Zobrazit minimální záznam

International Study Exchange Programme as a Form of Student Mobility
dc.contributor.advisorVágner, Jiří
dc.creatorKrálová, Dana
dc.date.accessioned2017-04-21T03:46:47Z
dc.date.available2017-04-21T03:46:47Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30015
dc.description.abstractZahraniční studijní stáže jako forma mobility Abstrakt Čeští studenti doposud nebyli dopodrobna zkoumáni jako mobilní populace, přestože význam studijní mobility v současném globalizovaném světě stále narůstá. Tato diplomová práce zkoumá fenomén studijní mobility na příkladě studentů geografické sekce Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, kteří absolvovali zahraniční studijní Erasmus stáž v posledních pěti letech (2005-2010). Kromě analýzy směrů a intenzit Erasmus výjezdů jsou dalšími cíli práce rozbor motivace ke studijní mobilitě a vyhodnocení vlivu absolvované stáže na změnu potenciální zahraniční mobility zkoumaných studentů. V případové studii je použita kombinace metod dotazníkového šetření mezi mobilními studenty geografie, řízených rozhovorů s Erasmus koordinátory a analýzy dostupných zdrojů dat (především interních statistik jednotlivých kateder a celostátní databáze Národní agentury pro evropské vzdělávací programy). Z výsledků výzkumu vyplývá, že motivace ke studijní mobilitě je ovlivněna mnoha faktory. Jako jednoznačně nejdůležitější byla zkoumanými geografy uvedena motivace zlepšení jazykových znalostí a získání celkové životní zkušenosti. Ale zatímco například do Německa, Španělska nebo Francie se jezdí jednoznačně především kvůli jazykovým důvodům, u států jako je Norsko, Finsko,...cs_CZ
dc.description.abstractInternational Study Exchange Programmes as a Form of Student Mobility Abstract Czech students have been only little surveyed as a mobile population so far, despite the increasing importance of student mobility in the contemporary globalised world. This thesis examines student mobility on the example of Czech students from geographical departments of Charles University in Prague, Faculty of Science, who joined the Erasmus exchange programme as a part of their studies in the past five years (2005-2010). This study aims to analyze the directions and intensity of Erasmus student flows and motivation of students to take part in the student exchange programme. One of the main goals is also to measure the influence of the Erasmus study exchange on the potential international mobility of students. A multi-method approach is used in this case study, including questionnaire surveys among mobile students, interviews with Erasmus coordinators and a statistical analysis of existing data sources (especially the statistics of the geographical departments and the database of Czech National Agency for European Educational Programmes). The results show that the motivation to student mobility is influenced by many factors. The questionnaire data reveal a major importance of language and life experience as motivational...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectmobilityen_US
dc.subjectstudy stayen_US
dc.subjectERASMUSen_US
dc.subjectmobilitacs_CZ
dc.subjectstudijní stážcs_CZ
dc.subjectERASMUScs_CZ
dc.titleZahraniční studijní stáže jako forma mobilitycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-27
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67338
dc.title.translatedInternational Study Exchange Programme as a Form of Student Mobilityen_US
dc.contributor.refereeFialová, Dana
dc.identifier.aleph001292864
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZahraniční studijní stáže jako forma mobility Abstrakt Čeští studenti doposud nebyli dopodrobna zkoumáni jako mobilní populace, přestože význam studijní mobility v současném globalizovaném světě stále narůstá. Tato diplomová práce zkoumá fenomén studijní mobility na příkladě studentů geografické sekce Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, kteří absolvovali zahraniční studijní Erasmus stáž v posledních pěti letech (2005-2010). Kromě analýzy směrů a intenzit Erasmus výjezdů jsou dalšími cíli práce rozbor motivace ke studijní mobilitě a vyhodnocení vlivu absolvované stáže na změnu potenciální zahraniční mobility zkoumaných studentů. V případové studii je použita kombinace metod dotazníkového šetření mezi mobilními studenty geografie, řízených rozhovorů s Erasmus koordinátory a analýzy dostupných zdrojů dat (především interních statistik jednotlivých kateder a celostátní databáze Národní agentury pro evropské vzdělávací programy). Z výsledků výzkumu vyplývá, že motivace ke studijní mobilitě je ovlivněna mnoha faktory. Jako jednoznačně nejdůležitější byla zkoumanými geografy uvedena motivace zlepšení jazykových znalostí a získání celkové životní zkušenosti. Ale zatímco například do Německa, Španělska nebo Francie se jezdí jednoznačně především kvůli jazykovým důvodům, u států jako je Norsko, Finsko,...cs_CZ
uk.abstract.enInternational Study Exchange Programmes as a Form of Student Mobility Abstract Czech students have been only little surveyed as a mobile population so far, despite the increasing importance of student mobility in the contemporary globalised world. This thesis examines student mobility on the example of Czech students from geographical departments of Charles University in Prague, Faculty of Science, who joined the Erasmus exchange programme as a part of their studies in the past five years (2005-2010). This study aims to analyze the directions and intensity of Erasmus student flows and motivation of students to take part in the student exchange programme. One of the main goals is also to measure the influence of the Erasmus study exchange on the potential international mobility of students. A multi-method approach is used in this case study, including questionnaire surveys among mobile students, interviews with Erasmus coordinators and a statistical analysis of existing data sources (especially the statistics of the geographical departments and the database of Czech National Agency for European Educational Programmes). The results show that the motivation to student mobility is influenced by many factors. The questionnaire data reveal a major importance of language and life experience as motivational...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990012928640106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV