Show simple item record

The drawing as an instrument of children communication
dc.contributor.advisorŠulová, Lenka
dc.creatorVaraďová, Renáta
dc.date.accessioned2017-04-26T16:29:37Z
dc.date.available2017-04-26T16:29:37Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31499
dc.description.abstractTeoretická část práce se zabývá klíčovými tématy dětské kresby, klinickou psychologií, vývojem dětské kresby a projektivními technikami obecně. Zároveň se práce věnuje rodině a jejímu vlivu na dítě. Praktická část se skládá z výzkumu, který jsem zaměřila na věkovou skupinu dětí od 5 do 9 let. Předmětem zkoumání byly dětské kresby rodiny a začarované rodiny. Pro dosažení cíle jsem zvolila metodu práce s dostupnou literaturou, která se zabývá vývojem lidské kresby a vývojem dítěte. Klíčová slova: kresba rodiny, kresba začarované rodiny, rodinacs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of the thesis deals with key issues of children's drawings, clinical psychology, development of children's drawing and projective techniques in general. Furthermore, my thesis concentrates on family and its impact on the child. The practical part consists of the research in which I focused on a group of children from 5 to 9 years of age. The subjects of my research are children's drawings of a normal family and an enchanted family. To achieve the objective, I chose a method of work and available literature which deals with human drawing development and child development. Key words: Drawing of family, drawing of enchanted family, familyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkresba rodinycs_CZ
dc.subjectkresba začarované rodinycs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectdrawing of familyen_US
dc.subjectdrawing of enchanted familyen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.titleKresba jako nástroj dětské komunikacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-23
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId91455
dc.title.translatedThe drawing as an instrument of children communicationen_US
dc.contributor.refereeŠturma, Jaroslav
dc.identifier.aleph001362817
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTeoretická část práce se zabývá klíčovými tématy dětské kresby, klinickou psychologií, vývojem dětské kresby a projektivními technikami obecně. Zároveň se práce věnuje rodině a jejímu vlivu na dítě. Praktická část se skládá z výzkumu, který jsem zaměřila na věkovou skupinu dětí od 5 do 9 let. Předmětem zkoumání byly dětské kresby rodiny a začarované rodiny. Pro dosažení cíle jsem zvolila metodu práce s dostupnou literaturou, která se zabývá vývojem lidské kresby a vývojem dítěte. Klíčová slova: kresba rodiny, kresba začarované rodiny, rodinacs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the thesis deals with key issues of children's drawings, clinical psychology, development of children's drawing and projective techniques in general. Furthermore, my thesis concentrates on family and its impact on the child. The practical part consists of the research in which I focused on a group of children from 5 to 9 years of age. The subjects of my research are children's drawings of a normal family and an enchanted family. To achieve the objective, I chose a method of work and available literature which deals with human drawing development and child development. Key words: Drawing of family, drawing of enchanted family, familyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990013628170106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV