Show simple item record

Media Activities of People with Disabilty: Anthropological view
dc.contributor.advisorBeseda, Jan
dc.creatorVejvoda, Martin
dc.date.accessioned2017-04-21T00:51:35Z
dc.date.available2017-04-21T00:51:35Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29490
dc.description.abstractTato mediálně antropologická práce se zabývá recepcí a produkcí mediálních sdělení z perspektivy lidí, kteří se pohybují s pomocí elektrického či mechanického vozíku. Jedním ze stěžejních konceptů je ambivalence ohledně identity, tedy rozpor mezi sociálním a individuálním aspektem identity lidí s postižením. Sami sebe vnímají jako plnohodnotné členy společnosti, postoj majority je však mnohdy opačný. To se projevuje i v masových médiích, která o lidech s postižením podle zástupců této kategorie vypovídají stereotypně. Mediální obraz lidí s postižením má podle nich především dvě podoby: na jedné straně jsou zobrazováni jako nesoběstační jedinci, na druhé straně jsou vychvalováni za výkony, které sami považují za banální. K teoretickému ukotvení produkce stereotypů v médiích lze využít koncept žurnalistického pole Pierra Bourdieu, které se vyznačuje uspěchaností, závislostí na trhu a plebiscitu a v důsledku toho symbolickým násilím. Komerční média se z tohoto pohledu snaží vyhovět všem a novináři tudíž selektují témata, která ubírají prostor tomu, co by mělo být řečeno. Organizace lidí s postižením jsou si těchto praktik vědomy a snaží se do žurnalistického pole proniknout PR aktivitami s cílem prosadit vlastní témata. Veřejnoprávní média v čele s Českou televizí podle lidí s postižením odsunují jejich témata...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis in the field of media anthropology observes the reception and production of media messages from the viewpoint of people who move with the assistance of electrical or mechanical wheelchair. One of the main concepts discussed is the identity ambivalence or else the discrepancy between social and individual aspect of the disabled people's identity. Disabled people perceive themselves as fully-fledged members of society. However, they must often face the opposite attitude on the part of the majority. This is apparent also in the mass media which depict disabled people according to the members of this category in a stereotypical way. The media image of disabled people has according to them mainly two forms: on one hand, they are depicted as dependent persons; on the other hand, they are applauded for achievements they themselves see as trivial. It is possible to grasp the production of media stereotypes with respect to the concept of the journalistic field developed by Pierre Bourdieu. It features hurriedness, dependence on the market, plebiscite and in consequence symbolic violence. From this viewpoint the commercial media strive to satisfy everyone. Hence journalists select themes which occupy space where something else should be told. The disabled people's organizations are aware of this...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleAntropologický pohled na mediální aktivity lidí s postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-09
dc.description.departmentLiberal Arts and Humanities - Qualified Skills Moduleen_US
dc.description.departmentStudium humanitní vzdělanosti - Kvalifikační modulcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId76038
dc.title.translatedMedia Activities of People with Disabilty: Anthropological viewen_US
dc.contributor.refereePinc, Zdeněk
dc.identifier.aleph001189029
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Anthropologyen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Anthropologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato mediálně antropologická práce se zabývá recepcí a produkcí mediálních sdělení z perspektivy lidí, kteří se pohybují s pomocí elektrického či mechanického vozíku. Jedním ze stěžejních konceptů je ambivalence ohledně identity, tedy rozpor mezi sociálním a individuálním aspektem identity lidí s postižením. Sami sebe vnímají jako plnohodnotné členy společnosti, postoj majority je však mnohdy opačný. To se projevuje i v masových médiích, která o lidech s postižením podle zástupců této kategorie vypovídají stereotypně. Mediální obraz lidí s postižením má podle nich především dvě podoby: na jedné straně jsou zobrazováni jako nesoběstační jedinci, na druhé straně jsou vychvalováni za výkony, které sami považují za banální. K teoretickému ukotvení produkce stereotypů v médiích lze využít koncept žurnalistického pole Pierra Bourdieu, které se vyznačuje uspěchaností, závislostí na trhu a plebiscitu a v důsledku toho symbolickým násilím. Komerční média se z tohoto pohledu snaží vyhovět všem a novináři tudíž selektují témata, která ubírají prostor tomu, co by mělo být řečeno. Organizace lidí s postižením jsou si těchto praktik vědomy a snaží se do žurnalistického pole proniknout PR aktivitami s cílem prosadit vlastní témata. Veřejnoprávní média v čele s Českou televizí podle lidí s postižením odsunují jejich témata...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis in the field of media anthropology observes the reception and production of media messages from the viewpoint of people who move with the assistance of electrical or mechanical wheelchair. One of the main concepts discussed is the identity ambivalence or else the discrepancy between social and individual aspect of the disabled people's identity. Disabled people perceive themselves as fully-fledged members of society. However, they must often face the opposite attitude on the part of the majority. This is apparent also in the mass media which depict disabled people according to the members of this category in a stereotypical way. The media image of disabled people has according to them mainly two forms: on one hand, they are depicted as dependent persons; on the other hand, they are applauded for achievements they themselves see as trivial. It is possible to grasp the production of media stereotypes with respect to the concept of the journalistic field developed by Pierre Bourdieu. It features hurriedness, dependence on the market, plebiscite and in consequence symbolic violence. From this viewpoint the commercial media strive to satisfy everyone. Hence journalists select themes which occupy space where something else should be told. The disabled people's organizations are aware of this...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Studium humanitní vzdělanosti - Kvalifikační modulcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV