Show simple item record

School and Familly
dc.contributor.advisorProvazníková, Hana
dc.creatorJíchová, Andrea
dc.date.accessioned2018-09-11T10:14:55Z
dc.date.available2018-09-11T10:14:55Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30428
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývala problematikou funkce školy a rodiny, jejich vzájemné spolupráce při přípravě žáků pro úspěšné uplatnění ve společnosti. Umožnila náhled na tuto problematiku z pohledů žáků. Teoretická část podrobněji popisuje současný systém školství v České republice, úlohu školy, probíhající školskou reformu. Seznamuje s rámcovými výukovými programy, klade důraz na důležitost vzájemné spolupráce školy a rodiny, zdůrazňuje význam role rodiny pro dítě, popisuje historický vývoj rodiny a také zmiňuje platný zákon o rodině. V empirické části je popsán průběh šetření u 150 žáků dvou základních škol v Praze. Cílem tohoto výzkumného šetření bylo zjistit současný názor žáků týkající se školního prostředí, vztahu se spolužáky, jejich vztahu k učitelům a podílu rodičů při formování osobnosti dítěte. Byly vysloveny čtyři hypotézy. Velmi pozitivně je hodnoceno zjištění, že z pohledu žáků je učitelé povzbuzují k lepším školním výsledkům, mají o žáky zájem jako o jednotlivce, jsou ochotni jim pomoci a jejich nároky žáci nevnímají jako přehnané. Také na rodiče se většinou žáci mohou obrátit o pomoc a povzbuzení. Zajímají se o školní prospěch, jsou ochotni komunikovat s učiteli. Nejčastěji chválí za úspěchy formou slovní pochvaly a nejčastějším trestem je zákaz oblíbené činnosti. Méně uspokojivá je situace...cs_CZ
dc.description.abstractBachelors thesis was concerned about problems between school and families, thier mutual cooperation in preparing pupils for successful in society. It enabled the preview on the subject from the view of pupils. The theoretical part more fully describes the current system of education in the Czech Republic, the role of the school during educational reform. Introduces the general training programs, emphasizes the importace of mutual cooperation with school and families, stresses the inportance of the role of the family for a child, describes the history of the family and also refers to a valid law on the family. The empirical part describes the progress for the research investigations in 150 pupils of two elementary schools in Prague. The objektive of this research investigation was to determine the current view of pupils concering the school enviroment, relations whit classmates, their relationship to teachers and parents in shaping the personality of the child. Concerns were expressed four hypotheses. Very positively, I regard the finding that from the perspektive of the pupils is to encourage teachers to better school results, pupils of interest as an individual, they are willing to help and do not perceive as exaggerated claims of pupils. Also the pupils may mostly contact their parents for assistance and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleŠkola a rodinacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-18
dc.description.departmentÚstav hygienycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Hygieneen_US
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId64967
dc.title.translatedSchool and Famillyen_US
dc.identifier.aleph001403912
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVeřejné zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic Healthen_US
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav hygienycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Hygieneen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejné zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic Healthen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývala problematikou funkce školy a rodiny, jejich vzájemné spolupráce při přípravě žáků pro úspěšné uplatnění ve společnosti. Umožnila náhled na tuto problematiku z pohledů žáků. Teoretická část podrobněji popisuje současný systém školství v České republice, úlohu školy, probíhající školskou reformu. Seznamuje s rámcovými výukovými programy, klade důraz na důležitost vzájemné spolupráce školy a rodiny, zdůrazňuje význam role rodiny pro dítě, popisuje historický vývoj rodiny a také zmiňuje platný zákon o rodině. V empirické části je popsán průběh šetření u 150 žáků dvou základních škol v Praze. Cílem tohoto výzkumného šetření bylo zjistit současný názor žáků týkající se školního prostředí, vztahu se spolužáky, jejich vztahu k učitelům a podílu rodičů při formování osobnosti dítěte. Byly vysloveny čtyři hypotézy. Velmi pozitivně je hodnoceno zjištění, že z pohledu žáků je učitelé povzbuzují k lepším školním výsledkům, mají o žáky zájem jako o jednotlivce, jsou ochotni jim pomoci a jejich nároky žáci nevnímají jako přehnané. Také na rodiče se většinou žáci mohou obrátit o pomoc a povzbuzení. Zajímají se o školní prospěch, jsou ochotni komunikovat s učiteli. Nejčastěji chválí za úspěchy formou slovní pochvaly a nejčastějším trestem je zákaz oblíbené činnosti. Méně uspokojivá je situace...cs_CZ
uk.abstract.enBachelors thesis was concerned about problems between school and families, thier mutual cooperation in preparing pupils for successful in society. It enabled the preview on the subject from the view of pupils. The theoretical part more fully describes the current system of education in the Czech Republic, the role of the school during educational reform. Introduces the general training programs, emphasizes the importace of mutual cooperation with school and families, stresses the inportance of the role of the family for a child, describes the history of the family and also refers to a valid law on the family. The empirical part describes the progress for the research investigations in 150 pupils of two elementary schools in Prague. The objektive of this research investigation was to determine the current view of pupils concering the school enviroment, relations whit classmates, their relationship to teachers and parents in shaping the personality of the child. Concerns were expressed four hypotheses. Very positively, I regard the finding that from the perspektive of the pupils is to encourage teachers to better school results, pupils of interest as an individual, they are willing to help and do not perceive as exaggerated claims of pupils. Also the pupils may mostly contact their parents for assistance and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav hygienycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990014039120106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV