Show simple item record

Flea Market Kolbenova Market as Space, Market as Organism
dc.contributor.advisorPauknerová, Karolína
dc.creatorKlouzalová, Pavla
dc.date.accessioned2020-08-17T15:14:57Z
dc.date.available2020-08-17T15:14:57Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31810
dc.description.abstractVe své diplomové práci Bleší trh Kolbenova, trh jako prostor, trh jako organismus zkoumám, jaká je v očích návštěvníků povaha tohoto místa. Tvrdím, že o trhu je možné hovořit jako o organismu, který nepřetržitě reaguje na podměty přicházející jak z okolí, tak od vlastních aktérů trhu. Podoba trhu je určována čtyřmi hlavními prvky: prostorem, ve kterém se trh koná, temporální stránkou trhu a jejím vlivem na modifikaci tohoto místa, zde nabízenými věcmi a samotnými nakupujícími. Na základě analýzy dat, pro jejichž sběr jsem převážně využila zúčastněné pozorování a polostrukturované a náhodné rozhovory, jsem došla k závěru, že díky navzájem se ovlivňující povaze všech těchto čtyř hledisek bleší trh Kolbenova není pevným uskupením, ale neustále se měnícím uspořádáním výše zmíněných prvků, které reaguje na každou změnu.cs_CZ
dc.description.abstractMy diploma thesis, Kolbenova "flea market" - market as a space, market as an organism, searches what is the nature of such a place as perceived by its visitors. I claim that the market can be taken to be an organism continuously reacting to incentives from both the market surroundings and the market participants. The perception of the market is determined by four main elements - space, in which it is being held, temporal aspect of the market and its influence on the changes of the place, the products being marketed and the participants themselves. Based on the analysis of the data gained mostly by the participating observation and semistructured and random interviews, I have concluded that due to the interacting nature of the four aspects the Kolbenova flea market is not a fixed subject, but is a constantly changing and reacting mixture of the four aforementioned aspects.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectflea marketen_US
dc.subjectspaceen_US
dc.subjecttemporal aspecten_US
dc.subjectsocial life of thingsen_US
dc.subjectparticipants of the marketen_US
dc.subjectbleší trhcs_CZ
dc.subjectprostorcs_CZ
dc.subjectčascs_CZ
dc.subjectsociální život věcícs_CZ
dc.subjectlidé na trhucs_CZ
dc.titleBleší trh Kolbenova. Trh jako prostor, trh jako organismuscs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-10-21
dc.description.departmentStudijní oddělenícs_CZ
dc.description.departmentStudent's Administration Officeen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId80287
dc.title.translatedFlea Market Kolbenova Market as Space, Market as Organismen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Hedvika
dc.identifier.aleph001269959
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Studijní oddělenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Student's Administration Officeen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Anthropologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci Bleší trh Kolbenova, trh jako prostor, trh jako organismus zkoumám, jaká je v očích návštěvníků povaha tohoto místa. Tvrdím, že o trhu je možné hovořit jako o organismu, který nepřetržitě reaguje na podměty přicházející jak z okolí, tak od vlastních aktérů trhu. Podoba trhu je určována čtyřmi hlavními prvky: prostorem, ve kterém se trh koná, temporální stránkou trhu a jejím vlivem na modifikaci tohoto místa, zde nabízenými věcmi a samotnými nakupujícími. Na základě analýzy dat, pro jejichž sběr jsem převážně využila zúčastněné pozorování a polostrukturované a náhodné rozhovory, jsem došla k závěru, že díky navzájem se ovlivňující povaze všech těchto čtyř hledisek bleší trh Kolbenova není pevným uskupením, ale neustále se měnícím uspořádáním výše zmíněných prvků, které reaguje na každou změnu.cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis, Kolbenova "flea market" - market as a space, market as an organism, searches what is the nature of such a place as perceived by its visitors. I claim that the market can be taken to be an organism continuously reacting to incentives from both the market surroundings and the market participants. The perception of the market is determined by four main elements - space, in which it is being held, temporal aspect of the market and its influence on the changes of the place, the products being marketed and the participants themselves. Based on the analysis of the data gained mostly by the participating observation and semistructured and random interviews, I have concluded that due to the interacting nature of the four aspects the Kolbenova flea market is not a fixed subject, but is a constantly changing and reacting mixture of the four aforementioned aspects.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Studijní oddělenícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990012699590106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV