Show simple item record

Corporate Volunteerism
dc.contributor.advisorDohnalová, Marie
dc.creatorTošnerová, Pavlína
dc.date.accessioned2020-08-25T16:45:24Z
dc.date.available2020-08-25T16:45:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30075
dc.description.abstractCorporate Social Responsibility and Corporate Philanthropy gain importance by many foreign and also czech companies. Companies are aware that to strenghten their position on the market they have to focus attention to the needs and interest of society and not only to making profit. Corporate volunteering in the Czech republic is relatively a new type of volunteering, so in this dissertation my aim is not only to explain the characteristic of volunteering and concept of Corporate Social Responsibility but also to describe the corporate volunteering mechanism. I refer to corporate volunteering forms and its advantages. In some particular companies, such as ČSOB, T-Mobile and Česká spořitelna, I researched both the company side and the employees/volunteers side as well. By means of questionnairies I was able to find the importance of corporate volunteering for particular employees, what attracts them to it, what is the motivation to participate on this project and which areas of support they prefer. Through interviews I found what brings this project to particular companies and why they do it. The whole corporate volunteering issue and why it is important is summarized at the conclusion.en_US
dc.description.abstractSpolečenská odpovědnost firem a firemní filantropie nabývají na významu u mnoha firem, a to nejen v zahraničí, ale i v České republice. Firmy jsou si vědomy, že pokud chtějí posílit svou roli na trhu, je nezbytné se kromě tvorby zisku zaměřit též na potřeby a zájem společnosti. Firemní dobrovolnictví je v České republice poměrně novým typem dobrovolnictví, proto se v diplomové práci zaměřuji kromě charakterizování dobrovolnictví a koncepce společenské odpovědnosti firem, také na popis mechanismu firemního dobrovolnictví, na to jaké formy má a čím je pro firmu výhodné. V konkrétních třech organizacích, ČSOB, Česká spořitelna a T-Mobile, provádím výzkum jak na straně firmy, tak na straně zaměstnanců/dobrovolníků. Na základě dotazníků zjišťuji, jaký význam přikládají firemnímu dobrovolnictví zaměstnanci, co jim přináší, co je motivuje se do projektu firemního dobrovolnictví zapojit a které oblasti podpory preferují. Prostřednictvím rozhovorů sleduji, co konkrétním firmám firemní dobrovolnictví přináší, proč se do projektu zapojili. V závěru práce celou problematiku firemního dobrovolnictví shrnuji a uvádím proč je důležitá.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleFiremní dobrovolnictvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-10-22
dc.description.departmentKatedra studií občanské společnostics_CZ
dc.description.departmentDepartment of Civil Society Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId63980
dc.title.translatedCorporate Volunteerismen_US
dc.contributor.refereeSkovajsa, Marek
dc.identifier.aleph001175249
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia občanského sektorucs_CZ
thesis.degree.disciplineCivil Sector Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra studií občanské společnostics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Civil Society Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia občanského sektorucs_CZ
uk.degree-discipline.enCivil Sector Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSpolečenská odpovědnost firem a firemní filantropie nabývají na významu u mnoha firem, a to nejen v zahraničí, ale i v České republice. Firmy jsou si vědomy, že pokud chtějí posílit svou roli na trhu, je nezbytné se kromě tvorby zisku zaměřit též na potřeby a zájem společnosti. Firemní dobrovolnictví je v České republice poměrně novým typem dobrovolnictví, proto se v diplomové práci zaměřuji kromě charakterizování dobrovolnictví a koncepce společenské odpovědnosti firem, také na popis mechanismu firemního dobrovolnictví, na to jaké formy má a čím je pro firmu výhodné. V konkrétních třech organizacích, ČSOB, Česká spořitelna a T-Mobile, provádím výzkum jak na straně firmy, tak na straně zaměstnanců/dobrovolníků. Na základě dotazníků zjišťuji, jaký význam přikládají firemnímu dobrovolnictví zaměstnanci, co jim přináší, co je motivuje se do projektu firemního dobrovolnictví zapojit a které oblasti podpory preferují. Prostřednictvím rozhovorů sleduji, co konkrétním firmám firemní dobrovolnictví přináší, proč se do projektu zapojili. V závěru práce celou problematiku firemního dobrovolnictví shrnuji a uvádím proč je důležitá.cs_CZ
uk.abstract.enCorporate Social Responsibility and Corporate Philanthropy gain importance by many foreign and also czech companies. Companies are aware that to strenghten their position on the market they have to focus attention to the needs and interest of society and not only to making profit. Corporate volunteering in the Czech republic is relatively a new type of volunteering, so in this dissertation my aim is not only to explain the characteristic of volunteering and concept of Corporate Social Responsibility but also to describe the corporate volunteering mechanism. I refer to corporate volunteering forms and its advantages. In some particular companies, such as ČSOB, T-Mobile and Česká spořitelna, I researched both the company side and the employees/volunteers side as well. By means of questionnairies I was able to find the importance of corporate volunteering for particular employees, what attracts them to it, what is the motivation to participate on this project and which areas of support they prefer. Through interviews I found what brings this project to particular companies and why they do it. The whole corporate volunteering issue and why it is important is summarized at the conclusion.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra studií občanské společnostics_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011752490106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV