Firemní dobrovolnictví
Corporate Volunteerism
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30075Identifikátory
SIS: 63980
Kolekce
- Kvalifikační práce [5982]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skovajsa, Marek
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
22. 10. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Společenská odpovědnost firem a firemní filantropie nabývají na významu u mnoha firem, a to nejen v zahraničí, ale i v České republice. Firmy jsou si vědomy, že pokud chtějí posílit svou roli na trhu, je nezbytné se kromě tvorby zisku zaměřit též na potřeby a zájem společnosti. Firemní dobrovolnictví je v České republice poměrně novým typem dobrovolnictví, proto se v diplomové práci zaměřuji kromě charakterizování dobrovolnictví a koncepce společenské odpovědnosti firem, také na popis mechanismu firemního dobrovolnictví, na to jaké formy má a čím je pro firmu výhodné. V konkrétních třech organizacích, ČSOB, Česká spořitelna a T-Mobile, provádím výzkum jak na straně firmy, tak na straně zaměstnanců/dobrovolníků. Na základě dotazníků zjišťuji, jaký význam přikládají firemnímu dobrovolnictví zaměstnanci, co jim přináší, co je motivuje se do projektu firemního dobrovolnictví zapojit a které oblasti podpory preferují. Prostřednictvím rozhovorů sleduji, co konkrétním firmám firemní dobrovolnictví přináší, proč se do projektu zapojili. V závěru práce celou problematiku firemního dobrovolnictví shrnuji a uvádím proč je důležitá.
Corporate Social Responsibility and Corporate Philanthropy gain importance by many foreign and also czech companies. Companies are aware that to strenghten their position on the market they have to focus attention to the needs and interest of society and not only to making profit. Corporate volunteering in the Czech republic is relatively a new type of volunteering, so in this dissertation my aim is not only to explain the characteristic of volunteering and concept of Corporate Social Responsibility but also to describe the corporate volunteering mechanism. I refer to corporate volunteering forms and its advantages. In some particular companies, such as ČSOB, T-Mobile and Česká spořitelna, I researched both the company side and the employees/volunteers side as well. By means of questionnairies I was able to find the importance of corporate volunteering for particular employees, what attracts them to it, what is the motivation to participate on this project and which areas of support they prefer. Through interviews I found what brings this project to particular companies and why they do it. The whole corporate volunteering issue and why it is important is summarized at the conclusion.