Show simple item record

Mathematics in Japanese schools
dc.contributor.advisorVondrová, Naďa
dc.creatorPrášek, Karel
dc.date.accessioned2017-04-20T23:58:48Z
dc.date.available2017-04-20T23:58:48Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29313
dc.description.abstractNázev: Matematika v japonských školách Abstrakt: Hlavním cílem bakalářské práce je popsat a porovnat japonské školství a matematické vzdělávání s českým. Práce je složena ze dvou hlavních částí. První část je věnována japonskému školství, jeho historii, současné podobě a postavení žáka a učitele v japonské společnosti. Druhá část představuje vybrané metody výuky matematiky používané na základních a středních školách v Japonsku. Dále popisuje fenomén zvaný "lesson study" a jeho vliv na zlepšení výuky, porovnává japonské školní osnovy s českým rámcovým vzdělávacím programem a na závěr poukazuje na úspěchy japonského matematického vzdělávání a motivaci žáků ke studiu matematiky.cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Mathematics in Japanese schools Summary: The main objective of bachelor work is to describe and compare Japanese and Czech education (with an emphasis on mathematical education). The work consists of two main parts. The introduction is dedicated to Japanese education, its history, current situation and to the role of student and teacher in the Japanese society. The main part presents various methods of teaching, which are used at primary and secondary schools in Japan. It also describes a phenomenon called "Lesson Study" and its impact on improving teaching. The Japanese school curriculum is also compared to the Czech educational framework programme in this part. The conclusion emphasise the achievements of Japanese mathematical education and students' motivation for this subject.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMatematika v japonských školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-31
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId79361
dc.title.translatedMathematics in Japanese schoolsen_US
dc.contributor.refereePilous, Derek
dc.identifier.aleph001374246
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Technology Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Technology Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Matematika v japonských školách Abstrakt: Hlavním cílem bakalářské práce je popsat a porovnat japonské školství a matematické vzdělávání s českým. Práce je složena ze dvou hlavních částí. První část je věnována japonskému školství, jeho historii, současné podobě a postavení žáka a učitele v japonské společnosti. Druhá část představuje vybrané metody výuky matematiky používané na základních a středních školách v Japonsku. Dále popisuje fenomén zvaný "lesson study" a jeho vliv na zlepšení výuky, porovnává japonské školní osnovy s českým rámcovým vzdělávacím programem a na závěr poukazuje na úspěchy japonského matematického vzdělávání a motivaci žáků ke studiu matematiky.cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Mathematics in Japanese schools Summary: The main objective of bachelor work is to describe and compare Japanese and Czech education (with an emphasis on mathematical education). The work consists of two main parts. The introduction is dedicated to Japanese education, its history, current situation and to the role of student and teacher in the Japanese society. The main part presents various methods of teaching, which are used at primary and secondary schools in Japan. It also describes a phenomenon called "Lesson Study" and its impact on improving teaching. The Japanese school curriculum is also compared to the Czech educational framework programme in this part. The conclusion emphasise the achievements of Japanese mathematical education and students' motivation for this subject.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV