Zobrazit minimální záznam

Teaching in groups used in topics of human biology.
dc.contributor.advisorRajsiglová, Ina
dc.creatorGrzybková, Helena
dc.date.accessioned2020-07-07T15:55:19Z
dc.date.available2020-07-07T15:55:19Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31710
dc.description.abstractSkupinové vyučování je organizační forma výuky. Žáci jsou rozděleni do několika skupin, ve kterých spolupracují na řešení určitého úkolu. Velkou výhodou je vzájemná pomoc Žáků a uplatnění i méně výkonných a nesmělých Žáků. Tato forma výuky má však také své nevýhody a pojí se s ní několik problémů. Učitel by si měl vše pečlivě naplánovat a připravit. Jeho role je jiná, než při klasickém frontálním vyučování. Při plánování skupinové výuky by si měl pedagog uvědomit, čeho chce docílit, jak velké skupiny budou vhodné, jak žáky do skupin rozdělí apod. Také klasické uspořádání tříd není vhodné pro skupinové vyučování. Při této formě výuky by na sebe měli žáci vidět. Všechny skupiny mohou plnit stejný úkol nebo pracovat každá na něčem jiném. Problémovou záležitostí je také hodnocení žáků při tomto způsobu výuky. Někteří učitelé si s tím nevědí rady. Skupinové vyučování nemusí být vždy kooperativní. Klíčová slova: aktivizační forma výuky, skupinové vyučování, kooperativní vyučování, párová výuka, heterogenní skupina, homogenní skupina, skupinová role, kooperativní dovednostics_CZ
dc.description.abstractTeaching in groups is the organizational form of teaching. Students are divided into several groups and they cooperate to solve certain task. Mutual help and involvement of passive and diffident student is a big advantage. This form of teaching has disadvantages and several problems too. Teacher should arrange and prepare everything carefully. Teacher's role is different in this type of teaching. When teacher is planning, he should realize what he wants to achieve, how large groups will be appropriate, how to divide students into groups etc. Classical arrangement of class for frontal teaching is inappropriate for teaching in groups. In this form of teaching students should see each other. All groups can do the same work or each group can do a different work. Student assessment is a problem in this way of teaching too. Some teachers can not cope with this. Teaching in groups may not be always cooperative. Key words: activating form of teaching, teaching in groups, cooperative teaching, teaching in pair, heterogeneous group, homogeneous group, role in the group, cooperative skillsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectAktivizační forma výukycs_CZ
dc.subjectskupinové vyučovánícs_CZ
dc.subjectkooperativní vyučovánícs_CZ
dc.subjectpárová výukacs_CZ
dc.subjectheterogenní skupinacs_CZ
dc.subjecthomogenní skupinacs_CZ
dc.subjectskupinová rolecs_CZ
dc.subjectkooperativní dovednostics_CZ
dc.subjectActivating form of teachingen_US
dc.subjectteaching in groupsen_US
dc.subjectcooperative teachingen_US
dc.subjectteaching in pairen_US
dc.subjectheterogeneous groupen_US
dc.subjecthomogeneous groupen_US
dc.subjectrole in the groupen_US
dc.subjectcooperative skillsen_US
dc.titleSkupinové vyučování v tématickém celku biologie člověka.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-23
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Teaching and Didactics of Biologyen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId66502
dc.title.translatedTeaching in groups used in topics of human biology.en_US
dc.contributor.refereeJanštová, Vanda
dc.identifier.aleph001280916
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csSkupinové vyučování je organizační forma výuky. Žáci jsou rozděleni do několika skupin, ve kterých spolupracují na řešení určitého úkolu. Velkou výhodou je vzájemná pomoc Žáků a uplatnění i méně výkonných a nesmělých Žáků. Tato forma výuky má však také své nevýhody a pojí se s ní několik problémů. Učitel by si měl vše pečlivě naplánovat a připravit. Jeho role je jiná, než při klasickém frontálním vyučování. Při plánování skupinové výuky by si měl pedagog uvědomit, čeho chce docílit, jak velké skupiny budou vhodné, jak žáky do skupin rozdělí apod. Také klasické uspořádání tříd není vhodné pro skupinové vyučování. Při této formě výuky by na sebe měli žáci vidět. Všechny skupiny mohou plnit stejný úkol nebo pracovat každá na něčem jiném. Problémovou záležitostí je také hodnocení žáků při tomto způsobu výuky. Někteří učitelé si s tím nevědí rady. Skupinové vyučování nemusí být vždy kooperativní. Klíčová slova: aktivizační forma výuky, skupinové vyučování, kooperativní vyučování, párová výuka, heterogenní skupina, homogenní skupina, skupinová role, kooperativní dovednostics_CZ
uk.abstract.enTeaching in groups is the organizational form of teaching. Students are divided into several groups and they cooperate to solve certain task. Mutual help and involvement of passive and diffident student is a big advantage. This form of teaching has disadvantages and several problems too. Teacher should arrange and prepare everything carefully. Teacher's role is different in this type of teaching. When teacher is planning, he should realize what he wants to achieve, how large groups will be appropriate, how to divide students into groups etc. Classical arrangement of class for frontal teaching is inappropriate for teaching in groups. In this form of teaching students should see each other. All groups can do the same work or each group can do a different work. Student assessment is a problem in this way of teaching too. Some teachers can not cope with this. Teaching in groups may not be always cooperative. Key words: activating form of teaching, teaching in groups, cooperative teaching, teaching in pair, heterogeneous group, homogeneous group, role in the group, cooperative skillsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990012809160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV