Show simple item record

Pedagogical diagnosis of a child's school preparedness before entering the primary school
Pedagogická diagnostika školní připravenosti dítěte před vstupem do základní školy
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorMatějková, Ladislava
dc.date.accessioned2017-04-21T09:01:41Z
dc.date.available2017-04-21T09:01:41Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31176
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá analýzou faktorů ovlivňujících školní připravenost dítěte pro zahájení školní docházky z hlediska očekávaných kompetencí na konci předškolního období. Teoretická část zpracovává obecné informace o přínosu pedagogické diagnostiky pro rozvoj specifických dovedností potřebných v 1. třídě ZŠ. Cílem průzkumu diplomové práce bylo zjistit úroveň školní připravenosti dětí za pomoci testu Rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky (Švancarová,D., Kucharská,A., 2001) a testu Předcházíme poruchám učení (Sindelarová, B, 1996); zjištěné údaje vzájemně porovnat, srovnat vliv Programu pro rozvoj fonematického uvědomování s tradičními výchovně vzdělávacími přístupy na školní připravenost dětí, zjistit, jakým způsobem pracují učitelky v mateřských školách s dětmi před vstupem do základní školy; zda učitelky mateřských škol využívají diagnostické nástroje k aktivnímu rozvoji a učení dětí před vstupem do základní školy.cs_CZ
dc.description.abstractThis Diploma Thesis deals with a factor analysis that influences preparedness of a child to start basic education with respect to expected competencies at the end of the preschool period. The theoretical part processes general information about contributions of the pedagogical diagnostics for the specific skill development that are necessary in the 1st class of the basic school. The Diploma Thesis aim was to discover an educational level of children by means of the test "Risks of reading and writing derangement for an early maturing school-child" (Švancarová, D., Kucharská, A., 2001) and the test "Prevention of learning derangements" (Sindelárová, B., 1996); further to compare discovered data mutually, to compare influence of the "Program for phonemic awareness development" on the traditional educational approaches to preparedness of children to school education, to discover how the teachers in kindergartens work with children before entering the basic school. Further the Thesis focused on a research if kindergarten teachers use diagnostic tools for active development and teaching of children before entering the basic school.en_US
dc.languageDanishcs_CZ
dc.language.isoda_DK
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePedagogická diagnostika školní připravenosti dítěte před vstupem do základní školyda_DK
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-02
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84398
dc.title.translatedPedagogical diagnosis of a child's school preparedness before entering the primary schoolen_US
dc.title.translatedPedagogická diagnostika školní připravenosti dítěte před vstupem do základní školycs_CZ
dc.contributor.refereeKucharská, Anna
dc.identifier.aleph001372208
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá analýzou faktorů ovlivňujících školní připravenost dítěte pro zahájení školní docházky z hlediska očekávaných kompetencí na konci předškolního období. Teoretická část zpracovává obecné informace o přínosu pedagogické diagnostiky pro rozvoj specifických dovedností potřebných v 1. třídě ZŠ. Cílem průzkumu diplomové práce bylo zjistit úroveň školní připravenosti dětí za pomoci testu Rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky (Švancarová,D., Kucharská,A., 2001) a testu Předcházíme poruchám učení (Sindelarová, B, 1996); zjištěné údaje vzájemně porovnat, srovnat vliv Programu pro rozvoj fonematického uvědomování s tradičními výchovně vzdělávacími přístupy na školní připravenost dětí, zjistit, jakým způsobem pracují učitelky v mateřských školách s dětmi před vstupem do základní školy; zda učitelky mateřských škol využívají diagnostické nástroje k aktivnímu rozvoji a učení dětí před vstupem do základní školy.cs_CZ
uk.abstract.enThis Diploma Thesis deals with a factor analysis that influences preparedness of a child to start basic education with respect to expected competencies at the end of the preschool period. The theoretical part processes general information about contributions of the pedagogical diagnostics for the specific skill development that are necessary in the 1st class of the basic school. The Diploma Thesis aim was to discover an educational level of children by means of the test "Risks of reading and writing derangement for an early maturing school-child" (Švancarová, D., Kucharská, A., 2001) and the test "Prevention of learning derangements" (Sindelárová, B., 1996); further to compare discovered data mutually, to compare influence of the "Program for phonemic awareness development" on the traditional educational approaches to preparedness of children to school education, to discover how the teachers in kindergartens work with children before entering the basic school. Further the Thesis focused on a research if kindergarten teachers use diagnostic tools for active development and teaching of children before entering the basic school.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV