Show simple item record

Organizational culture
dc.contributor.advisorMatějů, Martin
dc.creatorSlaninka, Jan
dc.date.accessioned2018-10-29T19:28:46Z
dc.date.available2018-10-29T19:28:46Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31590
dc.description.abstractOrganizační kultura je fenomén, který, jak ukazují dosavadní výzkumy ze zahraničí v a v posledních letech i z Ceské republiky, velmi významně ovlivňuje dlouholetou prosperitu organizace a kromě již tradičních analýz se stává i předmětem kulturologického bádání. Organizační kultura jako nositel konkurenční výhody významně ovlivňuje i výkonnost organizace. Její důkladná znalost napomáhá manažerům pochopit svoji roli v organizaci a umožňuje jim dosahovat změn ve zvýšení účinnosti využívání zdrojů Gak lidských, tak i materiálních) organizace, či jiných institucionalizovaných organizací. Disertační práce je věnována tomuto fenoménu. Její první část definuje základní termíny jako kultura, organizační kultura, popisuje prvky organizační kultury, vysvětluje zdroje organizační kultury, mechanismy tvorby a fungování organizační kultury. Dále se zabývá národní kulturou a jejím vlivem na organizační kulturu a vztahem mezi organizační kulturou a účinností organizace. Pozornost je také věnována typologiím organizační kultury, zvláště typologii založené na Modelu soupeřících hodnot. V empirické části této práce jsou prezentovány výsledky vlastního výzkumného šetření organizační kultury. Cíl výzkumného šetření, zmapovat obsah organizační kultury společnosti Telefónica 02 Czech Republic, a.s. a vypracovat návrh a náměty,...cs_CZ
dc.description.abstractRecent researches - external and also internal - proves, that an organizational culture is a phenomenon, which has a big influence to a long term prosperity of an organization and this theme also becomes - beside the traditional analysis - a subject of a culturological investigation. The organizational culture seems to be a carrier of a competitive advantage and significantly affects also an efficiency of an organization. A deep knowledge of this topic helps managers to understand their role in a company and allows them to reach changes leading to escalation of an efficiency of exploitation of both the human and the material resources. The dissertation work is dedicated to this particular phenomenon. A first part of the thesis defines some fundamental terms such as culture it self, an organizational culture, a national culture and also explains sources, mechanisms of formation and functioning of an organizational cul ture. The effect of national culture, a relationship in between an organizational culture and potency of an organization and also different typologies are also observed and mentioned too, especial1y the typology based on Organizational Culture Assessment Instrument Model (OCAI). In a second empirical part of the thesis are presented the results of a respective research of a selected...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleOrganizační kulturacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-27
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId24506
dc.title.translatedOrganizational cultureen_US
dc.contributor.refereeOpletalová, Lenka
dc.contributor.refereeMikeš, Jiří
dc.identifier.aleph001434407
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csOrganizační kultura je fenomén, který, jak ukazují dosavadní výzkumy ze zahraničí v a v posledních letech i z Ceské republiky, velmi významně ovlivňuje dlouholetou prosperitu organizace a kromě již tradičních analýz se stává i předmětem kulturologického bádání. Organizační kultura jako nositel konkurenční výhody významně ovlivňuje i výkonnost organizace. Její důkladná znalost napomáhá manažerům pochopit svoji roli v organizaci a umožňuje jim dosahovat změn ve zvýšení účinnosti využívání zdrojů Gak lidských, tak i materiálních) organizace, či jiných institucionalizovaných organizací. Disertační práce je věnována tomuto fenoménu. Její první část definuje základní termíny jako kultura, organizační kultura, popisuje prvky organizační kultury, vysvětluje zdroje organizační kultury, mechanismy tvorby a fungování organizační kultury. Dále se zabývá národní kulturou a jejím vlivem na organizační kulturu a vztahem mezi organizační kulturou a účinností organizace. Pozornost je také věnována typologiím organizační kultury, zvláště typologii založené na Modelu soupeřících hodnot. V empirické části této práce jsou prezentovány výsledky vlastního výzkumného šetření organizační kultury. Cíl výzkumného šetření, zmapovat obsah organizační kultury společnosti Telefónica 02 Czech Republic, a.s. a vypracovat návrh a náměty,...cs_CZ
uk.abstract.enRecent researches - external and also internal - proves, that an organizational culture is a phenomenon, which has a big influence to a long term prosperity of an organization and this theme also becomes - beside the traditional analysis - a subject of a culturological investigation. The organizational culture seems to be a carrier of a competitive advantage and significantly affects also an efficiency of an organization. A deep knowledge of this topic helps managers to understand their role in a company and allows them to reach changes leading to escalation of an efficiency of exploitation of both the human and the material resources. The dissertation work is dedicated to this particular phenomenon. A first part of the thesis defines some fundamental terms such as culture it self, an organizational culture, a national culture and also explains sources, mechanisms of formation and functioning of an organizational cul ture. The effect of national culture, a relationship in between an organizational culture and potency of an organization and also different typologies are also observed and mentioned too, especial1y the typology based on Organizational Culture Assessment Instrument Model (OCAI). In a second empirical part of the thesis are presented the results of a respective research of a selected...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990014344070106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV