Show simple item record

Facebook and Students of Erasmus Program: Change of Social Environment ant Its Impact on Facebook Usage Strategies, Overlap of Communities and Accumulation of Social Capital
dc.contributor.advisorRemr, Jiří
dc.creatorKawulok, Jiří
dc.date.accessioned2020-08-24T16:53:04Z
dc.date.available2020-08-24T16:53:04Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30720
dc.description.abstractCílem této práce je zjistit, zda změna sociálního prostředí vázána na účast studentů na programu Erasmus způsobuje změnu strategií užívání Facebooku. Na základě těchto poznatků je dále analyzován dopad změn uživatelských strategií na prolínání online a offline komunit a akumulaci sociálního kapitálu. V práci je využita kombinace kvalitativní obsahové analýzy a analýzy informací získaných z grafických cvičení. U kvalitativní obsahové analýzy je využit postup, který je založen na deduktivním odvození kategorizační matice z dříve validizovaných nástrojů sestrojených pro kvantitativní způsob užití. Co se týče obsahového zaměření práce, je kladen důraz na jednotlivé vzory změny uživatelských strategií na úrovni jednotlivců a posléze na obecný model společný pro celou zkoumanou populaci. Z takto získaného modelu jsou pak vyvozeny závěry týkající se směru prolínání online a offline komunit a povahy akumulace přemosťujícího a svazujícího sociálního kapitálu.cs_CZ
dc.description.abstractThe main objective of this thesis is to analyze, if change of social environment caused by participation of students on Erasmus program lead to the change of Facebook usage strategies. On the basis of these information, overlap of online and offline communities and accumulation of social capital is analyzed. Combination of qualitative content analysis and analysis of information extracted from graphical tasks is used in the paper. An innovative approach based on deductive derivation of categorization matrixes from analytical, quantitative tools is adopted in order to analyze qualitative data. Concerning the analysis, stress is put on particular patterns of change of Facebook usage strategies and subsequently, general model is created. On the basis of so created model, conclusions referring to direction of overlap of online and offline communities and nature of bridging and bonding social capital accumulation are drawn.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleFacebook a studenti programu Erasmus: Změna sociálního prostředí a její vliv na strategie užívání Facebooku, prolínání komunit a akumulaci sociálního kapitálucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-22
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId89138
dc.title.translatedFacebook and Students of Erasmus Program: Change of Social Environment ant Its Impact on Facebook Usage Strategies, Overlap of Communities and Accumulation of Social Capitalen_US
dc.contributor.refereeSoukup, Petr
dc.identifier.aleph001282074
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je zjistit, zda změna sociálního prostředí vázána na účast studentů na programu Erasmus způsobuje změnu strategií užívání Facebooku. Na základě těchto poznatků je dále analyzován dopad změn uživatelských strategií na prolínání online a offline komunit a akumulaci sociálního kapitálu. V práci je využita kombinace kvalitativní obsahové analýzy a analýzy informací získaných z grafických cvičení. U kvalitativní obsahové analýzy je využit postup, který je založen na deduktivním odvození kategorizační matice z dříve validizovaných nástrojů sestrojených pro kvantitativní způsob užití. Co se týče obsahového zaměření práce, je kladen důraz na jednotlivé vzory změny uživatelských strategií na úrovni jednotlivců a posléze na obecný model společný pro celou zkoumanou populaci. Z takto získaného modelu jsou pak vyvozeny závěry týkající se směru prolínání online a offline komunit a povahy akumulace přemosťujícího a svazujícího sociálního kapitálu.cs_CZ
uk.abstract.enThe main objective of this thesis is to analyze, if change of social environment caused by participation of students on Erasmus program lead to the change of Facebook usage strategies. On the basis of these information, overlap of online and offline communities and accumulation of social capital is analyzed. Combination of qualitative content analysis and analysis of information extracted from graphical tasks is used in the paper. An innovative approach based on deductive derivation of categorization matrixes from analytical, quantitative tools is adopted in order to analyze qualitative data. Concerning the analysis, stress is put on particular patterns of change of Facebook usage strategies and subsequently, general model is created. On the basis of so created model, conclusions referring to direction of overlap of online and offline communities and nature of bridging and bonding social capital accumulation are drawn.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990012820740106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV