Zobrazit minimální záznam

Product semantics and interaction patterns in web pages design
dc.contributor.advisorBrejcha, Jan
dc.creatorSklenářová, Zuzana
dc.date.accessioned2020-08-21T15:17:56Z
dc.date.available2020-08-21T15:17:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29508
dc.description.abstractThe following diploma work come from the discipline of semiotics. Classic semiotics is depicted here only marginally. It concentrates more on its specific sphere, which is named product semantics. This is such a field of semiotics, which deals with the meaning of products. At first, we must provide an overview about everything that product semantics includes and in which relation it is to design and graphics. This is described in theoretical part, in which it is mostly extracted from texts in English, because my topic is in Czech language sphere new. In the case of this work web pages are comprehended as products. We deal here thus with an analysis of web pages from the product semantics perspectives. For this purpose I have chosen three web pages, which I have studied from the perspective of classic semiotics, from the perspective of web semiotics, from the perspective of usability and from the perspective of consistence. After this I answer the questions given in the text and I show the mistakes web pages do. At the end I answer on the basis of evaluation of consistence whether the hypothesis of this work is truthful or mistaken.en_US
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce vychází z oboru sémiotika. Klasické sémiotice se však věnuje jen okrajově. Spíše se zaměřuje na její specifickou část, a tím je produktová sémantika. To je taková disciplína sémiotiky, která se zabývá významem produktů. Nejprve je tedy nutné podat přehled o tom, co všechno produktová sémantika zahrnuje, v jakém je vztahu k designu a ke grafice. Tomu se věnuje teoretická část, ve které je většinou čerpáno z anglických textů, protože je mnou zvolené téma v českém prostředí nové. V případě této práce jsou zmíněnými produkty webové stránky. Jde tedy o analýzu webových stránek z hlediska sémiotiky. Za tím účelem jsem si zvolila troje webové stránky, které v práci podrobuji zkoumání, a to na základě poznatků získaných v teoretické části. Ukazuji, jak je možné na webové stránky nahlížet, a to z hlediska klasické sémiotiky, z hlediska sémiotiky webu, z hlediska použitelnosti a z hlediska konzistentnosti. Na základě toho pak odpovídám na otázky položené v textu a ukazuji na chyby, kterých se webové stránky dopouští. Nakonec na základě posouzení konzistentnosti odpovídám na to, jestli je hypotéza této práce pravdivá či nikoli.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleProduktová sémantika a interakční vzorce v designu web stránekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-10-29
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId60470
dc.title.translatedProduct semantics and interaction patterns in web pages designen_US
dc.contributor.refereeSvoboda, Aleš
dc.identifier.aleph001175202
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce vychází z oboru sémiotika. Klasické sémiotice se však věnuje jen okrajově. Spíše se zaměřuje na její specifickou část, a tím je produktová sémantika. To je taková disciplína sémiotiky, která se zabývá významem produktů. Nejprve je tedy nutné podat přehled o tom, co všechno produktová sémantika zahrnuje, v jakém je vztahu k designu a ke grafice. Tomu se věnuje teoretická část, ve které je většinou čerpáno z anglických textů, protože je mnou zvolené téma v českém prostředí nové. V případě této práce jsou zmíněnými produkty webové stránky. Jde tedy o analýzu webových stránek z hlediska sémiotiky. Za tím účelem jsem si zvolila troje webové stránky, které v práci podrobuji zkoumání, a to na základě poznatků získaných v teoretické části. Ukazuji, jak je možné na webové stránky nahlížet, a to z hlediska klasické sémiotiky, z hlediska sémiotiky webu, z hlediska použitelnosti a z hlediska konzistentnosti. Na základě toho pak odpovídám na otázky položené v textu a ukazuji na chyby, kterých se webové stránky dopouští. Nakonec na základě posouzení konzistentnosti odpovídám na to, jestli je hypotéza této práce pravdivá či nikoli.cs_CZ
uk.abstract.enThe following diploma work come from the discipline of semiotics. Classic semiotics is depicted here only marginally. It concentrates more on its specific sphere, which is named product semantics. This is such a field of semiotics, which deals with the meaning of products. At first, we must provide an overview about everything that product semantics includes and in which relation it is to design and graphics. This is described in theoretical part, in which it is mostly extracted from texts in English, because my topic is in Czech language sphere new. In the case of this work web pages are comprehended as products. We deal here thus with an analysis of web pages from the product semantics perspectives. For this purpose I have chosen three web pages, which I have studied from the perspective of classic semiotics, from the perspective of web semiotics, from the perspective of usability and from the perspective of consistence. After this I answer the questions given in the text and I show the mistakes web pages do. At the end I answer on the basis of evaluation of consistence whether the hypothesis of this work is truthful or mistaken.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011752020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV