dc.contributor.advisor | Kocianová, Renata | |
dc.creator | Demartini, Adriana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T00:32:19Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T00:32:19Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/29411 | |
dc.description.abstract | Předkládaná bakalářská práce se věnuje možnostem a podmínkám využití psychodiagnostických metod při výběru pracovníků. Pozornost je věnována celému procesu vytváření výběrové metodiky, počínaje stanovením výběrových kritérií. V souvislosti s nimi je podrobněji diskutováno uplatnění kompetenčního přístupu jako jedné z cest k identifikaci požadavků na pracovníka. Práce se věnuje popisu jednotlivých psychodiagnostických výběrových metod, jejich přednostem a limitům. Vysvětluje také některé etické aspekty jejich používání a upozorňuje na ty jejich charakteristiky, které jsou pro použití při výběru klíčové. Značná pozornost je věnována popisu psychodiagnostické práce jako expertní činnosti mající vysoký užitek, avšak nesoucí značná rizika. Poslední část práce předkládá praktickou ukázku procesu výběru pracovníků, využívajícího psychodiagnostických metod. Ty jsou zde aplikovány v kontextu kompetenčního modelu, vytvořeného pro potřeby vybrané softwarové společnosti. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main focus of this bachelor's thesis is to present the applications and conditions of using psychodiagnostic methods for employee assessment. A detailed discussion of the use of the competency model as one way of identifying the new employee requirements is presented. The thesis further focuses on describing individual psychodiagnostic selection methods, their advantages and their limits. The thesis explains some of the ethical aspects of using those methods and it emphasizes the key characteristics of the psychodiagnostic methods used in the selection process. Attention is placed on the importance of psychodiagnostic methods being administered by a professional to achieve the full benefits and avoid the potential risks. The last part of this thesis illustrates how employee assessment could be done using psychodiagnostic methods. These methods are used in the context of the competency model which has been created based on requirements of the chosen company. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Využití psychodiagnostických metod při výběru pracovníků | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-06-22 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 74363 | |
dc.title.translated | The use of psychodiagnostic methods for the employees' assessment | en_US |
dc.contributor.referee | Michalová, Lucie | |
dc.identifier.aleph | 001122695 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná bakalářská práce se věnuje možnostem a podmínkám využití psychodiagnostických metod při výběru pracovníků. Pozornost je věnována celému procesu vytváření výběrové metodiky, počínaje stanovením výběrových kritérií. V souvislosti s nimi je podrobněji diskutováno uplatnění kompetenčního přístupu jako jedné z cest k identifikaci požadavků na pracovníka. Práce se věnuje popisu jednotlivých psychodiagnostických výběrových metod, jejich přednostem a limitům. Vysvětluje také některé etické aspekty jejich používání a upozorňuje na ty jejich charakteristiky, které jsou pro použití při výběru klíčové. Značná pozornost je věnována popisu psychodiagnostické práce jako expertní činnosti mající vysoký užitek, avšak nesoucí značná rizika. Poslední část práce předkládá praktickou ukázku procesu výběru pracovníků, využívajícího psychodiagnostických metod. Ty jsou zde aplikovány v kontextu kompetenčního modelu, vytvořeného pro potřeby vybrané softwarové společnosti. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main focus of this bachelor's thesis is to present the applications and conditions of using psychodiagnostic methods for employee assessment. A detailed discussion of the use of the competency model as one way of identifying the new employee requirements is presented. The thesis further focuses on describing individual psychodiagnostic selection methods, their advantages and their limits. The thesis explains some of the ethical aspects of using those methods and it emphasizes the key characteristics of the psychodiagnostic methods used in the selection process. Attention is placed on the importance of psychodiagnostic methods being administered by a professional to achieve the full benefits and avoid the potential risks. The last part of this thesis illustrates how employee assessment could be done using psychodiagnostic methods. These methods are used in the context of the competency model which has been created based on requirements of the chosen company. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011226950106986 | |