Zobrazit minimální záznam

The problematics of business Portuguese and business correspondence in Portuguese
dc.contributor.advisorHricsina, Jan
dc.creatorTichá, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-21T05:56:36Z
dc.date.available2017-04-21T05:56:36Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30540
dc.description.abstractTato diplomová práce nazvaná "Problematika obchodní portugalštiny a obchodní korespondence v portugalštině" se zabývá tou oblastí portugalského jazyka, která se používá ve světě podnikáni, který zahrnuje firmy jako takové a jejich obchodní vztahy s jinými firmami. Jazykové prostředky, které práce popisuje, jsou nejen jednotky lexikálního systému - slova, resp. termíny (jednoslovné i víceslovné), jež jsou zkoumány ze sémantického hlediska, ale i syntaktické a stylistické jednotky vybraných oblastí obchodního jazyka. Cílem práce však nebylo postihnout používané lexikální a syntaktické prostředky v plné šíři, tedy uvést výčet všech, se kterými se lze v dané oblasti setkat, ale soustředit se pouze na vybrané jevy a na to, jaký je jejich vztah k jiným termínům (zda mohou být synonymy, homonymy, apod.), a popsat, jakým způsobem by se tyto jevy přeložily do českého jazyka. Práce je rozdělena do osmi kapitol. Úvod se zabývá definicí obchodního jazyka. Dále je v ní shrnuta teorie funkčních stylů a jejich uplatnění v jednotlivých kapitolách. Kapitola nazvaná "Činnost firmy" zkoumá slova označující základní rozdělení oborů, ve kterých firma může podnikat, a slova pojmenovávající proces výroby a přesun zboží z a do zahraničí. Česká slova obor, sektor a odvětví jsou ekvivalenty portugalských slov fileira, sector, área,...cs_CZ
dc.description.abstractThis graduation thesis entitled The Problematics of the Business Portuguese and Business Correspondence in Portuguese describes the area of the Portuguese language used in the world of entrepreneurship, which includes companies as such and their business relationship with other companies. The language units introduced in this thesis are not only those included in the lexical system - words or terms (composed of one or more words), which are studied from the point of view of semantics, but also syntactical and stylistic units of the chosen areas of the business language. However, the objective of this work was not to cover all the possible lexical and syntactical units, which means to give a list of all those that can be encountered in the respective area, but to concentrate only on chosen features and on their relationship with other terms (if they can be synonyms, homonyms, etc.), and to describe how these features can be translated into Czech. The thesis is divided in eight chapters. The introductory chapter defines commercial language and it also summarises the functional styles and their use in the respective chapters. The chapter entitled The Activities of a Company studies words which designate the basic division of the fields in which a company can carry out its business activities and words which...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika obchodní portugalštiny a obchodní korespondence v portugalštiněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-11
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52938
dc.title.translatedThe problematics of business Portuguese and business correspondence in Portugueseen_US
dc.contributor.refereeJindrová, Jaroslava
dc.identifier.aleph001135293
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePortugalštinacs_CZ
thesis.degree.disciplinePortuguese Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPortugalštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enPortuguese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce nazvaná "Problematika obchodní portugalštiny a obchodní korespondence v portugalštině" se zabývá tou oblastí portugalského jazyka, která se používá ve světě podnikáni, který zahrnuje firmy jako takové a jejich obchodní vztahy s jinými firmami. Jazykové prostředky, které práce popisuje, jsou nejen jednotky lexikálního systému - slova, resp. termíny (jednoslovné i víceslovné), jež jsou zkoumány ze sémantického hlediska, ale i syntaktické a stylistické jednotky vybraných oblastí obchodního jazyka. Cílem práce však nebylo postihnout používané lexikální a syntaktické prostředky v plné šíři, tedy uvést výčet všech, se kterými se lze v dané oblasti setkat, ale soustředit se pouze na vybrané jevy a na to, jaký je jejich vztah k jiným termínům (zda mohou být synonymy, homonymy, apod.), a popsat, jakým způsobem by se tyto jevy přeložily do českého jazyka. Práce je rozdělena do osmi kapitol. Úvod se zabývá definicí obchodního jazyka. Dále je v ní shrnuta teorie funkčních stylů a jejich uplatnění v jednotlivých kapitolách. Kapitola nazvaná "Činnost firmy" zkoumá slova označující základní rozdělení oborů, ve kterých firma může podnikat, a slova pojmenovávající proces výroby a přesun zboží z a do zahraničí. Česká slova obor, sektor a odvětví jsou ekvivalenty portugalských slov fileira, sector, área,...cs_CZ
uk.abstract.enThis graduation thesis entitled The Problematics of the Business Portuguese and Business Correspondence in Portuguese describes the area of the Portuguese language used in the world of entrepreneurship, which includes companies as such and their business relationship with other companies. The language units introduced in this thesis are not only those included in the lexical system - words or terms (composed of one or more words), which are studied from the point of view of semantics, but also syntactical and stylistic units of the chosen areas of the business language. However, the objective of this work was not to cover all the possible lexical and syntactical units, which means to give a list of all those that can be encountered in the respective area, but to concentrate only on chosen features and on their relationship with other terms (if they can be synonyms, homonyms, etc.), and to describe how these features can be translated into Czech. The thesis is divided in eight chapters. The introductory chapter defines commercial language and it also summarises the functional styles and their use in the respective chapters. The chapter entitled The Activities of a Company studies words which designate the basic division of the fields in which a company can carry out its business activities and words which...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011352930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV