Show simple item record

The theory and practice of body culture in the context of andragogy
dc.contributor.advisorTureckiová, Michaela
dc.creatorHrubešová, Alexandra
dc.date.accessioned2018-10-30T02:02:50Z
dc.date.available2018-10-30T02:02:50Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31567
dc.description.abstractObsahem disertační práce, jejíž téma dosud nebylo v dostupné odborné literatuře zmíněno, je problematika teorie a praxe tělesné kultury v kontextu andragogiky. Zpracování vytyčeného tématu si předně vyžádalo zabývat se vztahem andragogiky a tělesné kultury. A to včetně předpokladů využití andragogiky v tělesné kultuře. Prvořadou podmínkou toho bylo věnovat se, byt' jen rámcově, celoživotnímu učení i jeho společenské roli, s akcenty na s ním související vzdělávání dospělých, andragogiku. Poté bylo ukázáno na sepětí celoživotního učení s kulturou, členěnou na hmotnou a duchovní. Toto členění umožnilo v disertační práci dospět k původní obecné formulaci charakterizující tělesnou kulturu z hlediska duchovního a hmotného pojetí člověka. Jakožto tvůrce i tělesné kultury, vtiskuje jí člověk z hlediska tohoto pojetí duchovní a hmotný charakter. Vymezení charakteru tělesné kultury i jejích některých aspektů bylo, spolu s poznatky o celoživotním učení, východiskem k hledání kořenů vztahu andragogiky a této kultury. Tyto kořeny podle disertační práce především spočívají ve stejném obsahu cílů andragogiky a tělesné kultury. Koneckonců tento obsah se týká podílu jak andragogiky, tak tělesné kultury na utváření osobnosti člověka, schopné plnohodnotného života v současném společenském vývoji. Rovněž tyto kořeny významně...cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of this dissertation is a topic that has not received attention in professional literature to date, and examines the theory and practice of body culture in the context of andragogy. The compilation of this paper required an examination of the relationship between andragogy and body culture, including prerequisites for the utilisation of andragogy in body culture. The primary consideration for this was to examine, if only in general, lifelong learning and its role in society, with an emphasis on related adult education or andragogy. It then shows the connections between lifelong learning and culture, divided into material and spiritual (intellectual) aspects. This division enabled an initial, general formulation characterising body culture in terms of the intellectual and spiritual conception of Man to be drawn. From this perspective, as the creator of body culture, Man imprints it with a spiritual and material nature. Defining the nature of body culture and some of its aspects was, together with information on lifelong learning, the foundation in the search for the roots of the relationship between andragogy and this culture. According to this paper, these roots primarily lie in the identical content of andragogy and body culture goals. After all, this content bears on the contribution of both...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleTeorie a praxe tělesné kultury v kontextu andragogikycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-10-13
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId25002
dc.title.translatedThe theory and practice of body culture in the context of andragogyen_US
dc.contributor.refereeKašpar, Jiří
dc.contributor.refereeKopecký, Martin
dc.identifier.aleph001561752
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Educationen_US
thesis.degree.disciplineAndragogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csObsahem disertační práce, jejíž téma dosud nebylo v dostupné odborné literatuře zmíněno, je problematika teorie a praxe tělesné kultury v kontextu andragogiky. Zpracování vytyčeného tématu si předně vyžádalo zabývat se vztahem andragogiky a tělesné kultury. A to včetně předpokladů využití andragogiky v tělesné kultuře. Prvořadou podmínkou toho bylo věnovat se, byt' jen rámcově, celoživotnímu učení i jeho společenské roli, s akcenty na s ním související vzdělávání dospělých, andragogiku. Poté bylo ukázáno na sepětí celoživotního učení s kulturou, členěnou na hmotnou a duchovní. Toto členění umožnilo v disertační práci dospět k původní obecné formulaci charakterizující tělesnou kulturu z hlediska duchovního a hmotného pojetí člověka. Jakožto tvůrce i tělesné kultury, vtiskuje jí člověk z hlediska tohoto pojetí duchovní a hmotný charakter. Vymezení charakteru tělesné kultury i jejích některých aspektů bylo, spolu s poznatky o celoživotním učení, východiskem k hledání kořenů vztahu andragogiky a této kultury. Tyto kořeny podle disertační práce především spočívají ve stejném obsahu cílů andragogiky a tělesné kultury. Koneckonců tento obsah se týká podílu jak andragogiky, tak tělesné kultury na utváření osobnosti člověka, schopné plnohodnotného života v současném společenském vývoji. Rovněž tyto kořeny významně...cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this dissertation is a topic that has not received attention in professional literature to date, and examines the theory and practice of body culture in the context of andragogy. The compilation of this paper required an examination of the relationship between andragogy and body culture, including prerequisites for the utilisation of andragogy in body culture. The primary consideration for this was to examine, if only in general, lifelong learning and its role in society, with an emphasis on related adult education or andragogy. It then shows the connections between lifelong learning and culture, divided into material and spiritual (intellectual) aspects. This division enabled an initial, general formulation characterising body culture in terms of the intellectual and spiritual conception of Man to be drawn. From this perspective, as the creator of body culture, Man imprints it with a spiritual and material nature. Defining the nature of body culture and some of its aspects was, together with information on lifelong learning, the foundation in the search for the roots of the relationship between andragogy and this culture. According to this paper, these roots primarily lie in the identical content of andragogy and body culture goals. After all, this content bears on the contribution of both...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.codeN
dc.identifier.lisID990015617520106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV