Zobrazit minimální záznam

Interculturalism in teaching French as a foreign language in Czech schools
dc.contributor.advisorLoucká, Hana
dc.creatorJamborová, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-21T05:57:49Z
dc.date.available2017-04-21T05:57:49Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30546
dc.description.abstractV důsledku globalizace mezinárodního prostoru vznikají nové politicko ekonomické společenské vztahy mezi jednotlivými státy a jejich občany. Vznikání nadnárodních společností, zprůchodňování hranic a s nimi spojená zvýšená pracovní a studijní mobilita implikují dříve nebývalou intenzitu mezikulturních kontaktů. Tyto skutečnosti vytvářejí nové společenské klima, jež se promítá i do politiky vzdělávání a obsahů vzdělávacích programů. Tato práce se zabývá interkulturním vzděláváním v CJV na českých školách. Teoretickým východiskem byl především Společenský evropský referenční rámec pro jazyky. Tento dokument Rady Evropy představuje novou koncepci jazykovho vzdělávání pro evropské státy. Odpovídá na otázky: jak se jazykům učit, jak je vyučovat a jak toto učení hodnotit. Cílem Rámce je především formování Evropských občanů schopných jednat v současném plurikulturním světě. Rámec umožňuje tvorbu společných programů CJV a nabízí nástroje společného hodnocení. K tomuto účelu zavádí tzv. deskriptory úrovní. Jednotlivé úrovně jsou popisovány pomocí dílčích kompetencí. Kompetence jsou souhrnem znalostí, dovedností a vlastností, které jedinci umožňují provádět určité úkony. Interkulturní vzdělávání je jedním z prostředků k dosahování cílů vytyčených Rámcem. Přesto je mu vedle osvojováníjazykové komunikativní kompetence...cs_CZ
dc.description.abstractDue to globalization new politico-economic relations between countries and their citizens have been developing. Interactions between nations and cultures has been intensified with the advent of multinational corporations, the opening of borders and the increase of student and workforce mobility. The above-mentioned phenomena create a new social climate which is reflected in the educational policies and in curricula. This paper looks into the intercultural education in teaching French as a foreign language at Czech schools. The theoretical part is grounded in the Common European Framework of Reference (CEFR). This document written by the Council of Europe introduces the new concept of language teaching in European countries. It deals with questions such as how to learn languages, how to teach them and how to evaluate the process of teaching and learning. The overall objective of the CEFR is to train European citizens to operate in today's multicultural world. The CEFR enables the creation of common curricula and common methods of evaluation. For this purpose the CEFR introduces the so called 'level descriptions'. Individual levels are described through competences. Competences comprise knowledge, abilities, and individual's characteristics that enables the person to perform certain acts. Intercultural...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleInterkulturalita ve výuce francouzštiny na českých školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-16
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId59924
dc.title.translatedInterculturalism in teaching French as a foreign language in Czech schoolsen_US
dc.contributor.refereeMištinová, Anna
dc.identifier.aleph001135638
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrancouzštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV důsledku globalizace mezinárodního prostoru vznikají nové politicko ekonomické společenské vztahy mezi jednotlivými státy a jejich občany. Vznikání nadnárodních společností, zprůchodňování hranic a s nimi spojená zvýšená pracovní a studijní mobilita implikují dříve nebývalou intenzitu mezikulturních kontaktů. Tyto skutečnosti vytvářejí nové společenské klima, jež se promítá i do politiky vzdělávání a obsahů vzdělávacích programů. Tato práce se zabývá interkulturním vzděláváním v CJV na českých školách. Teoretickým východiskem byl především Společenský evropský referenční rámec pro jazyky. Tento dokument Rady Evropy představuje novou koncepci jazykovho vzdělávání pro evropské státy. Odpovídá na otázky: jak se jazykům učit, jak je vyučovat a jak toto učení hodnotit. Cílem Rámce je především formování Evropských občanů schopných jednat v současném plurikulturním světě. Rámec umožňuje tvorbu společných programů CJV a nabízí nástroje společného hodnocení. K tomuto účelu zavádí tzv. deskriptory úrovní. Jednotlivé úrovně jsou popisovány pomocí dílčích kompetencí. Kompetence jsou souhrnem znalostí, dovedností a vlastností, které jedinci umožňují provádět určité úkony. Interkulturní vzdělávání je jedním z prostředků k dosahování cílů vytyčených Rámcem. Přesto je mu vedle osvojováníjazykové komunikativní kompetence...cs_CZ
uk.abstract.enDue to globalization new politico-economic relations between countries and their citizens have been developing. Interactions between nations and cultures has been intensified with the advent of multinational corporations, the opening of borders and the increase of student and workforce mobility. The above-mentioned phenomena create a new social climate which is reflected in the educational policies and in curricula. This paper looks into the intercultural education in teaching French as a foreign language at Czech schools. The theoretical part is grounded in the Common European Framework of Reference (CEFR). This document written by the Council of Europe introduces the new concept of language teaching in European countries. It deals with questions such as how to learn languages, how to teach them and how to evaluate the process of teaching and learning. The overall objective of the CEFR is to train European citizens to operate in today's multicultural world. The CEFR enables the creation of common curricula and common methods of evaluation. For this purpose the CEFR introduces the so called 'level descriptions'. Individual levels are described through competences. Competences comprise knowledge, abilities, and individual's characteristics that enables the person to perform certain acts. Intercultural...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011356380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV