dc.contributor.advisor | Wolák, Radim | |
dc.creator | Klímová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T08:14:53Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T08:14:53Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/31163 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce zkoumá potřebu a možnosti hlubšího a obsáhlejšího zařazení mediální výchovy do systému předškolního vzdělávání. Stěžejní kapitoly první části se snaží postihnout vzrůstající význam předškolního vzdělávání v jednadvacátém století, sílící potřebu zvyšování mediální gramotnosti skrze mediální výchovu a postihuje vývojová specifika dětí předškolního věku. Druhá, praktická část, se zabývá názory rodičů, pedagogů a ostatních odborníků na tuto problematiku a pokouší se na jejich základě obhájit, že zavedení mediální výchovy do mateřských škol je potřebné a žádané. Závěr práce obsahuje pohled samotných předškoláků na média, na jejich nejoblíbenější televizní pořady, jejich způsob sledování médií. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis explores the need for inclusion of deeper and more comprehensive media education in the system of preschool learning. The main chapters of the first part endeavour to depict a recent growth of importance of the preschool education in the 21st century. Recently, there has been a strong need for rise of a media literacy by mens of preschool education. The chapter itself also focuses on development abilities of children in the preschool age. The second part, which is a practical research, analyzes opinions of parents, teachers and other specialits for this problematic. The aim is to prove that the media education, or training, is very needful and desired in nursery schools. The conclusion of the thesis is aimed at attitudes of preschool children to the subject of media, their favourite serials and their way of percieving media. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.title | Mediální výchova v systému předškolního vzdělávání v České republice | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-23 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 87144 | |
dc.title.translated | Media education in the pre-school education in Czech Republic | en_US |
dc.contributor.referee | Švec, Štefan | |
dc.identifier.aleph | 001284649 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce zkoumá potřebu a možnosti hlubšího a obsáhlejšího zařazení mediální výchovy do systému předškolního vzdělávání. Stěžejní kapitoly první části se snaží postihnout vzrůstající význam předškolního vzdělávání v jednadvacátém století, sílící potřebu zvyšování mediální gramotnosti skrze mediální výchovu a postihuje vývojová specifika dětí předškolního věku. Druhá, praktická část, se zabývá názory rodičů, pedagogů a ostatních odborníků na tuto problematiku a pokouší se na jejich základě obhájit, že zavedení mediální výchovy do mateřských škol je potřebné a žádané. Závěr práce obsahuje pohled samotných předškoláků na média, na jejich nejoblíbenější televizní pořady, jejich způsob sledování médií. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis explores the need for inclusion of deeper and more comprehensive media education in the system of preschool learning. The main chapters of the first part endeavour to depict a recent growth of importance of the preschool education in the 21st century. Recently, there has been a strong need for rise of a media literacy by mens of preschool education. The chapter itself also focuses on development abilities of children in the preschool age. The second part, which is a practical research, analyzes opinions of parents, teachers and other specialits for this problematic. The aim is to prove that the media education, or training, is very needful and desired in nursery schools. The conclusion of the thesis is aimed at attitudes of preschool children to the subject of media, their favourite serials and their way of percieving media. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012846490106986 | |