Show simple item record

The inspiration of folklore in the dramatic and theatrical production of E.F. Burian and Josef Topol
dc.contributor.advisorJanoušek, Pavel
dc.creatorFrydrychová, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-21T01:59:37Z
dc.date.available2017-04-21T01:59:37Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29661
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o české dramatické a divadelní tvorbě, jejíž výraznou inspirací se stal folklór. Konkrétně se věnuje vybraným jevištním dílům Emila Františka Buriana a dramatu Josefa Topola. První část se zaobírá folklórem inspirovaným dílům E.F.Buriana, především scénické montáži Vojna a dále pak První a Druhé lidové suitě. Jsou to díla, které vznikaly v období před 2. světovou válkou a v době okupace a tyto okolnosti ovlivnily jejich vznik i způsob jakým byly přijaty soudobým publikem. Druhá část se pokouší analyzovat Topolovo drama Konec masopustu především z hlediska využití folklórních prvků ve hře a jejich dalším významovým konotacím.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the dramatic creation that takes its inspiration in the czech folklore. It is mainly focused on two authors: Emil František Burian and Josef Topol. The first part describes three Burian' s dramas called Vojna and První a Druhá lidová suita that were written before the 2nd World War and during the occupation. This events had an important influence on the way they had been created and also on the reaction of the public. Second part of the thesis analyses the use of the folklore elements and their meanings in Konec masopustu written by Josef Topol.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleInspirace folklórem v dramatické a divadelní tvorbě E.F. Buriana a Josefa Topolacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-15
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74980
dc.title.translatedThe inspiration of folklore in the dramatic and theatrical production of E.F. Burian and Josef Topolen_US
dc.contributor.refereeTopolová, Barbara
dc.identifier.aleph001133623
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce pojednává o české dramatické a divadelní tvorbě, jejíž výraznou inspirací se stal folklór. Konkrétně se věnuje vybraným jevištním dílům Emila Františka Buriana a dramatu Josefa Topola. První část se zaobírá folklórem inspirovaným dílům E.F.Buriana, především scénické montáži Vojna a dále pak První a Druhé lidové suitě. Jsou to díla, které vznikaly v období před 2. světovou válkou a v době okupace a tyto okolnosti ovlivnily jejich vznik i způsob jakým byly přijaty soudobým publikem. Druhá část se pokouší analyzovat Topolovo drama Konec masopustu především z hlediska využití folklórních prvků ve hře a jejich dalším významovým konotacím.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the dramatic creation that takes its inspiration in the czech folklore. It is mainly focused on two authors: Emil František Burian and Josef Topol. The first part describes three Burian' s dramas called Vojna and První a Druhá lidová suita that were written before the 2nd World War and during the occupation. This events had an important influence on the way they had been created and also on the reaction of the public. Second part of the thesis analyses the use of the folklore elements and their meanings in Konec masopustu written by Josef Topol.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990011336230106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV