Show simple item record

Specific speech development of autistic children and development of communication capabilities of autistic children
dc.creatorTrávníková, Věra
dc.date.accessioned2017-03-17T10:50:42Z
dc.date.available2017-03-17T10:50:42Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3017
dc.description.abstractCílem rigorózní práce byla analýza logopedické intervence u dětí s autismem v kraji Vysočina. Práce přináší celkový pohled na tuto péči v daném kraji, na její možnosti, podmínky i nedostatky. Celá práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a členěna do pěti kapitol. V první kapitole se věnuji vymezení pojmu autismu, definici, terminologii, etiologii, výskytu a diagnostice. Ve druhé kapitole shrnuji aktuální poznatky týkající se problematiky komunikace u dětí s autismem. Tyto informace byly získány analýzou odborné literatury a využitím praktických zkušeností. Jsou zde analyzovány problémy, základní formy komunikace a její rozvoj. Ve třetí kapitole uvádím systém logopedické péče u dětí s touto diagnózou v kraji Vysočina. Tato část je dále členěna dle jednotlivých resortů, které tuto péči poskytují. Zaměřila jsem se na speciálně pedagogická centra a na údaje o klientech s poruchou autistického spektra. Ve čtvrté kapitole předkládám výzkum, jeho cíle, stanovené hypotézy, použitou metodologii, místo šetření a charakteristiku výzkumného vzorku.Vlastním šetřením se zabývám v páté kapitole, kde analýzuji anamnestické údaje. V další části shrnuji činnost speciálně pedagogických center, včetně zkušeností rodičů. Dále hodnotím logopedickou intervenci v kraji Vysočina. Zaznamenávám údaje získané od rodičů,...cs_CZ
dc.description.abstractThe objective of the final work is analysis of logopedie intervention in autistic children in the Vysočina region. The work offers an overall view of the care in the region, its possibilities, conditions as well as deficiencies. The whole work is divided into the theoretical and practical part and five chapters. In the first chapter I am dealing with defining the term of autism, terminology, etiology, occurrence and diagnostics. In the second chapter I am summarizing the knowledge related to the problem of communication with autistic children. The information was obtained by studying specialized literature and using practical experience. Problems are analyzed here as well as the basic forms of communication and its development. In the third chapter I am describing the system oflogopedic care of autistic children in the Vysočina region. The thesis further gives an outline of individual facilities that provide the care. I concentrated on special pedagogy centres and the data about clients with autistic spectrum disorders. In the fourth chapter I am presenting the research, its objectives, proposed hypothesis, used methodology, place of investigation and characteristics of the research sample. The investigation itself is described in the fifth chapter where I am analyzing the anamnestic data. In the following...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSpecifický vývoj řeči u dětí s autismem a rozvoj komunikačních schopností u dětí s diagnózou autismuscs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-02-06
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId149057
dc.title.translatedSpecific speech development of autistic children and development of communication capabilities of autistic childrenen_US
dc.contributor.refereeHájková, Vanda
dc.identifier.aleph002050467
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem rigorózní práce byla analýza logopedické intervence u dětí s autismem v kraji Vysočina. Práce přináší celkový pohled na tuto péči v daném kraji, na její možnosti, podmínky i nedostatky. Celá práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a členěna do pěti kapitol. V první kapitole se věnuji vymezení pojmu autismu, definici, terminologii, etiologii, výskytu a diagnostice. Ve druhé kapitole shrnuji aktuální poznatky týkající se problematiky komunikace u dětí s autismem. Tyto informace byly získány analýzou odborné literatury a využitím praktických zkušeností. Jsou zde analyzovány problémy, základní formy komunikace a její rozvoj. Ve třetí kapitole uvádím systém logopedické péče u dětí s touto diagnózou v kraji Vysočina. Tato část je dále členěna dle jednotlivých resortů, které tuto péči poskytují. Zaměřila jsem se na speciálně pedagogická centra a na údaje o klientech s poruchou autistického spektra. Ve čtvrté kapitole předkládám výzkum, jeho cíle, stanovené hypotézy, použitou metodologii, místo šetření a charakteristiku výzkumného vzorku.Vlastním šetřením se zabývám v páté kapitole, kde analýzuji anamnestické údaje. V další části shrnuji činnost speciálně pedagogických center, včetně zkušeností rodičů. Dále hodnotím logopedickou intervenci v kraji Vysočina. Zaznamenávám údaje získané od rodičů,...cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of the final work is analysis of logopedie intervention in autistic children in the Vysočina region. The work offers an overall view of the care in the region, its possibilities, conditions as well as deficiencies. The whole work is divided into the theoretical and practical part and five chapters. In the first chapter I am dealing with defining the term of autism, terminology, etiology, occurrence and diagnostics. In the second chapter I am summarizing the knowledge related to the problem of communication with autistic children. The information was obtained by studying specialized literature and using practical experience. Problems are analyzed here as well as the basic forms of communication and its development. In the third chapter I am describing the system oflogopedic care of autistic children in the Vysočina region. The thesis further gives an outline of individual facilities that provide the care. I concentrated on special pedagogy centres and the data about clients with autistic spectrum disorders. In the fourth chapter I am presenting the research, its objectives, proposed hypothesis, used methodology, place of investigation and characteristics of the research sample. The investigation itself is described in the fifth chapter where I am analyzing the anamnestic data. In the following...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV