Show simple item record

Tři způsoby vyjádření budoucího času v současné britské beletrii a odborné literatuře (will/shall + infinitiv, to be going to + infinitiv, přítomný čas průběhový)
dc.contributor.advisorJančovičová, Ivana
dc.creatorMikuláš, Martin
dc.date.accessioned2017-05-09T10:21:35Z
dc.date.available2017-05-09T10:21:35Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31235
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá třemi vybranými způsoby vyjadřování budoucnosti v současném anglickém jazyce (will/shall + infinitiv, vazbou to be going to a přítomným časem průběhovým). Vyjadřování budoucnosti je zkoumáno ve dvou registrech - v beletrii a vodbomém stylu. Tato práce se soustředí pouze na jazyk psaný. Teoretická část představuje několik přístupů k problematice vyjadřování budoucnosti v současném anglickém jazyce. V praktické části jsou shromážděny případy vybraných vyjádření budoucnosti a analyzovány z hlediska jejich významu, distribuce, syntaktických a kontextových vztahů. Práce sleduje,jaký je výskyt těchto výrazů, jejich významů a jakým způsobem tyto významy ovlivňuje kontext (situace, podmět, zápor, slovesný rod) a také styl. Analýza je provedena zvlášť pro každý z obou registrů, jejich srovnání je zahrnuto v poslední kapitole. Četnost výskytu těchto vyjádření budoucnosti a jejich významů v jednotlivých funkčních stylech je shrnuta vtabulkách na konci práce a v grafech zobrazených v rámci textu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis analyses three selected ways of expressing futurity in modern English: will/shall + infinitive; the to be going to construction; and the present progressive tense. The expression of futurity is explored in fiction and non-fiction separately. However, this thesis concentrates only on written English. In Part One, several approaches to the phenomenon of futurity are introduced. In Part Two, the selected expressions of futurity are presented and analysed as to their meaning, distribution, syntactic and Contextual factors. Attention is paid to the proportion of occurrence of these expressions, their meanings, and how these are affected by context (situation, subject, negation, voice) and style. Analysis is made separately for fiction and non-fiction corpus; their comparison is included in the last chapter. The frequency of the occurrence of future expressions and their meanings in the two registers are summarised in tables at the end of the work and in graphs included in the text. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleThree ways of expressing future time in modern British fiction and non-fiction (will/shall + infinitive, to be going to + infinitive, present prograsive)en_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-25
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId185400
dc.title.translatedTři způsoby vyjádření budoucího času v současné britské beletrii a odborné literatuře (will/shall + infinitiv, to be going to + infinitiv, přítomný čas průběhový)cs_CZ
dc.contributor.refereePípalová, Renata
dc.identifier.aleph002133880
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá třemi vybranými způsoby vyjadřování budoucnosti v současném anglickém jazyce (will/shall + infinitiv, vazbou to be going to a přítomným časem průběhovým). Vyjadřování budoucnosti je zkoumáno ve dvou registrech - v beletrii a vodbomém stylu. Tato práce se soustředí pouze na jazyk psaný. Teoretická část představuje několik přístupů k problematice vyjadřování budoucnosti v současném anglickém jazyce. V praktické části jsou shromážděny případy vybraných vyjádření budoucnosti a analyzovány z hlediska jejich významu, distribuce, syntaktických a kontextových vztahů. Práce sleduje,jaký je výskyt těchto výrazů, jejich významů a jakým způsobem tyto významy ovlivňuje kontext (situace, podmět, zápor, slovesný rod) a také styl. Analýza je provedena zvlášť pro každý z obou registrů, jejich srovnání je zahrnuto v poslední kapitole. Četnost výskytu těchto vyjádření budoucnosti a jejich významů v jednotlivých funkčních stylech je shrnuta vtabulkách na konci práce a v grafech zobrazených v rámci textu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis analyses three selected ways of expressing futurity in modern English: will/shall + infinitive; the to be going to construction; and the present progressive tense. The expression of futurity is explored in fiction and non-fiction separately. However, this thesis concentrates only on written English. In Part One, several approaches to the phenomenon of futurity are introduced. In Part Two, the selected expressions of futurity are presented and analysed as to their meaning, distribution, syntactic and Contextual factors. Attention is paid to the proportion of occurrence of these expressions, their meanings, and how these are affected by context (situation, subject, negation, voice) and style. Analysis is made separately for fiction and non-fiction corpus; their comparison is included in the last chapter. The frequency of the occurrence of future expressions and their meanings in the two registers are summarised in tables at the end of the work and in graphs included in the text. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990021338800106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV