Show simple item record

Media education in the pre-school education in Czech Republic
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorKlímová, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-21T08:14:53Z
dc.date.available2017-04-21T08:14:53Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31163
dc.description.abstractDiplomová práce zkoumá potřebu a možnosti hlubšího a obsáhlejšího zařazení mediální výchovy do systému předškolního vzdělávání. Stěžejní kapitoly první části se snaží postihnout vzrůstající význam předškolního vzdělávání v jednadvacátém století, sílící potřebu zvyšování mediální gramotnosti skrze mediální výchovu a postihuje vývojová specifika dětí předškolního věku. Druhá, praktická část, se zabývá názory rodičů, pedagogů a ostatních odborníků na tuto problematiku a pokouší se na jejich základě obhájit, že zavedení mediální výchovy do mateřských škol je potřebné a žádané. Závěr práce obsahuje pohled samotných předškoláků na média, na jejich nejoblíbenější televizní pořady, jejich způsob sledování médií.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis explores the need for inclusion of deeper and more comprehensive media education in the system of preschool learning. The main chapters of the first part endeavour to depict a recent growth of importance of the preschool education in the 21st century. Recently, there has been a strong need for rise of a media literacy by mens of preschool education. The chapter itself also focuses on development abilities of children in the preschool age. The second part, which is a practical research, analyzes opinions of parents, teachers and other specialits for this problematic. The aim is to prove that the media education, or training, is very needful and desired in nursery schools. The conclusion of the thesis is aimed at attitudes of preschool children to the subject of media, their favourite serials and their way of percieving media.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleMediální výchova v systému předškolního vzdělávání v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87144
dc.title.translatedMedia education in the pre-school education in Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeŠvec, Štefan
dc.identifier.aleph001284649
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce zkoumá potřebu a možnosti hlubšího a obsáhlejšího zařazení mediální výchovy do systému předškolního vzdělávání. Stěžejní kapitoly první části se snaží postihnout vzrůstající význam předškolního vzdělávání v jednadvacátém století, sílící potřebu zvyšování mediální gramotnosti skrze mediální výchovu a postihuje vývojová specifika dětí předškolního věku. Druhá, praktická část, se zabývá názory rodičů, pedagogů a ostatních odborníků na tuto problematiku a pokouší se na jejich základě obhájit, že zavedení mediální výchovy do mateřských škol je potřebné a žádané. Závěr práce obsahuje pohled samotných předškoláků na média, na jejich nejoblíbenější televizní pořady, jejich způsob sledování médií.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis explores the need for inclusion of deeper and more comprehensive media education in the system of preschool learning. The main chapters of the first part endeavour to depict a recent growth of importance of the preschool education in the 21st century. Recently, there has been a strong need for rise of a media literacy by mens of preschool education. The chapter itself also focuses on development abilities of children in the preschool age. The second part, which is a practical research, analyzes opinions of parents, teachers and other specialits for this problematic. The aim is to prove that the media education, or training, is very needful and desired in nursery schools. The conclusion of the thesis is aimed at attitudes of preschool children to the subject of media, their favourite serials and their way of percieving media.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV