dc.contributor.advisor | Brejcha, Jan | |
dc.creator | Rahyadi, Irmawan | |
dc.date.accessioned | 2020-08-21T13:46:23Z | |
dc.date.available | 2020-08-21T13:46:23Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/31359 | |
dc.description.abstract | Digital technology will be the most influential technologies of the future for learning purpose. The internet always offers another new possibility to the learning method that we have been exposed as a traditional method. These kinds of technology make a closer gap between reality and simulacra and will change our perspective of learning-life and the way we live it. The empirical study on the reality in the world of online learning has pointed the existences of the reality of its own. Current rationalization in the literatures insufficiently identifies the development of the gap between reality and simulacra as well as the impact to the audiences. The identification of the reality and simulacra in this particular media will bring the understanding of the usage and its implication. Keywords: Internet; e-learning; education; reality; simulacra. | en_US |
dc.description.abstract | Digitální technologie se stávají nejvlivnější učební technologií budoucnosti. Internet stále nabízí další nové možnosti rozvoje učebních metod, které rozvíjejí ty tradiční.Tyto nové technologie eliminují propast mezi realitou a simulakry a mění náš pohled na učení a způsob, jak ho prožíváme. Empirická studie o realitě ve světě online výuky v něm ukázala existenci svébytné reality. Aktuální výzkum nedostatečně tematizuje rozvíjející se propast mezi realitou a simulakry, jakož i dopad na publikum. Identifikace reality a simulaker na konkrétním případě media e-learningu přináší vhled pro design nových aplikací a pochopení důsledků nasazení těchto technologií. Klíčová slova: Internet, e-learning, vzdělávání, realita, simulakrum. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.title | Reality and simulacra in e-learning : the case of realistic experiences in higher education online learning | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-17 | |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 87779 | |
dc.title.translated | Realita a simulakra v e-learningu | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Říha, Daniel | |
dc.identifier.aleph | 001270962 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Digitální technologie se stávají nejvlivnější učební technologií budoucnosti. Internet stále nabízí další nové možnosti rozvoje učebních metod, které rozvíjejí ty tradiční.Tyto nové technologie eliminují propast mezi realitou a simulakry a mění náš pohled na učení a způsob, jak ho prožíváme. Empirická studie o realitě ve světě online výuky v něm ukázala existenci svébytné reality. Aktuální výzkum nedostatečně tematizuje rozvíjející se propast mezi realitou a simulakry, jakož i dopad na publikum. Identifikace reality a simulaker na konkrétním případě media e-learningu přináší vhled pro design nových aplikací a pochopení důsledků nasazení těchto technologií. Klíčová slova: Internet, e-learning, vzdělávání, realita, simulakrum. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Digital technology will be the most influential technologies of the future for learning purpose. The internet always offers another new possibility to the learning method that we have been exposed as a traditional method. These kinds of technology make a closer gap between reality and simulacra and will change our perspective of learning-life and the way we live it. The empirical study on the reality in the world of online learning has pointed the existences of the reality of its own. Current rationalization in the literatures insufficiently identifies the development of the gap between reality and simulacra as well as the impact to the audiences. The identification of the reality and simulacra in this particular media will bring the understanding of the usage and its implication. Keywords: Internet; e-learning; education; reality; simulacra. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012709620106986 | |