařízenou ústavní výchovou. Přiblížení jejich situace před samotným nařízením ústavní výchovy, během pobytu v zařízeních ústavní výchovy, tedy nejen v dětském domově samotném, ale i v diagnostickém ústavu, a také poté, co zařízení opustí a musí se zařadit do běžného života. Praktická část pojednává o tom, jak pobyt dětí v dětském domově dále ovlivňuje jejich životy. Klíčová slova Dětský domov, ústavní výchova, náhradní rodinná výchova, sociálně-právní ochrana dětí, diagnostický ústav. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with children from orphanages. The content of the theoretical part consists of the legislative framework of the issue, explaining basic concepts, description of historical development of institutional care and the scope of institutions of social and legal protection of children. The main objective is to monitor the situation of children's home of clients in the institutional education. Approach the situation before the regulation of institutional care during their stay in institutional care, not only in the orphanage itself, but also diagnostic facilities, and also after leaving the facility and must be included in everyday life. The practical part deals with how children stay in foster homes also affects their lives. Key terms Children's home, Institutional Education, alternative family care, socio-legal protection of children, family, Diagnostic Institute. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013647070106986 | |