Zobrazit minimální záznam

Věra Špánová-Boudníková. Textile Art between Needlework and Conceptual Art
dc.contributor.advisorRakušanová, Marie
dc.creatorKopecká, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-20T23:15:34Z
dc.date.available2017-04-20T23:15:34Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29240
dc.description.abstractTereza Kopecká Věra Špánová - Boudníková Textil na pomezí ručních prací a konceptuálního umění 2009 RÉSUMÉ Věra Špánová-Boudníková se narodila 5. července 1946 v Českém Krumlově, kde prožila i dětství. Vystudovala Střední uměleckou školu textilní v Brně, na níž si uvědomila, že je jí textil jako výrazový prostředek vlastní. Na výtvarnou scénu nastoupila v 60. letech a její prvotní práce byly ovlivněné novým pojetím "autorské tapisérie" a studiem textilních technik pod vedením Bohdana Mrázka a Jindřicha Vohánky. V tomto období se také setkala s osobností Vladimíra Boudníka. 70 a 80 léta znamenala proměnu v její tvorbě. Tapisérie se posléze osvobodila od stěny a stala se více objektem. Autorka se také začala cíleně vymezovat oproti dekorativní funkci textilní tvorby, dokladem toho jsou monochromní realizace z těchto let. Tato tendence vyústila v tvorbě 90. let, kdy se Věra Špánová - Boudníková pomalu začala oprošťovat od textilu jako od základu ručně zpracovaného materiálu a zvýšila také zájem o téma ženy a jejích stereotypů. Neopomenutelnou kapitolou autorčiny tvorby v těchto letech je členství ve skupině Žararaka a účast na jejích sympoziích. Cílem sympozií bylo například pracovat s jinými než tkanými textiliemi, autorka tedy nemohla používat tkanou tapisérii, jinak charakteristickou pro její tvorbu....cs_CZ
dc.description.abstractKopecká_bakalářská práce_Věra Špánová-Boudníková. Textil na pomezí.txt ANNOTATION Věra Špánová-Boudníková. Textile art between needlework and conceptual art. Věra Špánová-Boudníková is an artist who chose textile as her artistic medium. She emerged on the artistic scene in 1960's. Her early works were influenced by studies of textile technologies under guidance of Bohdan Mrázek and Jindřich Vohánka and also by the new concept of "authentic tapestry". It was at that time when she met Vladimír Boudník. In the1970's and 80's artist's work went through several changes. Tapestry was liberated from the wall and became an object. Artist started to determinate herself against the decorative quality of Textile art. This tendency culminated in art works from 90's when she left handmade tapestries and started to use prefabricated textiles as a part of her objects. In this time period, artist's fellowship with the artistic group Žararaka and her active participation at group's symposiums played a significant role in her life and work. It was at these symposiums where Věra Špánová-Boudníková created her most conceptual objects and it is also where the biggest transformation of her artistic style took place. In my thesis, I tried to illustrate this transformation by detailed description of her artworks. Since 2000...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleVěra Špánová-Boudníková. Textil na pomezí ručních prací a konceptuálního uměnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-09
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53330
dc.title.translatedVěra Špánová-Boudníková. Textile Art between Needlework and Conceptual Arten_US
dc.contributor.refereeFoltýnová, Marie
dc.identifier.aleph001131062
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTereza Kopecká Věra Špánová - Boudníková Textil na pomezí ručních prací a konceptuálního umění 2009 RÉSUMÉ Věra Špánová-Boudníková se narodila 5. července 1946 v Českém Krumlově, kde prožila i dětství. Vystudovala Střední uměleckou školu textilní v Brně, na níž si uvědomila, že je jí textil jako výrazový prostředek vlastní. Na výtvarnou scénu nastoupila v 60. letech a její prvotní práce byly ovlivněné novým pojetím "autorské tapisérie" a studiem textilních technik pod vedením Bohdana Mrázka a Jindřicha Vohánky. V tomto období se také setkala s osobností Vladimíra Boudníka. 70 a 80 léta znamenala proměnu v její tvorbě. Tapisérie se posléze osvobodila od stěny a stala se více objektem. Autorka se také začala cíleně vymezovat oproti dekorativní funkci textilní tvorby, dokladem toho jsou monochromní realizace z těchto let. Tato tendence vyústila v tvorbě 90. let, kdy se Věra Špánová - Boudníková pomalu začala oprošťovat od textilu jako od základu ručně zpracovaného materiálu a zvýšila také zájem o téma ženy a jejích stereotypů. Neopomenutelnou kapitolou autorčiny tvorby v těchto letech je členství ve skupině Žararaka a účast na jejích sympoziích. Cílem sympozií bylo například pracovat s jinými než tkanými textiliemi, autorka tedy nemohla používat tkanou tapisérii, jinak charakteristickou pro její tvorbu....cs_CZ
uk.abstract.enKopecká_bakalářská práce_Věra Špánová-Boudníková. Textil na pomezí.txt ANNOTATION Věra Špánová-Boudníková. Textile art between needlework and conceptual art. Věra Špánová-Boudníková is an artist who chose textile as her artistic medium. She emerged on the artistic scene in 1960's. Her early works were influenced by studies of textile technologies under guidance of Bohdan Mrázek and Jindřich Vohánka and also by the new concept of "authentic tapestry". It was at that time when she met Vladimír Boudník. In the1970's and 80's artist's work went through several changes. Tapestry was liberated from the wall and became an object. Artist started to determinate herself against the decorative quality of Textile art. This tendency culminated in art works from 90's when she left handmade tapestries and started to use prefabricated textiles as a part of her objects. In this time period, artist's fellowship with the artistic group Žararaka and her active participation at group's symposiums played a significant role in her life and work. It was at these symposiums where Věra Špánová-Boudníková created her most conceptual objects and it is also where the biggest transformation of her artistic style took place. In my thesis, I tried to illustrate this transformation by detailed description of her artworks. Since 2000...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990011310620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV