Show simple item record

Verbs in the textbooks of Italian language with a focus on indicative tenses
dc.contributor.advisorŠtichauer, Pavel
dc.creatorProkopiusová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-21T06:01:16Z
dc.date.available2017-04-21T06:01:16Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30562
dc.description.abstractHlavním podnětem pro tuto práci, pojmenovanou Slovesa v učebnicích italštiny - se zaměřením na časy oznamovacího způsobu, byly výsledky studií italských lingvistů, kteří se zabývají osvojováním jiného než mateřského jazyka. Obecnému souhrnu, ve kterém je ve zkratce nastíněna daná problematika, je věnována první část: nastiňuji tu stručně různé aspekty akvizice jazyků, průběh, jakým akvizice probíhá v italštině, a na závěr se zamýšlím nad praktickým využitím těchto informací. Největší prostor bude věnován jednotlivým etapám přijímání slovesných časů, které jsou vlastním tématem této práce. Podle závěrů citovaných studií lze totiž obecně stanovit, v jakém pořadí dochází k osvojování jednotlivých gramatických časů (prézens - passato prossimo - imperfektum - futurum - passato remoto). Na ně jsem se tedy zaměřila dále (konkrétně na přítomný čas, složené a jednoduché perfektum, imperfektum a futurum) a po popsání jejich funkcí na základě několika italských gramatik jsem se blíže zaobírala tím, jak jsou vysvětleny v některých učebnicích italského jazyka. Zajímalo mě, do jaké míry se ony učebnice shodují s přirozenou sekvencí gramatických časů při osvojování, případně jaké funkce časů jsou obsažené v jednotlivých učebnicích. Pokud jsem narazila na nesrovnalosti ve vysvětlení vybraných časů indikativu nebo absenci...cs_CZ
dc.description.abstractThe main impulse for this thesis work, called Verbs in the Textbooks of Italian Language with a Focus on Indicative Tenses, were some findings and conclusions made by renowned Italian linguists who specialise in the field of second language acquisition. The problem in its general aspects is summarized in the first part of the work: I outline briefly various aspects of language acquisition, the process of acquisition in Italian language, and then I am reflecting on the practical usage of this issue. The largest space is devoted to individual stages of acquisition of verbal tenses in indicative, which is the main focus of the thesis. According to the selected and quoted studies, it is possible to determine certain chronology of grammar tenses acquisition generally applicable when studying a foreign language. The order should preferably be: present tense (presente) - passato prossimo - past imperfect (imperfetto) - future tense (futuro) - (passato remoto). After describing these tenses, their functions and usage based on various Italian grammar books, I concentrated on how these tenses are described and explained in selected study books for students of Italian. My main interest was to map up to which extent these books are in concordance with the mentioned natural chronology of grammar acquisition. The result...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSlovesa v učebnicích italštiny - se zaměřením na časy oznamovacího způsobucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-22
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53145
dc.title.translatedVerbs in the textbooks of Italian language with a focus on indicative tensesen_US
dc.contributor.refereeŠpaček, Jiří
dc.identifier.aleph001135516
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineItalian Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalian Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním podnětem pro tuto práci, pojmenovanou Slovesa v učebnicích italštiny - se zaměřením na časy oznamovacího způsobu, byly výsledky studií italských lingvistů, kteří se zabývají osvojováním jiného než mateřského jazyka. Obecnému souhrnu, ve kterém je ve zkratce nastíněna daná problematika, je věnována první část: nastiňuji tu stručně různé aspekty akvizice jazyků, průběh, jakým akvizice probíhá v italštině, a na závěr se zamýšlím nad praktickým využitím těchto informací. Největší prostor bude věnován jednotlivým etapám přijímání slovesných časů, které jsou vlastním tématem této práce. Podle závěrů citovaných studií lze totiž obecně stanovit, v jakém pořadí dochází k osvojování jednotlivých gramatických časů (prézens - passato prossimo - imperfektum - futurum - passato remoto). Na ně jsem se tedy zaměřila dále (konkrétně na přítomný čas, složené a jednoduché perfektum, imperfektum a futurum) a po popsání jejich funkcí na základě několika italských gramatik jsem se blíže zaobírala tím, jak jsou vysvětleny v některých učebnicích italského jazyka. Zajímalo mě, do jaké míry se ony učebnice shodují s přirozenou sekvencí gramatických časů při osvojování, případně jaké funkce časů jsou obsažené v jednotlivých učebnicích. Pokud jsem narazila na nesrovnalosti ve vysvětlení vybraných časů indikativu nebo absenci...cs_CZ
uk.abstract.enThe main impulse for this thesis work, called Verbs in the Textbooks of Italian Language with a Focus on Indicative Tenses, were some findings and conclusions made by renowned Italian linguists who specialise in the field of second language acquisition. The problem in its general aspects is summarized in the first part of the work: I outline briefly various aspects of language acquisition, the process of acquisition in Italian language, and then I am reflecting on the practical usage of this issue. The largest space is devoted to individual stages of acquisition of verbal tenses in indicative, which is the main focus of the thesis. According to the selected and quoted studies, it is possible to determine certain chronology of grammar tenses acquisition generally applicable when studying a foreign language. The order should preferably be: present tense (presente) - passato prossimo - past imperfect (imperfetto) - future tense (futuro) - (passato remoto). After describing these tenses, their functions and usage based on various Italian grammar books, I concentrated on how these tenses are described and explained in selected study books for students of Italian. My main interest was to map up to which extent these books are in concordance with the mentioned natural chronology of grammar acquisition. The result...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV