Show simple item record

Apropriations in contemporary Czech painting
dc.creatorŠpačková, Miroslava
dc.date.accessioned2017-05-31T18:32:18Z
dc.date.available2017-05-31T18:32:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31287
dc.description.abstractDisertační práce Citace v současné české malbě je založena na uměnovědných základech. Jejím cílem je analýza fenoménu citace. První část je analýzou odborné literatury. Téma je kontextualizováno v českém a světovém uměleckém prostředí. Představuje interpretaci zásadních uměleckých děl. Druhá, výzkumná část, je rozdělena do dvou bloků. První prezentuje kvalitativní výzkum založený na strukturovaných rozhovorech s otevřenými otázkami, které byly vedeny s malíři poznamenanými dobou totality. Článek v příloze ukazuje jeho užití a způsob zpracování. Druhá část se blíží fenomenologickému rozhovoru. Dotazováni byli tři malíři (Gerboc, Petrbok, Štech). Cílem je rekonstrukce zkušeností těchto malířů ve vztahu k citacím. Typologie citací vychází z jejich tvůrčí práce a následné klasifikace. Jednotlivé medailony jsou založeny na interpretaci uměleckých děl. Třetí část - didaktická - se zabývá otázkami vztahu současného umění a výtvarné výchovy, prezentuje příklady z praxe. Popisuje didaktickou transformaci učiva a praktické užití konceptové analýzy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe Thesis named Apropriations in contemporary Czech painting is based on art historical foundations. The aim is to analyze the phenomenon of quotation. The first part analyzes the scientific literature, the emphasis is on analytical branch. The topic is contextualised in Czech and international artistic environment. It represents a fundamental interpretation of artworks. The second part, the research is divided into two parts. The first presents a qualitative research based on structured interviews with open questions, which were conducted with painters stigmatized time of totalitarianism. Article in the appendix shows its use and method of processing. The second part is based on phenomenological interview. They were interviewed three painters (Gerboc, Petrbok, Stech). The aim is reconstuction experiences of these painters in relation to apropriations and classification of their creative intentions into typologies. Individual profiles are based on the interpretation of works of art. The third part - art education - examining the relationship of contemporary art and art education, presents practical examples. Describes the didactic curriculum transformation in the context of concept analysis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleCitace v současné české malběcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-02-20
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188343
dc.title.translatedApropriations in contemporary Czech paintingen_US
dc.identifier.aleph002134390
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Arten_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce Citace v současné české malbě je založena na uměnovědných základech. Jejím cílem je analýza fenoménu citace. První část je analýzou odborné literatury. Téma je kontextualizováno v českém a světovém uměleckém prostředí. Představuje interpretaci zásadních uměleckých děl. Druhá, výzkumná část, je rozdělena do dvou bloků. První prezentuje kvalitativní výzkum založený na strukturovaných rozhovorech s otevřenými otázkami, které byly vedeny s malíři poznamenanými dobou totality. Článek v příloze ukazuje jeho užití a způsob zpracování. Druhá část se blíží fenomenologickému rozhovoru. Dotazováni byli tři malíři (Gerboc, Petrbok, Štech). Cílem je rekonstrukce zkušeností těchto malířů ve vztahu k citacím. Typologie citací vychází z jejich tvůrčí práce a následné klasifikace. Jednotlivé medailony jsou založeny na interpretaci uměleckých děl. Třetí část - didaktická - se zabývá otázkami vztahu současného umění a výtvarné výchovy, prezentuje příklady z praxe. Popisuje didaktickou transformaci učiva a praktické užití konceptové analýzy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe Thesis named Apropriations in contemporary Czech painting is based on art historical foundations. The aim is to analyze the phenomenon of quotation. The first part analyzes the scientific literature, the emphasis is on analytical branch. The topic is contextualised in Czech and international artistic environment. It represents a fundamental interpretation of artworks. The second part, the research is divided into two parts. The first presents a qualitative research based on structured interviews with open questions, which were conducted with painters stigmatized time of totalitarianism. Article in the appendix shows its use and method of processing. The second part is based on phenomenological interview. They were interviewed three painters (Gerboc, Petrbok, Stech). The aim is reconstuction experiences of these painters in relation to apropriations and classification of their creative intentions into typologies. Individual profiles are based on the interpretation of works of art. The third part - art education - examining the relationship of contemporary art and art education, presents practical examples. Describes the didactic curriculum transformation in the context of concept analysis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV