Show simple item record

Things that we (don't) need
dc.contributor.advisorSedlák, Michal
dc.creatorProkopová, Věra
dc.date.accessioned2017-04-21T06:05:44Z
dc.date.available2017-04-21T06:05:44Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30577
dc.description.abstractDiplomová práce se skládá ze dvou částí, teoretické a didaktické. Pro obě části je typické, že se v tématu "věci, které ne/potřebujeme" zaměřuji na vztah člověka a věci a postupuji od obecného ke konkrétnímu. Cílem práce je prozkoumat osobní rovinu tohoto vztahu. V teoretické části a ve vlastní realizaci pak reflektuji vlastní osobní zkušenost ve vztahu k věcem (pozůstalosti) a věnuji se tomu, čím jsou pro mě tyto věci přitažlivé. V didaktické části se snažím se studenty prozkoumávat jak osobní rovinu vztahu věcí a člověka, tak i další kontexty (ekologické, sociální, estetické aj).cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma work contains 2 parts: theoretical and didactic one. It is typical for both of the parts that they are focused on the relationship of a man and a thing and both the parts proceed from general to particulathe r aspects. The goal of this work is to explore the personal aspect of this relationship. In the theoretical part and also in the realization, I ref lect my own personal experience of the relationship with things (inheritance) and I pay attention to why these things are attractive for me. In the didactic part of this work, I try with my students to explore personal aspect of the relationship of a man and a thing and also ecological, social and aesthetic contexts.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVěci, které ne/potřebujemecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-01
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87491
dc.title.translatedThings that we (don't) needen_US
dc.contributor.refereeFulková, Marie
dc.identifier.aleph001291859
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se skládá ze dvou částí, teoretické a didaktické. Pro obě části je typické, že se v tématu "věci, které ne/potřebujeme" zaměřuji na vztah člověka a věci a postupuji od obecného ke konkrétnímu. Cílem práce je prozkoumat osobní rovinu tohoto vztahu. V teoretické části a ve vlastní realizaci pak reflektuji vlastní osobní zkušenost ve vztahu k věcem (pozůstalosti) a věnuji se tomu, čím jsou pro mě tyto věci přitažlivé. V didaktické části se snažím se studenty prozkoumávat jak osobní rovinu vztahu věcí a člověka, tak i další kontexty (ekologické, sociální, estetické aj).cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma work contains 2 parts: theoretical and didactic one. It is typical for both of the parts that they are focused on the relationship of a man and a thing and both the parts proceed from general to particulathe r aspects. The goal of this work is to explore the personal aspect of this relationship. In the theoretical part and also in the realization, I ref lect my own personal experience of the relationship with things (inheritance) and I pay attention to why these things are attractive for me. In the didactic part of this work, I try with my students to explore personal aspect of the relationship of a man and a thing and also ecological, social and aesthetic contexts.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990012918590106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV