Show simple item record

The image of a man in Czechoslovak magazines from the fifties and the seventies
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorKočí, Marie
dc.date.accessioned2017-06-05T10:58:59Z
dc.date.available2017-06-05T10:58:59Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3077
dc.description.abstractTato diplomová práce má za cíl zjistit, jaký obraz muže byl prezentován v československých časopisech v 50. a 70. letech a zda a do jaké míry se v průběhu dvaceti let změnil. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis text examines the image of a man in three Czechoslovak magazines from the fifties and the seventies. It inspects ways of a construction of this image and its close connections to the social and historical context. It draws on many theories such as structuralism, poststructuralism, social semiotics, cultural studies and men's studies. The text is divided into two main parts - a theoretical and practical part. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleObraz muže v československých časopisech z 50. a 70. letcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-02-06
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId1454
dc.title.translatedThe image of a man in Czechoslovak magazines from the fifties and the seventiesen_US
dc.contributor.refereeŠoltys, Otakar
dc.identifier.aleph000399975
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce má za cíl zjistit, jaký obraz muže byl prezentován v československých časopisech v 50. a 70. letech a zda a do jaké míry se v průběhu dvaceti let změnil. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis text examines the image of a man in three Czechoslovak magazines from the fifties and the seventies. It inspects ways of a construction of this image and its close connections to the social and historical context. It draws on many theories such as structuralism, poststructuralism, social semiotics, cultural studies and men's studies. The text is divided into two main parts - a theoretical and practical part. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990003999750106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV