Show simple item record

The Intermediality of Signs in Electronic Communication - The Use of Emoticons as New Means of Expression
dc.contributor.advisorČechová, Alena
dc.creatorBasovníková, Eva
dc.date.accessioned2020-08-17T13:08:05Z
dc.date.available2020-08-17T13:08:05Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29535
dc.description.abstractDiplomová práce Intermedialita znaků elektronické komunikace: využití emotikonů jako nových výrazových prostředků nabízí mediální a sémiotický pohled na neverbální výrazový prostředek elektronické komunikace, jehož specifické vlastnosti se snaží odkrýt. Práce představuje emotikon nejen jako znak internetu, ale poukazuje na jeho intermediální rozměr, zřejmý v tištěných médiích. Předmět zkoumání je zasazen nejprve do širšího teoretického rámce, kde se čtenář seznamuje s charakterem internetového prostředí, získává přehled o mediálních a znakových koncepcích. V části praktické se poznatky uplatňují při rozboru jednotlivých ukázek, jež dokládají intermedialitu emotikonu. Znak je představen v časopise, komiksu, knize a reklamě, kde se na základě mediálních opozic internet - tisk objevují jednotící i rozdílné tendence v jeho fungování. Ukázky odhalují emotivní znak jako originální výrazový prostředek, avšak nejednou jako stereotypně užívaný mýtus. Na základě práce se čtenář dozvídá více o tomto komunikačním fenoménu, a může si snadněji vytvořit představu o základních principech fungování znaků v médiích.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis The Intermediality of Signs in Electronic Communication: the Use of Emoticon as New Means of Expression provides the medial and semiotic view of electronic communication as non-verbal means of expression. In addition to that, it also tries to reveal its specific features. The diploma thesis presents emoticon not only as a feature of the Internet but it also refers to its intermedial dimension which is apparent in printed media. The purpose of the research is firstly set into the broader thematic context to familiarize the reader with the character of the Internet setting. Furthermore, he/she gets a summary of medial and sign conceptions. In the practical part the knowledge is applied when analyzing individual extracts which prove the intermediality of emoticon. The sign is presented in a magazine, comic, book and commercial where the unifying and different tendencies in its function are discovered on the basis of the medial opposition the Internet - press. The extracts reveal an emotional sign as original means of expression. On the other hand, they repeatedly present it as a stereotypically used myth. On the basis of this thesis the reader learns more about this communication phenomenon. Besides, it is easier for him/her to form an idea on cardinal principles of the signs' function in media.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleIntermedialita znaků elektronické komunikace - Využití emotikonů jako nových výrazových prostředkůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-28
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId60487
dc.title.translatedThe Intermediality of Signs in Electronic Communication - The Use of Emoticons as New Means of Expressionen_US
dc.contributor.refereeŘehořová, Irena
dc.identifier.aleph001195163
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Intermedialita znaků elektronické komunikace: využití emotikonů jako nových výrazových prostředků nabízí mediální a sémiotický pohled na neverbální výrazový prostředek elektronické komunikace, jehož specifické vlastnosti se snaží odkrýt. Práce představuje emotikon nejen jako znak internetu, ale poukazuje na jeho intermediální rozměr, zřejmý v tištěných médiích. Předmět zkoumání je zasazen nejprve do širšího teoretického rámce, kde se čtenář seznamuje s charakterem internetového prostředí, získává přehled o mediálních a znakových koncepcích. V části praktické se poznatky uplatňují při rozboru jednotlivých ukázek, jež dokládají intermedialitu emotikonu. Znak je představen v časopise, komiksu, knize a reklamě, kde se na základě mediálních opozic internet - tisk objevují jednotící i rozdílné tendence v jeho fungování. Ukázky odhalují emotivní znak jako originální výrazový prostředek, avšak nejednou jako stereotypně užívaný mýtus. Na základě práce se čtenář dozvídá více o tomto komunikačním fenoménu, a může si snadněji vytvořit představu o základních principech fungování znaků v médiích.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis The Intermediality of Signs in Electronic Communication: the Use of Emoticon as New Means of Expression provides the medial and semiotic view of electronic communication as non-verbal means of expression. In addition to that, it also tries to reveal its specific features. The diploma thesis presents emoticon not only as a feature of the Internet but it also refers to its intermedial dimension which is apparent in printed media. The purpose of the research is firstly set into the broader thematic context to familiarize the reader with the character of the Internet setting. Furthermore, he/she gets a summary of medial and sign conceptions. In the practical part the knowledge is applied when analyzing individual extracts which prove the intermediality of emoticon. The sign is presented in a magazine, comic, book and commercial where the unifying and different tendencies in its function are discovered on the basis of the medial opposition the Internet - press. The extracts reveal an emotional sign as original means of expression. On the other hand, they repeatedly present it as a stereotypically used myth. On the basis of this thesis the reader learns more about this communication phenomenon. Besides, it is easier for him/her to form an idea on cardinal principles of the signs' function in media.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV