Show simple item record

Geography teaching: conditions for fieldwork implementation and its level of employment at grammar schools in Decin county
dc.contributor.advisorChromý, Pavel
dc.creatorZubalíková, Karolína
dc.date.accessioned2017-04-21T03:48:20Z
dc.date.available2017-04-21T03:48:20Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30020
dc.description.abstractHlavním cílem této práce je posoudit podmínky pro realizaci terénní výuky a míru jejího využití ve vybraném regionu. Tento cíl je sledován ve třech úrovních: 1) Vymezení rámců pro terénní výuku ve strategických dokumentech. 2) Analýza míry využívání terénní výuky ve sledovaném okrese. 3) Analýza přístupu učitelů k terénní výuce. Sledovanou oblastí je okres Děčín, ve kterém se nacházejí čtyři gymnázia. Diplomová práce by měla být především sondou do problematiky využívání terénní výuky a poskytnout tak podklady pro zkvalitnění výuky zeměpisu. K problematice terénního vyučování přistupujeme v práci z různých úhlů pohledu. Jednak z hlediska institucionálního (možnosti pro terénní výuku ustanovené v kurikulárních dokumentech), jednak z hlediska subjektivní reflexe pedagogů škol děčínského okresu (výsledky empirického šetření).cs_CZ
dc.description.abstractThe general aim of this thesis is to evaluate the conditions for fieldwork implementation and its level of employment in a given region. This aim is followed in three areas: 1) Definition of framework for fieldwork in strategic documents. 2) Analysis of fieldwork employment in a given region. 3) Analysis of teachers' approaches towards fieldwork. For the purpose of this thesis four grammar schools located within the Decin county were observed. The present situation pertaining to the employment of fieldwork was mapped in order to lay the foundation for an improvement of teaching techniques in geography. The issue of fieldwork is approached from different points of view: an institutional perspective (i.e. opportunities of fieldwork as defined in curricular documents, a subjective perspective based on the experience of teachers within the Decin county (i.e. empirical investigation).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectgeographical education;teaching methods and forms;curriculumen_US
dc.subjectgeografické vzdělávání;metody a formy výuky;kurikulumcs_CZ
dc.titleVýuka geografie v praxi: podmínky realizace a míra využívání terénní výuky na gymnáziích okresu Děčíncs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-27
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId66506
dc.title.translatedGeography teaching: conditions for fieldwork implementation and its level of employment at grammar schools in Decin countyen_US
dc.contributor.refereeŘezníčková, Dana
dc.identifier.aleph001424054
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografiecs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografieen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografieen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem této práce je posoudit podmínky pro realizaci terénní výuky a míru jejího využití ve vybraném regionu. Tento cíl je sledován ve třech úrovních: 1) Vymezení rámců pro terénní výuku ve strategických dokumentech. 2) Analýza míry využívání terénní výuky ve sledovaném okrese. 3) Analýza přístupu učitelů k terénní výuce. Sledovanou oblastí je okres Děčín, ve kterém se nacházejí čtyři gymnázia. Diplomová práce by měla být především sondou do problematiky využívání terénní výuky a poskytnout tak podklady pro zkvalitnění výuky zeměpisu. K problematice terénního vyučování přistupujeme v práci z různých úhlů pohledu. Jednak z hlediska institucionálního (možnosti pro terénní výuku ustanovené v kurikulárních dokumentech), jednak z hlediska subjektivní reflexe pedagogů škol děčínského okresu (výsledky empirického šetření).cs_CZ
uk.abstract.enThe general aim of this thesis is to evaluate the conditions for fieldwork implementation and its level of employment in a given region. This aim is followed in three areas: 1) Definition of framework for fieldwork in strategic documents. 2) Analysis of fieldwork employment in a given region. 3) Analysis of teachers' approaches towards fieldwork. For the purpose of this thesis four grammar schools located within the Decin county were observed. The present situation pertaining to the employment of fieldwork was mapped in order to lay the foundation for an improvement of teaching techniques in geography. The issue of fieldwork is approached from different points of view: an institutional perspective (i.e. opportunities of fieldwork as defined in curricular documents, a subjective perspective based on the experience of teachers within the Decin county (i.e. empirical investigation).en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV