dc.contributor.advisor | Žára, Jiří | |
dc.creator | Kašpar, Vladimír | |
dc.date.accessioned | 2017-03-17T11:20:42Z | |
dc.date.available | 2017-03-17T11:20:42Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3153 | |
dc.description.abstract | Potrřba interaktivního zobrazovaní trojrozměrných dat a virtuálních světů se velmi často objevuje v oblasti počítačové grafiky a inženýrství. V mnoha případech je však rozsáhlost scény omezujícím faktorem pro plynulé generování scény. Jedna z možností, jak zajistit potřebnou rychlost a plynulost generování obrazu, je technika pro dynamické řízení zobrazovaných detailů , nazývána "stupeň detailu". Většina programů určených pro zpracování grafických dat však neumí generovat scény se stupněm detailů pro specifické potřeby VRML1.0, který se často používá právě pro interaktivní vizualizaci inženýrských dat. Cílem této práce je navrhnout a implementovat software, který bude schopen zpracovat a generovat stupně detailů pro zadaná grafická data s ohledem na specifické vlastnosti VRML1.0. Výsledkem této diplomové práce je program LODCreator, založený na dvou typech algoritmů pro zjednodušování polygonálních sítí - shlukování vrcholů a decimace vrcholů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Interactive visualization of large three-dimensional objects and virtual worlds is an important topic in the field of computer graphics and visualization of engineering structures. In many cases, the number of primitives in these worlds overwhelms the rendering performance of current graphics systems. One solution for accelerating the displaying of these environments is creation and applicationmethod called levels of detail (LOD). However,most algorithms that compute levels of detail do not deal with the special requirements of input data in VRML1.0 format. This thesis works out methodology and develop a tool for generation level of detail for VRML1.0 called LODCreator, based on two simplification algorithms - vertex clustering and vertex decimation, that robustly computes simplifications for objects in VRML1.0. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Zjednodušování polygonálních modelů ve VRML/X3D | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-02-06 | |
dc.description.department | Department of Software Engineering | en_US |
dc.description.department | Katedra softwarového inženýrství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 43077 | |
dc.title.translated | Zjednodušování polygonálních modelů ve VRML/X3D | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Schwarz, Oliver | |
dc.identifier.aleph | 000869359 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Software systems | en_US |
thesis.degree.discipline | Softwarové systémy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Informatics | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwarového inženýrství | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software Engineering | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Softwarové systémy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Software systems | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Informatics | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Potrřba interaktivního zobrazovaní trojrozměrných dat a virtuálních světů se velmi často objevuje v oblasti počítačové grafiky a inženýrství. V mnoha případech je však rozsáhlost scény omezujícím faktorem pro plynulé generování scény. Jedna z možností, jak zajistit potřebnou rychlost a plynulost generování obrazu, je technika pro dynamické řízení zobrazovaných detailů , nazývána "stupeň detailu". Většina programů určených pro zpracování grafických dat však neumí generovat scény se stupněm detailů pro specifické potřeby VRML1.0, který se často používá právě pro interaktivní vizualizaci inženýrských dat. Cílem této práce je navrhnout a implementovat software, který bude schopen zpracovat a generovat stupně detailů pro zadaná grafická data s ohledem na specifické vlastnosti VRML1.0. Výsledkem této diplomové práce je program LODCreator, založený na dvou typech algoritmů pro zjednodušování polygonálních sítí - shlukování vrcholů a decimace vrcholů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Interactive visualization of large three-dimensional objects and virtual worlds is an important topic in the field of computer graphics and visualization of engineering structures. In many cases, the number of primitives in these worlds overwhelms the rendering performance of current graphics systems. One solution for accelerating the displaying of these environments is creation and applicationmethod called levels of detail (LOD). However,most algorithms that compute levels of detail do not deal with the special requirements of input data in VRML1.0 format. This thesis works out methodology and develop a tool for generation level of detail for VRML1.0 called LODCreator, based on two simplification algorithms - vertex clustering and vertex decimation, that robustly computes simplifications for objects in VRML1.0. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008693590106986 | |