Show simple item record

Acquisition of reading using alternative methods and problems of minority groups
dc.contributor.advisorZelinková, Olga
dc.creatorMičková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-26T16:09:51Z
dc.date.available2017-04-26T16:09:51Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31436
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou gramotnosti a především výuky čtení. Teoretický podklad definuje gramotnost, minoritní skupiny, metody vyučování čtení a osvojování čtenářských dovedností. Praktická část vychází z dlouhodobého výzkumu, realizovaného pod hlavičkou GAČR v letech 2009 - 2011. V této práci je zpracovávána pouze část tohoto výzkumu, a to na ZŠ Hanspaulka v Praze. Výzkum se zabýval připraveností dětí na počátku školní docházky k výuce čtení, ve škole, kde se k vyučování čtení používá metoda analyticko-syntetická hlásková. Následně bylo porovnáváno, na jaké úrovni jsou děti na konci 1. ročníku ve čtení. Zjišťovala se zde míra závislosti dobré nebo rizikové připraveností dítěte na počátku školní docházky pro výuku čtení a úroveň čtení na konci 1. ročníku.cs_CZ
dc.description.abstractThis master`s thesis deals with a topic of literacy and mainly with teaching reading. The research phase of this thesis defines literacy, minority groups, teaching reading methods and acquisition of reading skills. The practical part is based on a long term research under the authority of the Czech Science Foundation between 2009 and 2011. The thesis describes only one part of the research namely in the Hanspaulka primary school in Prague. The research deals with readiness of children for learning reading in the beginning of schooling when the phonics approach is being applied. The level of reading ability of children at the end of the first class was compared. The level of the relation between the good or the risk readiness for reading and the reading level at the end of the first class of primary school was being examined.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectGramotnostcs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectminoritní skupinycs_CZ
dc.subjectčtenícs_CZ
dc.subjectmetody vyučování čtenícs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectLiteracyen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectminority groupsen_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectmothods of teaching readingen_US
dc.titleOsvojování čtení s využitím alternativních metod a problémy minoritních skupincs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-23
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId70722
dc.title.translatedAcquisition of reading using alternative methods and problems of minority groupsen_US
dc.contributor.refereeŠtréblová, Miroslava
dc.identifier.aleph001384845
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
thesis.degree.disciplineHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou gramotnosti a především výuky čtení. Teoretický podklad definuje gramotnost, minoritní skupiny, metody vyučování čtení a osvojování čtenářských dovedností. Praktická část vychází z dlouhodobého výzkumu, realizovaného pod hlavičkou GAČR v letech 2009 - 2011. V této práci je zpracovávána pouze část tohoto výzkumu, a to na ZŠ Hanspaulka v Praze. Výzkum se zabýval připraveností dětí na počátku školní docházky k výuce čtení, ve škole, kde se k vyučování čtení používá metoda analyticko-syntetická hlásková. Následně bylo porovnáváno, na jaké úrovni jsou děti na konci 1. ročníku ve čtení. Zjišťovala se zde míra závislosti dobré nebo rizikové připraveností dítěte na počátku školní docházky pro výuku čtení a úroveň čtení na konci 1. ročníku.cs_CZ
uk.abstract.enThis master`s thesis deals with a topic of literacy and mainly with teaching reading. The research phase of this thesis defines literacy, minority groups, teaching reading methods and acquisition of reading skills. The practical part is based on a long term research under the authority of the Czech Science Foundation between 2009 and 2011. The thesis describes only one part of the research namely in the Hanspaulka primary school in Prague. The research deals with readiness of children for learning reading in the beginning of schooling when the phonics approach is being applied. The level of reading ability of children at the end of the first class was compared. The level of the relation between the good or the risk readiness for reading and the reading level at the end of the first class of primary school was being examined.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV