Zobrazit minimální záznam

Internet, nová média a islám: Vytváření islámských norem a konstrukce muslimské identity v digitálním věku
dc.contributor.advisorPapík, Richard
dc.creatorŠisler, Vít
dc.date.accessioned2020-11-26T15:59:11Z
dc.date.available2020-11-26T15:59:11Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31630
dc.description.abstractThis dissertation analyzes the impact of information and communication technology (ICT) and new media on the production of Islamic knowledge and the construction of Muslim identity in Muslim communities in the Arab world and Western Europe. Today we witness an unprecedented proliferation of ICT and new media in the Arab and Muslim world as well as growing interdependency of various media outlets. This process includes media that morph into each other, messages that migrate across boundaries, and social networks that utilize multiple technologies. The unanticipated assemblages formed by these media contribute simultaneously to preserving traditional cultural norms and religious values while unsettling the existing arrangements and promoting new organizational forms; appealing to a local audience while addressing transnational communities; and asserting conformity with established religious institutions while fueling fragmentation of authority and individualization of faith. Therefore, this dissertation aims to transcend the media-centric logic and to analyze the impact of ICT and new media in the light of the above-mentioned interdependency and hybridization within broader social, cultural and linguistic context. By doing so, it particularly focuses on two separate, yet simultaneously entangled,...en_US
dc.description.abstractPředložená disertační práce analyzuje vliv informačních a komunikačních technologií a nových médií na vytváření islámských norem a konstrukci muslimské identity v muslimských komunitách v arabském světě a zemích Západní Evropy. V současné době dochází k bezprecedentnímu rozšiřování informačních a komunikačních technologií a nových médií v arabském a islámském světě, stejně tak jako k rostoucí provázanosti a vzájemné závislosti jednotlivých platforem digitálních médií. Tento proces zahrnuje média, která metamorfují jedno v druhé, sdělení, která se šíří bez ohledu na státní hranice, a sociální sítě, využívající celou škálu odlišných technologií. Nepředvídatelné kombinace těchto médií a technologií pak přispívají na jedné straně k posilování tradičních kulturních norem a náboženských hodnot a na druhé straně k rozrušování existujících struktur a vzniku nových modelů organizace; na jedné straně oslovují lokální publikum, zatímco na druhé straně posilují globální komunity; vynucují konformitu s etablovanými náboženskými institucemi, a zároveň usnadňují fragmentaci náboženské autority a individualizaci víry. Předložená disertační práce si klade za cíl překročit logiku sevřenou úzkými mediálními kategoriemi a analyzovat vliv informačních a komunikačních technologií a nových médií ve světle výše zmíněné...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleThe Internet, New Media, and Islam: Production of Islamic Knowledge and Construction of Muslim Identity in the Digital Ageen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-03-25
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId99936
dc.title.translatedInternet, nová média a islám: Vytváření islámských norem a konstrukce muslimské identity v digitálním věkucs_CZ
dc.contributor.refereeSouček, Jiří
dc.contributor.refereeKovács, Attila
dc.identifier.aleph001296190
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Scienceen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Scienceen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředložená disertační práce analyzuje vliv informačních a komunikačních technologií a nových médií na vytváření islámských norem a konstrukci muslimské identity v muslimských komunitách v arabském světě a zemích Západní Evropy. V současné době dochází k bezprecedentnímu rozšiřování informačních a komunikačních technologií a nových médií v arabském a islámském světě, stejně tak jako k rostoucí provázanosti a vzájemné závislosti jednotlivých platforem digitálních médií. Tento proces zahrnuje média, která metamorfují jedno v druhé, sdělení, která se šíří bez ohledu na státní hranice, a sociální sítě, využívající celou škálu odlišných technologií. Nepředvídatelné kombinace těchto médií a technologií pak přispívají na jedné straně k posilování tradičních kulturních norem a náboženských hodnot a na druhé straně k rozrušování existujících struktur a vzniku nových modelů organizace; na jedné straně oslovují lokální publikum, zatímco na druhé straně posilují globální komunity; vynucují konformitu s etablovanými náboženskými institucemi, a zároveň usnadňují fragmentaci náboženské autority a individualizaci víry. Předložená disertační práce si klade za cíl překročit logiku sevřenou úzkými mediálními kategoriemi a analyzovat vliv informačních a komunikačních technologií a nových médií ve světle výše zmíněné...cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation analyzes the impact of information and communication technology (ICT) and new media on the production of Islamic knowledge and the construction of Muslim identity in Muslim communities in the Arab world and Western Europe. Today we witness an unprecedented proliferation of ICT and new media in the Arab and Muslim world as well as growing interdependency of various media outlets. This process includes media that morph into each other, messages that migrate across boundaries, and social networks that utilize multiple technologies. The unanticipated assemblages formed by these media contribute simultaneously to preserving traditional cultural norms and religious values while unsettling the existing arrangements and promoting new organizational forms; appealing to a local audience while addressing transnational communities; and asserting conformity with established religious institutions while fueling fragmentation of authority and individualization of faith. Therefore, this dissertation aims to transcend the media-centric logic and to analyze the impact of ICT and new media in the light of the above-mentioned interdependency and hybridization within broader social, cultural and linguistic context. By doing so, it particularly focuses on two separate, yet simultaneously entangled,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990012961900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV