dc.contributor.advisor | Brom, Cyril | |
dc.creator | Bída, Michal | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T06:35:51Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T06:35:51Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/30712 | |
dc.description.abstract | Vývoj inteligentních virtuálních agentů (IVA) je náročný proces obsahující mnoho dílčích podproblémů. Teoretická výuka se v této oblasti může opřít o několik vynikajících publikací. Naproti tomu praktickou výuku je v této oblasti možné provádět jen omezeně. Několik málo platformem, které se tímto zabývají, mnohdy nesplňuje všechny požadavky, které jsou na ně kladeny. Cílem naší práce je vytvořit platformu umožňující výuku v oblasti vývoje IVA. Prvním krokem k tomuto cíli je vytvoření prototypu implementace této platformy - projektu Emocuc. Projekt Emocuc bude obsahovat IVA ovládané architekturou, která bude využívat afekty získané pomocí psychologicky plausibilního emočního modelu. Tito IVA budou schopni sehrát krátkou scénku s nelineárním (emergentním) příběhem. Součástí práce bude vytvoření metodiky, která umožní analyzovat uvěřitelnost a emergenci v projektu Emocuc. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The development of intelligent virtual agents (IVAs) is a complex task featuring many sub problems. Concerning the education in this field, there is a good theoretical basis. However when it comes to the practical education - the platforms that can be used are scarce and mostly still not fully developed. Our goal is to create a platform, which would allow for a good practical education in the field of IVAs development. The first step towards this platform is a prototype implementation - project Emohawk - that will be described in this thesis. Project Emohawk features a partly emergent story and affect-driven architecture for IVAs control based on a psychologically plausible emotion model. Moreover a methodology was created analyzing this prototype implementation regarding the believability and emergent story potential. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Umělé emoce v počítačových hrách | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-21 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 46554 | |
dc.title.translated | Umělé emoce v počítačových hrách | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Holan, Tomáš | |
dc.identifier.aleph | 001200600 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teoretická informatika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theoretical Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teoretická informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theoretical Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Vývoj inteligentních virtuálních agentů (IVA) je náročný proces obsahující mnoho dílčích podproblémů. Teoretická výuka se v této oblasti může opřít o několik vynikajících publikací. Naproti tomu praktickou výuku je v této oblasti možné provádět jen omezeně. Několik málo platformem, které se tímto zabývají, mnohdy nesplňuje všechny požadavky, které jsou na ně kladeny. Cílem naší práce je vytvořit platformu umožňující výuku v oblasti vývoje IVA. Prvním krokem k tomuto cíli je vytvoření prototypu implementace této platformy - projektu Emocuc. Projekt Emocuc bude obsahovat IVA ovládané architekturou, která bude využívat afekty získané pomocí psychologicky plausibilního emočního modelu. Tito IVA budou schopni sehrát krátkou scénku s nelineárním (emergentním) příběhem. Součástí práce bude vytvoření metodiky, která umožní analyzovat uvěřitelnost a emergenci v projektu Emocuc. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The development of intelligent virtual agents (IVAs) is a complex task featuring many sub problems. Concerning the education in this field, there is a good theoretical basis. However when it comes to the practical education - the platforms that can be used are scarce and mostly still not fully developed. Our goal is to create a platform, which would allow for a good practical education in the field of IVAs development. The first step towards this platform is a prototype implementation - project Emohawk - that will be described in this thesis. Project Emohawk features a partly emergent story and affect-driven architecture for IVAs control based on a psychologically plausible emotion model. Moreover a methodology was created analyzing this prototype implementation regarding the believability and emergent story potential. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012006000106986 | |