Show simple item record

Relaunch of established brand shown on an example of Benzina in the year 2008
dc.contributor.advisorKöppl, Daniel
dc.creatorRočková, Daniela
dc.date.accessioned2017-04-20T22:17:45Z
dc.date.available2017-04-20T22:17:45Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29040
dc.description.abstractBakalářská práce "Relaunch zavedené značky na příkladu Bezina plus v roce 2008" se zabývá procesem znovuuvedení tradiční české značky Benzina, jejíž komerční potenciál zeslábl a způsobil pokles značky na trhu čerpacích stanic v roce 2006. Společnost Benzina se tedy rozhodla pro zásadní strategickou změnu, jejíž průběh je hlavním tématem mé práce. V úvodu mé práce se zaměřuji na charakteristiku a význam značky, jakožto důležitého atributu pro úspěch každé společnosti. Následně se věnuji analýze českého trhu čerpacích stanic a představení společnosti Benzina. Přestože na českém trhu působí již přes 50 let, její image a asociace spojené s touto značkou byly velmi nejasné, spíše negativní. I přes dobrou cenovou politiku tak ztrácela své zákazníky, proto bylo rozhodnuto provést relaunch značky. Klíčovou část mé bakalářské práce představuje proces uvedení nové značky Benzina plus. Zaměřuji se zde na její prezentaci, hodnoty, změnu image i cílové skupiny, na níž se nová značka zaměřila. Představen je také marketingový komunikační mix, jehož prostřednictvím společnost Benzina komunikovala tuto klíčovou změnu. Poslední část mé práce věnuji kampani "Měníme se v čase", která v roce 2008 zosobňovala příchod nové značky Benzina plus na trh a seznamovala ji s veřejností. V jednotlivých podkapitolách se věnují jejímu...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis called "Relaunch of established brand shown on an example of Benzina plus in the year 2008" is focused on the relaunching process of a Czech traditional brand Benzina and its decrease of commercial potential and reputation that threatened its position on the market in 2006. Benzina decided to start a process of fundamental strategic change that represents the core of my thesis. Beginning with the description of the brand's meaning and its characteristics I stress their importance for all companies in being successful following by short analysis of the Czech petrol station market and introduction of the company itself. Benzina as a company that serves its customers for over 50 years was not perceived as a loyal company with positive associations and image, good services neither. The core part of my thesis introduces particular steps in the whole process of restructing the identity into becoming a new brand called Benzina plus. I also focus on the representation of the new brand describing its new image, equity and also customer focus group. Further I describe the communication tools and media mix. The last part of my work analyses the campaign "Měníme se v čase" ("We are changing in time") that launched this new brand publicly throughout media in 2008. Properly I define creative...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleRelaunch zavedené značky na příkladu Benzina plus v roce 2008cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-15
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId86730
dc.title.translatedRelaunch of established brand shown on an example of Benzina in the year 2008en_US
dc.contributor.refereeKopecký, Ladislav
dc.identifier.aleph001368768
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Relaunch zavedené značky na příkladu Bezina plus v roce 2008" se zabývá procesem znovuuvedení tradiční české značky Benzina, jejíž komerční potenciál zeslábl a způsobil pokles značky na trhu čerpacích stanic v roce 2006. Společnost Benzina se tedy rozhodla pro zásadní strategickou změnu, jejíž průběh je hlavním tématem mé práce. V úvodu mé práce se zaměřuji na charakteristiku a význam značky, jakožto důležitého atributu pro úspěch každé společnosti. Následně se věnuji analýze českého trhu čerpacích stanic a představení společnosti Benzina. Přestože na českém trhu působí již přes 50 let, její image a asociace spojené s touto značkou byly velmi nejasné, spíše negativní. I přes dobrou cenovou politiku tak ztrácela své zákazníky, proto bylo rozhodnuto provést relaunch značky. Klíčovou část mé bakalářské práce představuje proces uvedení nové značky Benzina plus. Zaměřuji se zde na její prezentaci, hodnoty, změnu image i cílové skupiny, na níž se nová značka zaměřila. Představen je také marketingový komunikační mix, jehož prostřednictvím společnost Benzina komunikovala tuto klíčovou změnu. Poslední část mé práce věnuji kampani "Měníme se v čase", která v roce 2008 zosobňovala příchod nové značky Benzina plus na trh a seznamovala ji s veřejností. V jednotlivých podkapitolách se věnují jejímu...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis called "Relaunch of established brand shown on an example of Benzina plus in the year 2008" is focused on the relaunching process of a Czech traditional brand Benzina and its decrease of commercial potential and reputation that threatened its position on the market in 2006. Benzina decided to start a process of fundamental strategic change that represents the core of my thesis. Beginning with the description of the brand's meaning and its characteristics I stress their importance for all companies in being successful following by short analysis of the Czech petrol station market and introduction of the company itself. Benzina as a company that serves its customers for over 50 years was not perceived as a loyal company with positive associations and image, good services neither. The core part of my thesis introduces particular steps in the whole process of restructing the identity into becoming a new brand called Benzina plus. I also focus on the representation of the new brand describing its new image, equity and also customer focus group. Further I describe the communication tools and media mix. The last part of my work analyses the campaign "Měníme se v čase" ("We are changing in time") that launched this new brand publicly throughout media in 2008. Properly I define creative...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.identifier.lisID990013687680106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV