Zobrazit minimální záznam

Evaluation of geographical textbooks in terms of environmental ethics
dc.contributor.advisorMatějček, Tomáš
dc.creatorSeidlová, Martina
dc.date.accessioned2017-04-21T05:31:21Z
dc.date.available2017-04-21T05:31:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30415
dc.description.abstractSnad většině lidí je jasné, že přírodu je třeba chránit. Důvody této potřeby se však u jednotlivců liší. Právě důvody, proč přírodu chránit, a vůbec postojem k přírodě jako takové, se zabývá ekologická etika, v níž se projevilo několik názorových směrů, z nichž bude věnována pozornost těmto pěti - teocentrismu, antropocentrismu, biocentrismu, ekocentrismu a evoluční etice. Cílem této práce je zhodnotit míru zastoupení zmíněných ekoetických směrů v českých učebnicích zeměpisu. Vzhledem k tomu, že nabídka zeměpisných učebnic je poměrně široká, jsou hodnoceny pouze učebnice určené pro různé typy středních škol těchto nakladatelství - NČCGS, SPN, Fortuna a Fragment.cs_CZ
dc.description.abstractIt is clear that the nature needs to be protected. But reasons for this need varies with individuals. Enviromental ethics deals with reasons why the nature should be protected and with attitude to the nature itself. In enviromental ethics there are several lines of thought. Here will be paid attention to theese five - theocentrism, athropocentrism, biocentrism, ecocentrism and lifeboat ethics. The aim of this study is to assess the level of representation of lines of though metioned above in Czech geographical textbooks. Considering that there are many of geographical textbooks, only textbooks designated for different types of high schools of publishers NČCGS, SPN, Fortuna and Fragment are evaluated.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectenvironmental ethicsen_US
dc.subjecttextbooks evaluationen_US
dc.subjectgeographical educationen_US
dc.subjectekologická etikacs_CZ
dc.subjecthodnocení učebniccs_CZ
dc.subjectgeografické vzdělávánícs_CZ
dc.titleHodnocení zeměpisných učebnic z hlediska ekologické etikycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-18
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75157
dc.title.translatedEvaluation of geographical textbooks in terms of environmental ethicsen_US
dc.contributor.refereeKučerová, Silvie Rita
dc.identifier.aleph001274639
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSnad většině lidí je jasné, že přírodu je třeba chránit. Důvody této potřeby se však u jednotlivců liší. Právě důvody, proč přírodu chránit, a vůbec postojem k přírodě jako takové, se zabývá ekologická etika, v níž se projevilo několik názorových směrů, z nichž bude věnována pozornost těmto pěti - teocentrismu, antropocentrismu, biocentrismu, ekocentrismu a evoluční etice. Cílem této práce je zhodnotit míru zastoupení zmíněných ekoetických směrů v českých učebnicích zeměpisu. Vzhledem k tomu, že nabídka zeměpisných učebnic je poměrně široká, jsou hodnoceny pouze učebnice určené pro různé typy středních škol těchto nakladatelství - NČCGS, SPN, Fortuna a Fragment.cs_CZ
uk.abstract.enIt is clear that the nature needs to be protected. But reasons for this need varies with individuals. Enviromental ethics deals with reasons why the nature should be protected and with attitude to the nature itself. In enviromental ethics there are several lines of thought. Here will be paid attention to theese five - theocentrism, athropocentrism, biocentrism, ecocentrism and lifeboat ethics. The aim of this study is to assess the level of representation of lines of though metioned above in Czech geographical textbooks. Considering that there are many of geographical textbooks, only textbooks designated for different types of high schools of publishers NČCGS, SPN, Fortuna and Fragment are evaluated.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990012746390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV