Show simple item record

Selected elements of p-block in education of chemistry at secondary schools
dc.contributor.advisorČtrnáctová, Hana
dc.creatorValášková, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-21T01:16:59Z
dc.date.available2017-04-21T01:16:59Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29533
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce je praktické zpracování tématu p-prvky 13., 14. a 15. skupiny formou prezentací, zpracovaných v programu Microsoft PowerPoint. Tyto prezentace jsou určeny pro přímé využití v praxi při výuce chemie na středních školách. Součástí práce je též analýza kurikulárních dokumentů a vybraných učebnic a doplňkové komentáře pro učitele. Diplomová práce je zpracována v souladu s RVP G.cs_CZ
dc.description.abstractThe main subject of this thesis is a practical elaboration of the subject "Boron, Carbon and Nitrogen Group of the p-block elements" in form of presentations created using the Microsoft PowerPoint program. The presentations are designed to be used in practice, during the education of chemistry at secondary schools. The thesis also contains additional comments for teachers and an analysis of curricular documents and selected textbooks. It is elaborated in accordance with the RVP G programme.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectelements of p-blocken_US
dc.subjectPowerPointen_US
dc.subjectpresentationen_US
dc.subjectBoronen_US
dc.subjectCarbonen_US
dc.subjectNitrogenen_US
dc.subjectp-prvkycs_CZ
dc.subjectMicrosoft PowerPointcs_CZ
dc.subjectprezentacecs_CZ
dc.subjectborcs_CZ
dc.subjectuhlíkcs_CZ
dc.subjectdusíkcs_CZ
dc.subjectvýuka chcs_CZ
dc.titleVybrané p-prvky v učivu chemie na střední školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-01
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId66825
dc.title.translatedSelected elements of p-block in education of chemistry at secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeUrbanová, Klára
dc.identifier.aleph001275811
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Chemistry for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Chemistry for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem této diplomové práce je praktické zpracování tématu p-prvky 13., 14. a 15. skupiny formou prezentací, zpracovaných v programu Microsoft PowerPoint. Tyto prezentace jsou určeny pro přímé využití v praxi při výuce chemie na středních školách. Součástí práce je též analýza kurikulárních dokumentů a vybraných učebnic a doplňkové komentáře pro učitele. Diplomová práce je zpracována v souladu s RVP G.cs_CZ
uk.abstract.enThe main subject of this thesis is a practical elaboration of the subject "Boron, Carbon and Nitrogen Group of the p-block elements" in form of presentations created using the Microsoft PowerPoint program. The presentations are designed to be used in practice, during the education of chemistry at secondary schools. The thesis also contains additional comments for teachers and an analysis of curricular documents and selected textbooks. It is elaborated in accordance with the RVP G programme.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.identifier.lisID990012758110106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV