Show simple item record

Zjednodušování polygonálních modelů ve VRML/X3D
dc.contributor.advisorŽára, Jiří
dc.creatorKašpar, Vladimír
dc.date.accessioned2017-03-17T11:20:42Z
dc.date.available2017-03-17T11:20:42Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3153
dc.description.abstractPotrřba interaktivního zobrazovaní trojrozměrných dat a virtuálních světů se velmi často objevuje v oblasti počítačové grafiky a inženýrství. V mnoha případech je však rozsáhlost scény omezujícím faktorem pro plynulé generování scény. Jedna z možností, jak zajistit potřebnou rychlost a plynulost generování obrazu, je technika pro dynamické řízení zobrazovaných detailů , nazývána "stupeň detailu". Většina programů určených pro zpracování grafických dat však neumí generovat scény se stupněm detailů pro specifické potřeby VRML1.0, který se často používá právě pro interaktivní vizualizaci inženýrských dat. Cílem této práce je navrhnout a implementovat software, který bude schopen zpracovat a generovat stupně detailů pro zadaná grafická data s ohledem na specifické vlastnosti VRML1.0. Výsledkem této diplomové práce je program LODCreator, založený na dvou typech algoritmů pro zjednodušování polygonálních sítí - shlukování vrcholů a decimace vrcholů.cs_CZ
dc.description.abstractInteractive visualization of large three-dimensional objects and virtual worlds is an important topic in the field of computer graphics and visualization of engineering structures. In many cases, the number of primitives in these worlds overwhelms the rendering performance of current graphics systems. One solution for accelerating the displaying of these environments is creation and applicationmethod called levels of detail (LOD). However,most algorithms that compute levels of detail do not deal with the special requirements of input data in VRML1.0 format. This thesis works out methodology and develop a tool for generation level of detail for VRML1.0 called LODCreator, based on two simplification algorithms - vertex clustering and vertex decimation, that robustly computes simplifications for objects in VRML1.0.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleZjednodušování polygonálních modelů ve VRML/X3Den_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-02-06
dc.description.departmentDepartment of Software Engineeringen_US
dc.description.departmentKatedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId43077
dc.title.translatedZjednodušování polygonálních modelů ve VRML/X3Dcs_CZ
dc.contributor.refereeSchwarz, Oliver
dc.identifier.aleph000869359
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware systemsen_US
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programInformaticsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPotrřba interaktivního zobrazovaní trojrozměrných dat a virtuálních světů se velmi často objevuje v oblasti počítačové grafiky a inženýrství. V mnoha případech je však rozsáhlost scény omezujícím faktorem pro plynulé generování scény. Jedna z možností, jak zajistit potřebnou rychlost a plynulost generování obrazu, je technika pro dynamické řízení zobrazovaných detailů , nazývána "stupeň detailu". Většina programů určených pro zpracování grafických dat však neumí generovat scény se stupněm detailů pro specifické potřeby VRML1.0, který se často používá právě pro interaktivní vizualizaci inženýrských dat. Cílem této práce je navrhnout a implementovat software, který bude schopen zpracovat a generovat stupně detailů pro zadaná grafická data s ohledem na specifické vlastnosti VRML1.0. Výsledkem této diplomové práce je program LODCreator, založený na dvou typech algoritmů pro zjednodušování polygonálních sítí - shlukování vrcholů a decimace vrcholů.cs_CZ
uk.abstract.enInteractive visualization of large three-dimensional objects and virtual worlds is an important topic in the field of computer graphics and visualization of engineering structures. In many cases, the number of primitives in these worlds overwhelms the rendering performance of current graphics systems. One solution for accelerating the displaying of these environments is creation and applicationmethod called levels of detail (LOD). However,most algorithms that compute levels of detail do not deal with the special requirements of input data in VRML1.0 format. This thesis works out methodology and develop a tool for generation level of detail for VRML1.0 called LODCreator, based on two simplification algorithms - vertex clustering and vertex decimation, that robustly computes simplifications for objects in VRML1.0.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV