Show simple item record

Umělé emoce v počítačových hrách
dc.contributor.advisorBrom, Cyril
dc.creatorBída, Michal
dc.date.accessioned2017-04-21T06:35:51Z
dc.date.available2017-04-21T06:35:51Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30712
dc.description.abstractVývoj inteligentních virtuálních agentů (IVA) je náročný proces obsahující mnoho dílčích podproblémů. Teoretická výuka se v této oblasti může opřít o několik vynikajících publikací. Naproti tomu praktickou výuku je v této oblasti možné provádět jen omezeně. Několik málo platformem, které se tímto zabývají, mnohdy nesplňuje všechny požadavky, které jsou na ně kladeny. Cílem naší práce je vytvořit platformu umožňující výuku v oblasti vývoje IVA. Prvním krokem k tomuto cíli je vytvoření prototypu implementace této platformy - projektu Emocuc. Projekt Emocuc bude obsahovat IVA ovládané architekturou, která bude využívat afekty získané pomocí psychologicky plausibilního emočního modelu. Tito IVA budou schopni sehrát krátkou scénku s nelineárním (emergentním) příběhem. Součástí práce bude vytvoření metodiky, která umožní analyzovat uvěřitelnost a emergenci v projektu Emocuc.cs_CZ
dc.description.abstractThe development of intelligent virtual agents (IVAs) is a complex task featuring many sub problems. Concerning the education in this field, there is a good theoretical basis. However when it comes to the practical education - the platforms that can be used are scarce and mostly still not fully developed. Our goal is to create a platform, which would allow for a good practical education in the field of IVAs development. The first step towards this platform is a prototype implementation - project Emohawk - that will be described in this thesis. Project Emohawk features a partly emergent story and affect-driven architecture for IVAs control based on a psychologically plausible emotion model. Moreover a methodology was created analyzing this prototype implementation regarding the believability and emergent story potential.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleUmělé emoce v počítačových hráchen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-21
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId46554
dc.title.translatedUmělé emoce v počítačových hráchcs_CZ
dc.contributor.refereeHolan, Tomáš
dc.identifier.aleph001200600
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeoretická informatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheoretical Computer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeoretická informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheoretical Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVývoj inteligentních virtuálních agentů (IVA) je náročný proces obsahující mnoho dílčích podproblémů. Teoretická výuka se v této oblasti může opřít o několik vynikajících publikací. Naproti tomu praktickou výuku je v této oblasti možné provádět jen omezeně. Několik málo platformem, které se tímto zabývají, mnohdy nesplňuje všechny požadavky, které jsou na ně kladeny. Cílem naší práce je vytvořit platformu umožňující výuku v oblasti vývoje IVA. Prvním krokem k tomuto cíli je vytvoření prototypu implementace této platformy - projektu Emocuc. Projekt Emocuc bude obsahovat IVA ovládané architekturou, která bude využívat afekty získané pomocí psychologicky plausibilního emočního modelu. Tito IVA budou schopni sehrát krátkou scénku s nelineárním (emergentním) příběhem. Součástí práce bude vytvoření metodiky, která umožní analyzovat uvěřitelnost a emergenci v projektu Emocuc.cs_CZ
uk.abstract.enThe development of intelligent virtual agents (IVAs) is a complex task featuring many sub problems. Concerning the education in this field, there is a good theoretical basis. However when it comes to the practical education - the platforms that can be used are scarce and mostly still not fully developed. Our goal is to create a platform, which would allow for a good practical education in the field of IVAs development. The first step towards this platform is a prototype implementation - project Emohawk - that will be described in this thesis. Project Emohawk features a partly emergent story and affect-driven architecture for IVAs control based on a psychologically plausible emotion model. Moreover a methodology was created analyzing this prototype implementation regarding the believability and emergent story potential.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV