Zobrazit minimální záznam

Strategies of Educational Policies. A Comparison of the Finnish and Czech System
dc.contributor.advisorMüller, Karel
dc.creatorTošovská, Magdaléna
dc.date.accessioned2020-08-21T17:15:13Z
dc.date.available2020-08-21T17:15:13Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30440
dc.description.abstractThe bachelor thesis "Strategies of Educational Policies. A Comparison of the Finnish and Czech System", in its theoretical part, initially views the problem of education from three paradigms (the Enlightenment`s conception, neo-liberalism conception and the conception of culture reproduction). Subsequently, it puts education in historical context (education as a temple, as a social lift and as an insurance company) and demonstrates consequences of democratization and massification on education. Furthermore, on the background of transformation from early-simple modern society to later (reflexive) modernity, the thesis discusses how the role of education has changed. It shows the role of education in the current information or knowledge society. The empirical part, at first, shows how the OECD reacts on the changed role of education. What are the main principles, goals and strategies of this organization regarding education? What do educational policies of particular OECD countries have in common, what are their common features in national practices? The thesis than examines in detail how in the light of common practices of the OECD Finland and the Czech Republic appear and how both these countries react on the changed role of education and recommendations of the OECD. The thesis points out common and...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce "Strategie vzdělávacích politik. Příklad Finska a České republiky" v teoretické části nejprve nahlíží na problém vzdělání prostřednictvím tří paradigmat (osvícenská koncepce, neoliberální koncepce a koncepce kulturní reprodukce). Následně zasazuje vzdělání do historického kontextu (vzdělání jako chrám, výtah a pojišťovna), jenž poukazuje na důsledky, které měla demokratizace a zmasovění vzdělávání na jeho podstatu. Funkci vzdělání dále diskutuje na přechodu od jednoduché modernizace k reflexivní. Ukazuje, jakou úlohu hraje vzdělání v dnešní, ať už informační, či vzdělanostní, společnosti. Empirická část se nejprve ptá, jak na proměnu vzdělání reaguje OECD. Jaké jsou hlavní principy, cíle a strategie této organizace na poli vzdělávání. Co je vzdělávacím politikám jednotlivých zemí OECD společné, jaké jsou jejich commmon features in national practices. Předkládaná práce pak detailněji zkoumá, jak se v mezinárodním srovnání OECD jeví Finsko a Česká republika, jak tyto země reagují na proměnu vzdělání a doporučení OECD. Práce nejprve poukazuje na shodné a rozdílné historické momenty. Následně pak ukazuje silné a slabé stránky obou systémů. Porovnává systém České republiky s finským, který představuje tzv. vzdělávacího šampióna.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleStrategie vzdělávacích politik. Příklad Finska a České republikycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-07
dc.description.departmentLiberal Arts and Humanities - Social Sciences Moduleen_US
dc.description.departmentStudium humanitní vzdělanosti - Společenskovědní modulcs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId75463
dc.title.translatedStrategies of Educational Policies. A Comparison of the Finnish and Czech Systemen_US
dc.contributor.refereeBolcha, Peter
dc.identifier.aleph001164173
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudium humanitní vzdělanostics_CZ
thesis.degree.disciplineLiberal Arts and Humanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Studium humanitní vzdělanosti - Společenskovědní modulcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Liberal Arts and Humanities - Social Sciences Moduleen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csStudium humanitní vzdělanostics_CZ
uk.degree-discipline.enLiberal Arts and Humanitiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Strategie vzdělávacích politik. Příklad Finska a České republiky" v teoretické části nejprve nahlíží na problém vzdělání prostřednictvím tří paradigmat (osvícenská koncepce, neoliberální koncepce a koncepce kulturní reprodukce). Následně zasazuje vzdělání do historického kontextu (vzdělání jako chrám, výtah a pojišťovna), jenž poukazuje na důsledky, které měla demokratizace a zmasovění vzdělávání na jeho podstatu. Funkci vzdělání dále diskutuje na přechodu od jednoduché modernizace k reflexivní. Ukazuje, jakou úlohu hraje vzdělání v dnešní, ať už informační, či vzdělanostní, společnosti. Empirická část se nejprve ptá, jak na proměnu vzdělání reaguje OECD. Jaké jsou hlavní principy, cíle a strategie této organizace na poli vzdělávání. Co je vzdělávacím politikám jednotlivých zemí OECD společné, jaké jsou jejich commmon features in national practices. Předkládaná práce pak detailněji zkoumá, jak se v mezinárodním srovnání OECD jeví Finsko a Česká republika, jak tyto země reagují na proměnu vzdělání a doporučení OECD. Práce nejprve poukazuje na shodné a rozdílné historické momenty. Následně pak ukazuje silné a slabé stránky obou systémů. Porovnává systém České republiky s finským, který představuje tzv. vzdělávacího šampióna.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis "Strategies of Educational Policies. A Comparison of the Finnish and Czech System", in its theoretical part, initially views the problem of education from three paradigms (the Enlightenment`s conception, neo-liberalism conception and the conception of culture reproduction). Subsequently, it puts education in historical context (education as a temple, as a social lift and as an insurance company) and demonstrates consequences of democratization and massification on education. Furthermore, on the background of transformation from early-simple modern society to later (reflexive) modernity, the thesis discusses how the role of education has changed. It shows the role of education in the current information or knowledge society. The empirical part, at first, shows how the OECD reacts on the changed role of education. What are the main principles, goals and strategies of this organization regarding education? What do educational policies of particular OECD countries have in common, what are their common features in national practices? The thesis than examines in detail how in the light of common practices of the OECD Finland and the Czech Republic appear and how both these countries react on the changed role of education and recommendations of the OECD. The thesis points out common and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Studium humanitní vzdělanosti - Společenskovědní modulcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011641730106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV